in slaap vallen tijdens voeden

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door fantasy, 23 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Hallo!

Mijn zoontje Liam zat een paar dagen geleden op 120 cc en kreeg dit met gemak op, maar sinds eergisteren maakt hij zijn flesjes niet meer leeg. Als hij wakker wordt, heeft hij erge honger en eet zijn handjes bijna op. Zodra hij dan de fles krijgt, begint hij super enthousiast te drinken om vervolgens langzaam te gaan drinken en wat later tuimelt hij in slaap en wil hij de rest van zijn flesje niet meer hebben. Hij laat nu zo'n 40 cc achter in het flesje. Hij wordt weer wat wakker als we hem naar zijn bedje brengen en ligt vervolgens klaarwakker in zijn bedje. Het in slaap vallen duurt een tijdje en gaat veelal samen met huilen. Ook is hij regelmatig weer wakker en huilt dan weer. We denken zelf dat hij dan te weinig melk gehad heeft, maar waarom valt hij steeds in slaap tijdens het voeden, terwijl hij zo hongerig is? Het is slaap vallen had ik met het geven van borstvoeding trouwens ook, na een paar lurken uit mijn borst, sliep meneer al weer, om vervolgens hongerig te blijven.
    Hebben jullie misschien een idee wat er scheelt of tips?

2. talleke

talleke Actief lid

19 okt 2006
    304
    0
    0
    Ameide
    Hoi,

Mijn dochter viel ook vaak in slaap tijdens de voeding . Ik heb toen als tip gekregen van de kraamhulp om haar tussendoor te verschonen en dat hielp want vaak werd ze dan wakker. Misschien dat dat een oplossing is?

suc6

Groetjes

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hoelang doet Liam over zijn flesje? Wij hebben dit ook een tijdje gehad. Bleek het gaatje van de speen te klein waardoor drinken te lang duurde en teveel energie kostte. Nieuwe speen met groter gat en voedingen en slapen ging weer als vanouds.

4. talleke

talleke Actief lid

19 okt 2006
    304
    0
    0
    Ameide

ja dat was bij ons ook. Wij hebben toen ook een andere speen geprobeerd en toen ging het een stuk beter!

5. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Liam begint heel snel met zijn flesje, maar al snel daalt het het tempo en dut hij dus in. Ik had ook al lopen denken aan het gebruik van een andere speen, maar twijfelde nog. Misschien dat maar proberen, kijken wat hij doet. En het verschonen tijdens de voeding is ook wel een idee, daar wordt hij zeker weer wakker van!

Deel Deze Pagina