Hoi allemaal Mijn man en ik willen zaterdag naar dolfinarium gaan met ons neefje van 2 jaar,nu gaan we vanauit utrecht met de trein er na toe,op de site staat dat je dan per streekvervoer verder moet,weet iemand of die bussen dan al weer rijden?of iemand een idee wat een taxi zal kosten? Groetjes
voorlopig rijden als het goed is de bussen niet.. en van de taxi kosten weet ik niet maar weet wel dat het behoorlijk prijzig is
Hmm ik zou inderdaad niet al te veel vertrouwen op de bussen. Anders even het dolfinarium bellen. Wellicht weten zij wel of de bussen rijden en zo niet hoe je dan het beste/goedkoopste er kan komen.
Nee volgens mij rijden ze niet! in het noorden nu alleen in de spits. en in andere delen van het land ook nog niet.. ik zou even dolfinarium bellen, vlgs mij is het best ver van het station (mocht je nog goedkoop met de trein willen (9 euro per retourtje), kijk even bij te koop aangeboden, ik heb nog twee kruidvat treinkaartjes te koop...sorry voor het off-topic gaan, want dit vroeg je niet)
Nou ga er maar van uit dat ze niet rijden, net op het nieuws was de ze alleen in groningen, friesland en drenthe in de spits uren rijden maar voor de rest van nederland niet en ze zijn voorlopig nog niet van plan om te gaan rijden .... grrrrr ... denk dat je iets moet uitzoeken wat niet met de bus te bereiken is, een taxi is best duur hoor want het is nog best een aardig stuk van de trein naar Dolfinarium .... Succes EDIT: Maar wacht eens ff, vroeger hadden ze altijd van die special treintjes die gelijk naar dolfinarium reden en dat werd geregeld vanuit Dolfinarium, als ik jou was zou ik ff voor de zekerheid bellen miss hebben ze die treintjes nog wel
ja ik zal ze morgen is gaan bellen,ons neefje wil daar zo graag heen en we hadden al belooft om zaterdag te gaan,en hoorde net ineens van die busen grrrr
Eerlijk gezegd denk ik dat je met de taxi misschien maar iets duurder uit bent dan met de bus. Ben al een tijdje niet met de taxi geweest, maar met de taxi betaal je natuurlijk één prijs voor twee personen. Met de bus ben je twee keer apart de kosten kwijt (totaal 8 strippen v.v.). Van 't station naar 't Dolfinarium is te ver om te lopen met een kleintje bij je, maar echt heel ver is 't ook weer niet (2,5 km), dus denk niet dat de taxi zo duur uitvalt. Ik kom vaak in Harderwijk en zie ook nog regelmatig die treintjes rijden, maar of daar een dienstregeling voor is? Heb even gekeken op www.boulevardexpress.nl, maar 't ov gedeelte daar werkt niet. Overigens worden die treintjes niet geregeld vanuit 't Dolfinarium, is gewoon een ondernemer op de Boulevard. Oh, trouwens, bedenk ik me nu: zaterdag is het Aaltjesdag in Harderwijk... misschien niet de handigste dag om 't centrum/boulevard in/op te gaan, waarschijnlijk is het megadruk. Weet niet hoe 't dan gesteld is in 't Dolfinarium, maar denk dat je niet van een rustig dagje weg uit moet gaan... Die treintjes kun je dan waarschijnlijk ook wel vergeten, aangezien die waarschijnlijk rondritjes door de stad maken, maar dat weet ik niet zeker.
jammer dat die site niet werkt.. Als het met de bussen niet lukt pak ik ook gewoon de taxi,en als het erg lekker weer is gaan we lekker lopen haha,we nemen de buggy mee,want anders ben ik hem kwijt in dolfinarium haha,en morgen ga ik even bellen,ik bel denk ik ook maar even de taxicentrale daar om te kijken hoe en wat.. Die treintjes lijken me ook wel erg leuk,als we het park zat zijn gaan we wel nog een stuk lopen door hardewijk denk ik lijk me leuk,wat is aaltjesdag eigenlijk? En van een rustig dagje gingen we toch niet uit,want ons neefje is niet 1 van de rustigste pfff.. Maar we hebben er wel erg veel zin in.. Bedankt allemaal
In dat geval: zeker gaan zaterdag! Aaltjesdag is een traditie in Harderwijk die in het teken staat van het paling (aal) roken. De hele dag zijn er overal kraampjes, muziek, verschillende markten... teveel om op te noemen, gewoon allerlei activiteiten. Wel echt Harderwijks, dus soms een beetje kneuterig, maar zeker leuk om es mee te maken. In m'n vorige reactie ging ik er meer van uit dat je misschien niet zat te wachten op zoveel drukte, maar als ik je reactie lees lijkt 't me dat je gewoon lekker moet gaan. Het enige wat ik je dan afraad is om met de auto te gaan ivm de dubbele drukte (Dolfinarium op zaterdag én Aaltjesdag, waardoor er veel parkeerruimte ook bezet is met kramen enzo), maar goed dat was je niet van plan, anders had je dit topic natuurlijk nooit geopend :-D
De bussen bedoel je denk ik? Want de treinen rijden toch wel gewoon? Naja, één tip als je dan toch met de auto gaat, ga heel erg vroeg om een parkeerplekje te hebben. 't Dolfinarium kampt al jaren met parkeerproblemen, maar zaterdag zal 't extra zijn i.v.m. Aaltjesdag.
Die kleine busjes rijden ook niet omdat het aaltjesdag is,heb gelijk even de taxicentrale gebelt,en dat kost ongv 6 euro dat is dus te doen gelukkig,we moeten dan wel nog een paar minuutjes lopen maar dat maakt niet echt uit,dat komt door de kraampjes die er staan.. Het gaat dus helemaal lukken,we pakke de trein al tussen 8 en 9 uur pfff,we hebbe dan wel een leuke dag.. Bedankt allemaal
Denk dat je met de taxi nog altijd dichterbij kan komen dan met de bus hoor! De dichtsbijzijnde bushaltes zijn namelijk ook nog best een eindje lopen (kilometertje denk ik, wel leuk lopen langs de haven). Die treintjes stoppen dichterbij, maar die gaan dus niet. Fijne dag zaterdag!