Mijn oudste ging meteen na z'n verjaardag. Hij is erg sterk en watervrij (baby, peuterzwemmen gedaan) Hij begin in dec en in juli mocht hij afzwemmen. Erg snel dus! 6 wkn later ook z'n b! De jongste is wat minder sterk, wel ook erg watervrij. Hij wordt meteen na de zomer 4 en vind dat teveel in 1x dus start met hem in januari! Dan is hij volgende vakantie hopelijk ook al een heel eind.
September08, dat is de reden dat ze met 4.5 gaat bij mij. Eerst even wennen aan school en een half jaartje later lekker op zwemles. Ben er wel van overtuigd dat het een goed idee is om haar vlot op zwemles te doen.
Hmm ik zie het bij onze zwemles ook.. Concentratie en spNningsboog van een grbakken eitje. Qua diploma halen in zo'n kort mogelijke tijd is het dus niet zo handig. Maar als je kind het heerlijk vind in het water en jij vindt het geen probleem om elke week daar een half uur/3 kwartier te smelten... Dan is het idee dat het niet zo snel gaat natuurlijk niet ECHT een probleem. De een zit op dansles, de ander op voetbal.. Waarom niet op zwemmen? Dan maar wat minder snel dat zwemdiploma.. Je ging tenslotte voor zwemplezier.
Oudste zoon is met 4,5 op zwemles gegaan. Na 1,5 jaar had hij zijn a-diploma. Daarna in ander zwembad 3 maanden gedaan voor b-diploma, wel moest hij 2 x zwemmen in de week voor b omdat hij het anders niet zou redden. Hij heeft net zijndiploma's en na de zomervakantie wordt jongste 4, maar ik wacht tot januari. Eerst maar even wennen aan school.
Dat is het eigenlijk ook. We hebben geen haast, prima als ze er iets langer over doet. Diploma of nog niet, als ze zichzelf al boven water kan houden is dat mooi meegenomen. En idd, anders zit ik bij ballet of iets anders.
mijn nichtje van net 6 is ook rond die leeftijd begonnen en heeft inmiddels a en b diploma. Ligt aan het kind. Mijn zoon is 5 en zit nog niet op zwemles. Totaal nog niet aan toe en vraagt ook intensievere begeleiding daarin.
Hier na de 4e verjaardag en zomervakantie op zwemles. Duur voor a was ds gemiddeld 1,5 jaar en b 3 maanden.
Hier zit je er gelukkig niet bij met zwemles, dus niet in de hitte . Je kan wel meekijken op een scherm en om de paar maanden zijn er kijklessen. Hier met 4,5 jaar gestart ivm eerst wennen op school. Nu komt er voor de jongste na de vakantie (ze gaat naar groep 2) dansles erbij. Zo hebben we dat ook gedaan met de oudste en dat is goed bevallen. Lekker druk, kinderen op sport maar wel leuk en gezond!
Wij zijn met zoonlief gestart op net 4 jaar. Na 10 lessen nog 5 lessen oefenzwemmen en daarna had hij zijn 25m diploma. Daarna helaas 4m niet kunnen gaan zwemmen omwille van wachttijd voor de volgende lessenreeks (ja met ons, maar dan durfde hij niet los zwemmen) terug begonnen met lessen A-diploma. Ipv 5 lessen heeft hij er 10 nodig gehad, maar uiteindelijk heeft hij het gehaald eind mei. En nu met een weekje zwemkamp kwam hij heel fier thuis met een 200m diploma en is hij veel zelfzekerder in het water. Bij ons in het zwembad geven ze aan of je kind er klaar voor is of niet. Vriendje is moeten stoppen omdat het hem niet afging. Hangt dus wat van kind tot kind af.
Mijn oudste is met 3,5 jaar begonnen en nu, een jaar later, heeft hij zijn a, b en c. Hij was al wel volledig watervrij, zwom tijdens de intake al door het gat. Hij is erg groot voor zijn leeftijd (119 cm) en erg sterk. Onze jongste gaat binnenkort beginnen, maar ik weet nu al dat hij er veel langer over gaat doen.
Hier een paar weken geleden begonnen, ik vond het wel fijn dat ze nu in de vakantie ook wat te doen heeft. Ze heeft 2 keer per week 1 uur en gaat super, nu was ze ook al behoorlijk watervrij. Hier start je op niveau 1 en dan moeten ouders erbij zijn, eerste half uur zonder en daarna met ouders zodat we kunnen helpen bij oefeningen zoals het leren drijven etc. Vind ik ook wel fijn, dan kan ik goed zien hoe het gaat en ze kan het wel aan. Ik gok dat ze na de vakantie naar het volgend niveau mag en we kijken even of we dan 1 of 2 keer per week gaan, school en gym komt er dan ook weer bij. We hebben a,b en c in 1 afgekocht dus het maakt niet uit hoelang ze erover doet. Ze vind zwemmen leuk en dat is het belangrijkste!
Oh dat is wel relaxt... Hier weinig keuze... Je kunt buiten gaan zitten of op de tribune. Overigens vind ik het niet zo heel erg hoor. Maar zoals laatst met 30 graden... Pff