Ik heb vandaag ingevallen op een kinderdagverblijf, en het ging voor mijn gevoel goed. Ben pas net van school af, dus niet heel erg veel ervaring, ben er ook weggestuurd omdat ze vonden dat ik het niet goed deed, dit is 1 voorbeeld. En het probleem was, dat ik de peuters STAAND moest verschonen, dus ik zat op een krukje en de kinderen stonden voor mij en dan moest ik de luier om doen. Wat vinden jullie hier van? Aangezien ik alleen maar gewend ben om het op een aankleed kussen te doen.
ik vind dat erg lastig en ook een rare regel. Iedereen doet het toch op de manier die voor hem/haar het prettigst is.
Ons manneke verschonen we ook vaak staand, alleen staat hij dan op de commode, waardoor ik gewoon kan staan. Dreumessen en peuters blijven vaak rustiger als ze mogen blijven staan, dat is waarschijnlijk de reden waarom ze het zo doen. Ik denk dat je er eind van de week al aan gewend bent. Alles beter dan een tegenstribbelend kind.
Oh trouwens, ik vind dat je erom wegsturen wel wat te heftig is. Hoeveel kan er in hemelsnaam fout gaan met een luier verschonen? Als de situatie veilig is en jij lief en rustig blijft geloof ik in het principe dat je dat lekker zelf mag uitzoeken. Krijgt een kind niks van volgens mij.
het was invalwerk via het uitzendbureau. En omdat ik dat soort dingetjes te langzaam deed hadden ze niet veel aan me. Dus ik kreeg telefoontje van het 'hoofd' en die zeiden dat ik nog veel begeleiding nodig had. Dus werd ik ter plekke afgelost door een ander.
Maar mag dat? INvallen via uitzendbureau als je zelf geen pedagogisch medewerker bent? Hoe zit het dan bijv met je VVG om zomaar wat te zeggen? sorry, ben nu even nieuwsgierig. Wel vervelend voor je dat je meteen moest vertrekken.
Op de psz van mijn dochter verschonen ze de kinderen ook staan, vinden ze blijkbaar handiger. Ik deed het altijd liggend met een gewone luier en staand met een luierbroekje.
TS zegt toch dat ze net van school is, dus blijkbaar wel PM, maar nog niet ervaren. Je VOG (bedoel je dat met VVG) moet je inleveren (een kopie) bij het uitzendbureau, als je via een uitzendbureau werkt. TS, jammer dat je meteen weg bent gestuurd en zo geen ervaring op hebt kunnen doen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel eens uitzendkrachten heb weggestuurd. Het is eigenlijk bijna niet te doen om ergens in te vallen als je nog geen ervaring hebt, want invallen is veel lastiger dan vast op een groep staan. je moet meteen binnen stappen, de situatie (meestal niet optimaal, er is iemand opeens ziek, geen vaste invaller beschikbaar, vaak pas in de loop van de ochtend geregeld, dus er heeft al iemand een poosje alleen gestaan, dat soort dingen) overzien en handelen op de boel weer op de rit te krijgen. Ik heb wel via het uitendbureau gewerkt toen ik 15 jaar ervaring had, dat ging wel aardig (al zeg ik het zelf, in elk geval nooit weggestuurd) en toen had ik ook op 9 verschillende vaste groepen gewerkt en als vaste invalster, dat scheelt een stuk... Misschien kun je op een wat rustigere plek, iets langduriger werken, ergens als vaste invaller is ook vaal al beter, ken je in elk geval de collega's, het gebouw enz. een beetje. Succes, laat je niet ontmoedigen door deze keer hoor, invallen is echt heel moeilijk!
Klopt wat Towser zegt. Heb vorige maand mijn diploma gehaald en vanuit verschillende stages een beetje ervaring opgebouwd, maar meer bij de wat grotere kinderen. VOG heb ik ingeleverd etc. Ja klopt wel Towser, snap dat ook best wel maar uitzendbureau wist het dat ik weinig ervaring had en net van school af ben dus eigenlijk hadden ze dan misschien beter iemand anders kunnen sturen.
Mij lijkt dat je een plek moet zoeken waar je voorlopig terecht kan, zodat ze meer geduld met je hebben wat betreft het opdoen van ervaring. Is het uitzendbureau voor jou op zoek naar een dergelijke plek? Ben je zelf al begonnen met het versturen van sollicitatiebrieven?
ik heb zo goed als alle kinderdagverblijven etc. sollicitatiebrieven gestuurd. Maar niemand heeft iemand nodig helaas. En van het uitzendbureau is echt invalwerk, helaas dus misschien moet ik erm aar tijdelijk even mee ophouden en misschien nog verder studeren.
Vind het wel raar dat je daarom weggestuurd word... ik werk al 5 jaar in de kinderopvang en vind het nu nog niet heel fijn om staand te verschonen! Ik vind het veel fijner als ze liggen... nu doe ik alleen de kindjes die echt te groot zijn voor de commode staand!
Ik kan ook niet goed staand verschonen, ligt er gewoon aan wat je gewend bent denk ik. Ik vind het belachelijk dat ze je daarom weg hebben gestuurd!
Dat staand verschonen was één voorbeeld toch, het klinkt gewoon meer als het KDV had heel erg dringend iemand nodig die net zo snel en liefst nog sneller was dan de vaste leidster, want nood aan de man, druk, druk, druk.... Als onervaren kracht kan je daar soms echt niet aan voldoen en dan is het probleem van het KDV dus niet opgelost. Als uitzendkracht ben je geen stagiaire die ervaring kan opdoen, maar meer een soort 'supervrouw' die de boel moet komen oplossen.