Zoals de titel al zegt, borstvoeding loopt echt enorm terug. Kolfde ik dinsdagochtend nog 140 cc, nu nog maar net ergens tussen de 50 en 80 cc. Ik ben nu om de 2 uur aan het kolven, heb de medela swing en ik heb ook nog een avent liggen maar helaas.... Domperidom en neusspray heb ik (nog) niet en in het weekend is dat lastig natuurlijk. Ik heb heb het idee dat ik ook geen goede tsr krijg. Heb echt even advies nodig want ik wil het echt niet opgeven..
Hmmm...voor je gaat voeden of kolven even warne compressen erop leggen! Maandag meteen lactatiekunde bellen.
Idd goed opwarmen en masseren voor het voeden. Verder goed drinken, noten eten, volle melkproducten nemen bijv kwark. Mango of ananas wil ook nog wel eens helpen, vaker aanleggen, rust houden en evt clusterkolven ( bijv door een uur lang 10 minuten te kolven en dan weer niet en ga zo maar door ) Succes ermee, hopelijk lukt het! ( ben je misschien toevallig net al ongi geworden? Daar kan het ook nog wel eens van teruglopen.
Kun je geen kolf huren? Ik heb een tijdje alles gekolfd en met een huur-kolf ging dat echt veeeel beter dan met m'n Medela Swing. Veel krachtiger en ook dubbelzijdig was bij mij veel succesvoller. Die kun je misschien maandag gaan huren. Verder inderdaad een lactatiekundige contacteren! Voor nu; blijf doorgaan met kolven, 50cc is ook mooi hoor! Bij mij werkte het heel goed om naast mijn dochter te kolven, dan kreeg ik makkelijker een tsr. En anders filmpjes en fotootjes kijken. En rust! Dus rustige verlichting, kopje thee erbij... Succes!!!
Drinkt ze verder wel aan de borst of ben je volledig aan het kolven? Want kolven zegt niet altijd precies wat er uit de borst te halen valt. Ook zou je nog kunnen kijken of je haar en aan kunt leggen en de andere borst kunt kolven.. Is even lastig, maar als het lukt wel makkelijk: ik kreeg zelf dan wel heel goed een tsr en anders ook maar moeilijk. Succes meis: pak je rust, drink(!) en eet goed en hopelijk trekt het dan weer recht.
Oh als ze ook aan de borst drinkt; aanleggen en vertrouw op je kind. Ik kolf nog altijd niet optimaal, maar als mijn dochter bij me drinkt, drinkt ze slok na slok na slok (en wat ik kolf is in totaal misschien vijf slokken), ik ben dus gewoon geen goede kolver...
Ik zie dat je kindje nog maar 1,5 week oud is. Dan is de 140 cc die je gekolfd heb erg veel. Ons zoontje van bijna 7 kilo (8 weken oud) drinkt dat ongeveer per voeding. Maar vaak nog minder. Die (in de ochtend gekolfde) 140 cc kan ook aan het eind van de stuwingsdagen geweest zijn? En hou er ook rekening mee dat je in de ochtend vaak meer kolft dan in de namiddag/avond. En ik zie dat je gister aan het eind van de middag kolfde. M.i. valt het dus wel mee. Gezien de leeftijd van je kindje denk ik dat ze meer dan genoeg voeding krijgt! Drinkt ze ook zelf nog bij je? Of moet je alles nog volledig kolven?
Ze drinkt deels bij mij, ze heeft nog niet voldoende kracht om volledig bij mij te drinken. Ze krijgt na de borst ook nog een flesje borstvoeding omdat ze dus niet de kracht heeft om voor haar voldoende te drinken. Ik kolf na de voeding. Vannacht weer 140cc gekolfd. Engeltje, ik ben dinsdag 2 weken geleden bevallen bevallen, ben dus nog niet ongesteld
Allereerst nog gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje! Het is jammer dat ze nog niet voldoende kracht heeft om steeds bij je te drinken anders kon je haar 's avonds laten clusteren.. Bij mij was het ook een tijdje bar, maar door haar te laten clusteren is het weer helemaal goed gekomen. Maar jij kolft na de voeding nog 140 cc??? Want dat is echt super veel! Ik krijg dat al niet eens voor elkaar en mijn dochtertje is 2 maanden.. Wat ago ook al zei, 140 cc voor een babytje dat 2 weken oud is is dat echt veel hoor!! Die 80 a 90 cc is normaal. En ze pakken meer uit de borst dan dat je kolft, dus ik denk dat je je absoluut geen zorgen hoeft te maken!
Ik kolf voor mijn 6 maanden oude baby vaak minder dan 100 ml en dan zit er 3 uur tussen. 140 voor 2 weken is heel erg goed hoor. Ik denk dat je je niet veel zorgen hoeft te maken en dat ze overdag beter drinkt waardoor je daarna weinig kolft.
Ik heb in het begin ook moeten kolven om dezelfde reden. Ik had een gehuurde kolf; de medela symphony. Daar ging het kolven erg goed mee. Nu heb ik de swing en ik krijg er echt veel minder uit. Wat je kan proberen is de borstvoedingsthee van weleda. Werkte hier super!
Ik vind het veel wat je kolft hoor. Ook de 80 tot 90 cc. Zou die 140 cc niet het resultaat zijn van de eerste stuwing? Je lichaam moet dan nog regelen dat je per voeding niet zoveel nodig hebt en het wordt volgens mij daarna weer minder. Mijn borsten zijn nu na de stwuingsdagen minder vol en mijn zoontje drinkt ze nu tenminste ook leeg. Toen ze zo vol waren dronk hij ze echt niet leeg. En ik heb altijd begrepen dat je kindje meer uit de borst krijgt dan dat je kloft, maar dat gaat misschien niet op voor jouw kindje ol dit moment. Succes. Hopelijk gaat het snel beter.