Zoontje drinkt erg veel

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Zomerbloem, 26 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Mijn zoontje van bijna 2 drinkt erg veel, zijn drinkbekers zijn binnen een mum van tijd leeg en vrijwel meteen vraagt hij om nieuw drinken.
    Of hij drinkt eerst nog snel de beker van zijn zus leeg en vraagt om nieuw. Wat hij overigens niet krijgt, we proberen het te doseren, maar zodra je richting keuken loopt, komt hij je achterna om om drinken te vragen.
    Het maakt hem niet uit hoe groot de bekers zijn, zijn bekers zijn meteen leeg. Een halfvolle beker zul je ook nooit tegenkomen hier.

Daarbij plast hij ook erg veel. Hij lekt vaak door, maakt niet uit of we hem kort geleden nog hebben verschoond.

Nu zijn we door meerdere mensen op geattendeerd dat dit niet goed is en kan duiden op suikerziekte.
    Ik heb even rond gekeken op internet op suikerziekte en de syptomen erg veel drinken, erg dorstig zijn en veel plassen komt ons heel bekend voor. Daarvan schrik ik best wel.

Zijn er meerdere mama`s met kindjes die veel drinken en plassen of is bovenstaande echt abnormaal??

2. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Diabetes was ook het eerste wat in mij opkwam toen ik je verhaal las. Ik zou als ik jou was het toch even bespreken met je huisarts, misschien is hij gewoon wel een dorstig mannetje maar je weet het maar nooit.

3. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Wat is veel drinken als je hem zijn gang laat gaan? Hier ook een dorstig kereltje. Hij mag van mij de hele dag water en af en toe roosvice.

Groetjes kim

ps kan natuurlijk zoiezo geen kwaat om hem te late testen

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    het kan geen kwaad om hem te laten testen..maar hier ook dorstig meisje.

Wat het hier was...de lekkere ranja (deed maar beetje erin hoor) maar zo gauw ze dat niet meer kreeg is het drinken ook minder geworden. Ze heeft nu een vast schema van 3a4 keer per dag een beker ranja...en 2 bekers melk..de rest mag ze zoveel water drinken als ze wilt...maar na een maand of 2 was dat ineens over...nu drinkt ze naast de vaste momenten niets extra's meer....

Heb ook haar bloed en alles na laten kijken ivm diabetes enz.....was het niet!

Succes.

Groetjes,
    Miranda

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn dochter drinkt ook veel, minimaal 1,5 liter per dag en vaak ook wel meer.
    Ze heeft geen suikerziekte maar heeft blijkbaar veel vocht nodig( is al zo vanaf haar 6e maand)
    Ik maak me er geen zorgen om.

6. Zomerbloem

@Pinguin; heb je je dochter laten testen op suikerziekte? Als ik weet dat dat het niet is, dan maak ik me ook niet druk. Maar het valt andere mensen echt op, dus dan is het niet normaal lijkt me.

Hij krijgt voornamelijk diksap aangelengd met water en s'ochtends een beker melk. Hij drinkt uit een nuby beker van 300 ml en kan, achter elkaar, zo 3 van die bekers leeg drinken. Als hij een ander ziet drinken, wil hij ook. Van mij krijgt hij al kleinere drinkbekers om het meer te doseren, maar hij blijft erom vragen.

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    zomerbloem, stomme vraag misschien..maar wat eet hij op een dag?

Dochter verving hier tussendoortjes enz door drinken...ze had eigenlijk dus honger....

8. Zomerbloem

Hij eet s'ochtends een broodje, als tussendoortje een kinderkoekje, lunch een broodje, dan naar bed, hij slaapt dan zo'n 3 soms 4 uur. Na het wakker krijgt hij fruit, later op de middag een koekje of bakje chips, avondeten doet hij ook goed, als toetje een yoghurtje en dan naar bed. Meestal gaat hij om 19.00 uur naar bed en wordt de volgende ochtend tussen 07.30 en 08.00 uur wakker.

9. Zomerbloem

En tussendoor drinkt hij dan heel veel...

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    is toch wel genoeg denk ik....

Ik zou eens proberen om enkel bij het eten van brood melk aan te bieden.....als hij meer wil drinken water! zonder diksap.

En bij het tussendoortje in de ochtend, en bij het tussendoortje in de middag en na het avond eten op de avond nog een beker diksap (dan niet die grote van 300ml....of anders die voor de helft vullen)

En als hij nog wilt, water!

Eens kijken hoe dat werkt, en of hij na enkele weken nog steeds zoveel drinkt...

En consequent zijn...dus niet ach hij vraagt erom, dan maar een extra beker diksap..... Echt alleen water geven. Als hij echt dorst heeft dan is dat ook goed genoeg.....(oke ik weet dat je zelf ook drinkt als je dorst hebt, maar hij drinkt wel hele veel als ik je zo hoor)

(en ongeacht of het suikervrije diksap is ofzoiets...onze dochter is te zwaar.....en de oorzaak...teveel ranja gedronken volgens de dietiste...nu ze niet meer zoveel drinkt komt ze ook niet meer aan!!!)

Als er geen verschil komt in zijn drinkpatroon en hij dus na 1 beker diksap nog 3 bekers water naar binnen gooit en dan nog blijft vragen om drinken..(water dus) dan zou ik toch echt even naar de HA gaan en zijn bloed enz na laten kijken....dan zou het wel een diabetis kunnen zijn idd......

11. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Als ik mijn zoontje net twee heel de dag diksap geef blijft hij drinken. Dus daarom krijgt hij water. Als hij echt dorst heeft gaat ie dat echt wel drinken. Dus hier 's-morgens melk dan mag hij water om 10 bekertje bijv diksap en 12 uur melk daarna water om 15 uur bekertje bijv diksap daarna water 19 uur melk voordat ie naar bed gaat. Het zal even wennen zijn voor je kind maar werkt echt.

Ik zou het gewoon proberen. Even op suiker laten testen kan natuurlijk ook. Maar zoveel diksap op een dag gaan ze ook aan wennen.

groetjes kim

12. YouBri

YouBri Actief lid

28 jan 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier blijft zoon ook drinken als hij gewoon sap krijgt. Hij krijgt nu dus smorgens 1 beker sap en smiddags 1 beker sap. Verder melk bij de boterhammen en bij meer dorst water.
    En dat water doet een hoop tegen overmatig drinken! hihi, hij vind het alleen niet zo leuk als ik vraag of hij water wil als hij om sap vraagt:D

13. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    De bekertjes bijv diksap zijn hier ook klein dus misschien max 200 ml.

14. Zomerbloem

Qua gewicht is hij niet te zwaar, hij weegt al bijna een jaar 11,5 kilo....

Ik ga het eens op een andere manier proberen en kijk het even aan. Ik kan altijd nog bij de huisarts langs.

15. Zomerbloem

Maar de diksap hier is een soort limonade. Dus een klein laagje diksap en dan de rest water. Andere sappen lust hij niet en drinkt hij niet, hij krijgt dus ook voornamelijk water en bij het broodje melk.

16. tulip

tulip Niet meer actief

Een nuby,beker..is dat een,tuitbeker?? Ik zou een open beker geven, hij is bijna 2.

Verder zou ik max 3 keer sterk aangelegde diksap geven, dus bv s ochtends 1 keer en,s middags 2 keer en de rest puur water, in een open beker dus. Dan ff aankijken, blijft hij zoveel drinken zou ik asvies aan de ha vragen.

17. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    hier ook een dorstig kind... maar ze krijgt i.d. op gezette tijden ander drinken en verder water. Hier.. s'ochtends melk bij haar boterham. Rond 09.30u sap ( ik koffie ) bij haar fruit water.. bij de lunch melk als ze uit bed komt sap ( diksap of appelsap aangelengd met water ) bij het avondeten een beker water. Als ze naast deze momenten wat wil drinken mag dat, maar dan krijgt ze of water of thee ( zonder suiker ) meestal drinkt ze naast wat ik net beschreef nog 1 kop thee en twee of drie bekers water....

18. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Mijn zoontje drinkt ook heel veel. Een half jaar geleden hebben we zijn suiker gemeten en dat was inderdaad iets verhoogd maar volgens de ha was het nog geen diabetes. We moeten het nu in de gaten blijven houden. Wat ik bij mijn zoontje soms merk is dat zijn urine erg zoetig ruikt en dat is geen goed teken. Ik zou morgen toch even laten testen bij de huisarts.

19. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Ik ben geen voorstander van drinken weigeren dus daarom mag mijn kind altijd water en dat drinkt ie ook echt wel maar niet zo veel als dat ik op dat moment bijv diksap zou geven.

groetjes kim

20. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn dochter is getest op suiker. Ze is al lang onder behandeling bij een kinderarts vanwege obstipatie en heb dit ook aangekaart maar er is geen sprake van suiker.
    Zowel kinderarts als CB zagen geen problemen in de hoeveelheden die ze drinkt, zolang ze maar niet boven de 2 liter uit komt.
    Mijn zoon is het tegenovergestelde. Daar krijg ik met moeite 3 x per dag drinken in.

Deel Deze Pagina