Misschien een beetje een gênant vraagje maar misschien weten jullie wel mijn vraag. Tijdens de zwangerschap heb ik heel erg veel last van obstipatie, met een record dat ik een keer pas na 8 dagen weer naar de wc kon. Deed ontzettend zeer en je raad het al, last van aambeien Nu heb ik hier op het forum gelezen dat Curanol zou helpen. Ik gebruik nu een weekje de zalf en de tabletjes en ik moet zeggen dat het bijna weg is! Zo blij want had er ontzettend veel last van. Nu mijn vraag: Hoelang moet ik nu nog doorgaan met smeren/pilletjes slikken? Kan ik als het weg is meteen stoppen?
Heb geen antwoord op je vraag maar wilde wel even zeggen dat je je er zeker niet genant over hoeft te voelen hoor! Is een veel voorkomend 'kwaaltje' wat bij de zwangerschap/bevalling voorkomt..heb dr zelf ook last van gehad en al mn vriendinnen ook. Krijg haast het idee dat het eerder een uitzondering is als je er geen last van hebt
Truelove, ik ga denk ik zeker ook nog even door met smeren en de pilletjes! Bedankt voor je reactie. Mamsma, wat een lief berichtje, dankjewel! In mijn omgeving hoor ik eigenlijk nooit iemand over last van verstoppingen etc. Zelf vertel ik dat wel, maar laat het aambeiendeel dan maar weg
Hier ook aambeien, heel vervelend.... Van de week was ik bij de VK en heb ik gevraagd of ik al de tabletjes mag gebruiken omdat in de bijsluiter staat dat je het pas vanaf de 6e maand kan gebruiken. Ik mag de tabletjes al wel gebruiken omdat ik al een eind op weg ben, maar zij zei dat de tabletjes maar een periode werkten en om er profijt van te hebben na de bevalling er niet te vroeg mee te starten. De creme kan je wel de gehele zwangerschap gebruiken. Ik weet of het helemaal klopt wat mijn VK zegt maar misschien toch even navragen?
Vervelend he! Ik had het bij mijn tweede zwangerschap ook, en toen ook curanol gebruikt. Ook mijn vk zei toen dat de tabletjes voor na de bevalling waren en de crème wel al tijdens de zwangerschap. Succes in ieder geval, hoop voor je dat je er nu vanaf bent en blijft!
Heb er na de bevalling ontzettend veel last van gehad! Mijn kraamverzorgster adviseerde mij ook om af en toe een ijsklontje of ijscompress ingewikkeld in een gaasje tussen je billen te stoppen. Zo 'schrik' je het weer terug. Is niet de meest comfortabele manier, maar t hielp wel.
Bedankt voor jullie reacties dames! Gelukkig gaat het al veel beter en is mijn stoelgang nu ook weer redelijk op gang. Gelukkig doet het nu ook geen pijn meer