Sinds gister zijn we begonnen met het gebruiken van Nutriton ivm waarschijnlijke verborgen reflux. Nu heb ik wel een paar vragen waarbij ik hoop dat jullie kunnen helpen! 1 Nu komen we er niet helemaal uit met de speen. Bij 120 cc met 4 schepjes nutriton is de avent 2 speen (1m) te klein en bij de 123 speen (3m+) is de kleinste stand al veel te groot. Avent heeft geen 123 speen voor jongere babys. Hebben jullie goede ervaringen met bepaalde spenen bij deze verhouding? Minder nutriton is een oplossing, maar blijf liever zoveelk gebruiken. 2 We gaven eerst omneo. Maar ik dacht dat omneo en nutriton geen goede combi zou zijn, dus heb weer gewone nutrilon gebruikt. Nu zag ik op de verpakking dat je het wel kunt combineren. Werkt dit goed en gebruik je dan minder nutriton omdat er al zetmeel in de omneo zit? 3 Tenslotte heeft mijn zoontje woensdagnacht voor de laatste keer gepoept. Daarvoor poepte hij 1x per dag. Is dit iets om me zorgen over te maken, of is dit heel normaal? Sorry voor het lange verhaal! Groetjes!
Ja, drama met die juiste spenen op de fles, hè? Wij hebben een tijdje de M van difrax gebruikt, die zit een beetje in tussen 2 en 123 van Avent. De 123 van Kruidvat eigenmerk speen is ook iets kleiner, die kan ook op een Difraxfles. Alleen werkt dat dus niet op een Aventfles. Ondertussen zitten we alweer een tijd op de 123 van Avent. Je kunt inderdaad gewoon omneo gebruiken met Nutriton, je moet in het begin gewoon even kijken hoeveel je er door moet doen, is per kind verschillend. Wij hebben zelfs een tijd Omneo gemengd met Standaard en er Nutriton aan toegevoegd. Lekker ingewikkeld, maar goed, toen was het even het enige wat goed werkte. Het scheelt wel dat ze van Omneo beter gaan poepen, maar mijn dochtertje poepte meestal om de dag. Ging pas beter toen ze meer ging eten. De eerste maanden poepte ze zelfs eens in de drie dagen en toen ik nog BV gaf soms eens in de 10 dagen. Als je daar omneo voor gebruikt, dan zou je ook bij de nutrilon standaard VSM Kindicol druppeltjes kunnen gebruiken, dat werkte hier heel goed, alleen duurde het wel een dag of 3 voor het ging werken. Dat zijn we toen een tijdje gaan gebruiken i.p.v. Omneo.
Er zijn van Avent ook nummer 3 en 4 spenen. Ik geloof dat wij speen 3 hadden. Ik geef nu trouwens Friso Comfort. Daar zit al jbpm door, dus geen geklooi met mengen van poeders enzo. Ik gaf geloof ik drie schepjes Nutriton op vier schepjes Omneo. Bij ons werkte Nutriton mega-laxerend. Ze had wel 5 diarree luiers op een dag. Elke verandering in voeding kan verstopping of juist diarree veroorzaken bij die kleintjes. Misschien komt het door de standaard? Omneo is natuurlijk voor makkelijkere ontlasting.
Inderdaad, je kunt ook AR gaan geven, daar zit het al in. Ik geef nu trouwens Bonbebe comfort, gaat ook goed.
Bedankt voor jullie reacties! Heb voor de volgende voeding 2 schepjes standaard, 2 omneo en 3 nutriton gemengd. Ik ga dit maar een paar dagen proberen. Mag je AR eigenlijk zonder advies van de arts gaan gebruiken? Want naast jbpm heeft het ook een andere eiwitsamenstelling. En is de Avent 3 speen kleiner dan de avent 123 speen?
Ja de Avent 3 is kleiner als de 1,2,3. In speen 1 zit 1 gaatje, in speen 2 zitten 2 gaatjes, in 3 zitten 3 gaatjes en in 4 zitten 4 gaatjes. In de 1,2,3 zit een gleufje die op bepaalde standen verder of minder ver open gaat. Maar zelfs op stand 1 is dat een behoorlijk groot gat. De gaatjes in speen 3 of 4 zijn even groot als in 1 of 2, alleen zitten er dus meer gaatjes in. Ar mag je gewoon geven hoor. Volgens mij heeft Omneo die eiwitsamenstelling ook al. Als je twijfelt kan je natuurlijk altijd het cb bellen, maar je kan de AR of de Comfort van een ander merk gewoon gebruiken hoor.
Omneo wordt dik door zetmeel, AR wordt dik door jbpm. Ik heb het niet overlegd toen ik overging op AR, maar je kunt het altijd even vragen bij het CB. Maar goed, dit kon ik ze bij het CB daarna zelf ook nog uitleggen, want daar wisten ze niet eens waar het verschil in zat. Van nutrilon hebben ze trouwens ook een servicelijn die je kunt bellen, die hebben vaak goed advies.
Ik zou ook niet gaan mixen. Gewoon Nutrilon AR of Friso Comfort, beide hetzelfde maar kunnen ook weer verschillend uitwerken op elk kindje. Wij gebruiken Friso Comfort en dat gaat prima. De maanden totdat ze 7 maanden was poepte ze om de 3/4 dagen. Maar met bijvoeding ging het al snel beter. Duurt het langer dan dat dan is het niet ok. Het ene kindje krijgt diaree van Johannsebroodpitmeel en het andere kindje raakt juist iets meer verstopt. Friso comfort ging hier prima door een nummer 2 speen van avent en soms nummer 1 speen. Wij hebben dan ook een enorm gulzige reflux baby! Succes, M
Ja het is echt een ramp met die spenen van avent. Ik heb heel wat spenen geprobeerd maar uiteindelijk toch bij de 3 standen speen gebleven. Ze dronk haar fles vaak in 3 minuten leeg, maar spuugde niet. Nu ze ouder is drinkt ze langzamer. Ik gebruik overigens al 7 maanden nutriton. ps in de eerste maanden heb ik 2 spenen per fles gegeven. Ik begon met de speen met 2 gaatjes en als de voeding te dik werd (als het afkoeld word het dikker) ging ik over op de 3 standen speen. Een heel gedoe maar het werkte wel.
Nog een ervaringsdeskundige dan: 1. Ik zou de nr 3 speen grbuiken, die deed het goed bij ons (wij gebruikten gewone Nutrilon standaard met jbp toegevoegd). Soms was de voeding nog net te dun, dan is het een kwetsie van heel even wachtend an dikt hij wat in. Soms startten we ook met een nr 2 en gingen dan na 5 min over opp een nr 3. Nu onze kleine iets ouder is gebruiken we standaard een nr 3 en schakelen we over op een 123 als het te ik wordt. 2. Je kunt Omneo mengen met jbp, je hoeft dan de hoeveelheden niet aan te passen. Ik zou overigens niet zomaar overschakelen op AR, dat zijn in de eerste plaats wel erg veel veranderingen en daarnaast heeft het toch een andere samenstelling. 3. Dat poepen, dat verandert idd als je jbp gaat gebruiken. Zowel diarree als dichtzitten komt voor, wel even in de gaten houden dus. Bij ons werkt het licht laxerend wat prettig is. het kan zijn dat het even duurt vorodat zijn systeem weer werkt overigens, zijn darmen moeten ook even wennen aan alle veranderingen. Succes in ieder geval!
Dank voor alle reacties. Zijn nu sinds een week omneo aan het mengen met nutritron, en gebruiken speen 3 van Avent, dit gaat prima. Poepen is gelukkig ook weer op gang gekomen! Maar hij heeft wel erg veel last van krampen, hij krijst het soms uit, heel zielig. Ik hoop dat het komt door de verandering van voeding en dat het snel beter gaat..
gebruikt ook iemand de BFree fles? Want ik heb level 1 speen en dan het gat wat groter gemaakt en wat gaatjes erbij geprikt, dit gaat wel goed, maar is niet zo handig, heb al twee spenen gemolt voordat ik nu deze heb... Kan wel een avent 3 gaan proberen (die passen ook op de BFREE flessen) en de difrax ook trouwens, misschien een tip voor iemand anders?)
ik gebruik b-free flessen en zij hebben ook 123 spenen hoor want die gebruik ik je kan ook altijd de 123 van avent erop zetten moest je de spenen niet vinden want die passen daar inderdaad op en veel winkels hebben niet veel liggen van de b-freeflessen. de flessen zelf zijn bijlange nog niet in alle winkels te verkrijgen