Ervaringen?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Birdie, Mar 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Birdie

Birdie Bekend lid

Sep 16, 2008
    528
    0
    0
    Ben benieuwd naar ervaringen hoe jullie je baby hebben laten wennen aan minder voedingen op een dag.

We zijn onze baby nl aan laten wennen aan 7 ipv 8 voedingen, maar dat valt nog niet mee.. Vooral 's nachts is het drama.

2. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Mijn eerste vraag is dan; hoeveel voeding krijgt je kleine per fles?

3. Seilenna

Seilenna Actief lid

Sep 9, 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Ik noem het liever andersom: zij laat óns wennen aan minder voedingen.... :) Langzaam maar zeker gaat ze steeds wat langer slapen tussen de voedingen of is ze langer tevreden. Zo is zijn er tot nu toe op die manier 2 flessen afgevallen...

Als het nog niet lukt, is je kindje er misschien nog niet aan toe om een fles minder te krijgen?

4. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Hier ging het precies het zelfde als bij Seilenna!

5. Umm Abdurrahman

Umm Abdurrahman Niet meer actief

Hier ook hetzelfde als bij Seilenna.
    Ik voedde op verzoek, en dat is allemaal vanzelf gegaan. En zeker toen de vaste voeding kwam, dan komt er een soort patroon (hoeveelheid flessen etc) in vanzelf.

Liefs Umm Abdurrahman

6. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0
    ja, dat vraag ik me ook af. Ik ben het wel met de anderen eens dat je kindje een hoop zelf regelt, maar ik vind 8 voedingen voor een kindje van 2 maanden wel veel! Wij kregen onze krummel na 13 dagen mee uit het ziekenhuis en toen zat ze op 7 voedingen..... We maakten haar toen om de drie uur wakker, omdat ze dat gewend was geraakt en omdat ze medicijnen moest bij een bepaalde fles. Toen ze ca. vijf weken was, heb ik dat even losgelaten en haar zelf laten komen en toen gingen we van 7 flessen van 100 ml (90/3) naar vijf flessen van 135 ml (120/4). Dat regelde ze dus wel zelf.

Als je kind overgaat op minder flessen, gaat dat vaak wel samen met het ophogen van de andere flessen. Dus vandaar de vraag hoeveel je kindje per fles krijgt....

Share This Page