Hoi meiden, Ik ben zo onzeker door de bv. Herken het helemaal niet van mijzelf. Ben eigenlijk niet zo snel onzeker, maar hierover wel. Vraag me constant af of ze geen honger heeft, niet te weinig binnen krijgt, wel goed groeit etc. Ik denk dat het ermee te maken heeft dat ik graag dingen onder controle heb en dat kan hiermee natuurlijk niet echt. Daarom vroeg ik me af of jullie dit ook hadden en wanneer het beter ging? Ik voed met tepelhoedjes en door alle negatieve verhalen hierover vraag ik me constant af of mijn productie niet terugloopt. Als ik rationeel ben dan denk ik dat het wel goed gaat. Ze komt tussen de 250-300 gram per week aan tot nu toe. Heb haar net even gewogen voor en na de voeding en ze had 140 ml (?!) binnen uit 1 borst. Daarna die andere nog gekolft en daar haalde ik met gemak nog 110 ml uit. Lijkt me dus zeker niet te weinig. Verder doet ze het ook hartstikke goed. Ze komt overdag tussen de 2-4 uur, 's avonds clustert ze de hele avond en afgelopen 2 nachten heeft ze daarna geslapen van 23.00uur-05.00 uur. Waarom ben ik dan toch zo onzeker?? Vind het zo jammer, wil gewoon lekker genieten van het feit dat ik nu wel bv geef, maar dit maakt het toch een beetje minder. Wanneer werd het bij jullie minder onzeker als je dit herkent? Groetjes suus
Ik vind het super klinken hoor! Probeer het van je af te zetten, als ze zo lekker groeit, genoeg plast en tevreden is, krijgt ze heus wel voldoende binnen. Ik ben ook onzeker geweest hoor en heb dat nu nog af en toe wel. Hoort er een beetje bij en daarom hebben we dit forum
Ik heb altijd in gedachte gehad dat als ze tevreden is en voldoende plast en goede bv poep heeft dan gaat het goed. Meid echt je heb niets om je onzeker over te voelen. 140 aangekomen na een voeding is super en 110 kolfen is ook geweldig dus geen problemen daar. Oke tepelhoedjes hebben voor en nadelen maar dat hebben veel dingen hoor. Probeer het een beetje van je af te zetten en lees je dochter haar lichaamstaal.
Hey Suus, je doet het harstikke goed hoor! Maar ik herken het heel goed. Ik was ook altijd te bang dat ik of te weinig had omdat hij 's avonds soms wil clusteren. Hij spuugde soms veel en dan dacht ik dat hij alles er uit gooide en daarna weer honger had (had hij niet). De nachten gaan ook super bij je hoor! Tot 5:00 is keurig, gaat hier ongeveer net zo. Ik snap dat je je onzeker voelt, maar ik denk dat dat vanzelf over gaat. Hier ging het na een week of 6 bv geven over. Het gaat straks allemaal wat meer "vanzelf". Liefs, Wup
Je doet het echt super, niet onzeker zijn!! ALs ze goed groeien en happy zijn is het helemaal goed. En laat je geen rare dingen aanpraten, een mama weet wel wanneer haar kind het goed doet. Ik herken het zelf niet, ik heb nooit onzekerheid gehad, maar herken het wel van veel anderen op het forum. Ik denk dat het komt vanwege de negatievere houding in nederland tegen bv. Op consultatie bureaus enzo zijn ze naar mijn idee vrij kritisch, en wijten ze problemen al snel aan bv. Ik woon in Engeland en hier is de houding veel positiever. ze wegen veel minder vaak. 140 ml drinken is echt heel goed. probeer niet te vaak te wegen, dan maak je jezelf alleen maar gek. soms drinken ze een tijdje veel minder, en ook dat is goed. je zult al snel zien hoe goed je kindje het doet en dan gaat de onzekerheid wel weg! het is ook nogal wat een kleine baby hebben, het is allemaal nieuw en vreemd.
Hoi, Ik herken je onzekerheid zeker wel. In het begin is onze kleine ook wel veel afgevallen en moest wat bijgevoed worden. Daarna is het snel beter gegaan! Maar ik heb me vaak bedacht of het geven van kunstvoeding de onzekerheid zou weghalen. Nu wanneer ik niet zeker weet of de kleine honger heeft of niet dan leg ik gewoon aan, je kan toch niet overvoeden. Ook wanneer de kleine overstuur is, is het een makkelijk troostmiddel. Ik denk dus dat de onzekerheid niet zal verdwijnen door kunstvoeding te geven en dat heeft mij meer zelfvertrouwen gegeven voor de borstvoeding. En dan is het super om te zien dat je kleintje groeit op jouw melk. En zeker zoals jouw kleintje groeit, dat is echt helemaal super! Veel succes en ik hoop dat je je snel wat zelfverzekerder mag gaan voelen! Groetjes Mariska
Die onzekerheid van het begin herken ik erg goed. Na een week of 1o werd dat een stuk minder en na 2 jaar was het helemaal weg. Ik moest in het begin met tepelhoedjes voeden i.v.m. problemen die mijn kinderen hadden. Ik merkte toch wel een groot verschil toen ze daar met een week of 10-12 mee stopten hoor. Ze waren sneller verzadigd, kwamen minder vaak en groeiden beter. Dat jouw kindje nu zo hard groeit kan duiden op hyperlactatie. Op borstvoeding.com kun je daar een erg goed artikel over lezen. Hou er rekening mee dat je in dat geval rond de 6 weken flink regeldagen kunt hebben!
Hoi meiden, bedankt voor jullie reacties! De onzekerheid hoort er dus ook wel een beetje bij gelukkig, hoop dat het snel beter wordt. @dirksmama: ja, heb ook niet echt het idee dat ik te weinig melk heb, al ben ik wel aldoor bang dat ze niet genoeg aankomt. (stom he?!) Eerst spuugde ze aldoor en had ze vreselijke krampjes. Ik ben toen naar aanleiding van dat artikel op bv.com begonnen met blokvoeden en heb dat een tijdje volgehouden. Het lijkt nu beter te zijn afgestemd. Ze spuugt niet meer en de krampjes zijn ook veel minder. Eerst 'dwong' ik haar ook een beetje altijd de tweede borst nog te nemen, maar dat doe ik niet meer. Ik ga er maar vanuit dat ze zelf laat weten wanneer ze genoeg heeft gehad. Maar heb je daardoor meer last van regeldagen? Ik houd er idd wel rekening mee. Mijn moeder zegt aldoor dat ze met 6 weken ineens geen melk meer had, maar naar mijn idee zullen dat idd de regeldagen zijn geweest, maar dat ze dat niet wist. Ik had me al voorgenomen om dan gewoon met haar in bed te gaan liggen en er maar aan toe te geven. Ik ben er nog lang niet klaar mee namelijk en hoop dat het nog lang goed blijft gaan.