Ik wil zo graag NU!!!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door GewoonLinda, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Hallo allemaal,
    Mijn vriend en ik hebben net besloten om dit jaar zwanger te worden. Maar het kan nu nog niet!!!!!
    In eerste instantie omdat we nu in een te klein huis wonen (nieuwbouwwoning gekocht, maar is pas eind dit jaar klaar), maar
    ook omdat we eerst deze komende zomer nog naar Tanzania op vakantie gaan met mijn familie.
    Maar nu de beslissing genomen is, gaat het zo ontzettend kriebelen. Ik heb me dus zelfs hier al aangemeld en dan wordt het allemaal nog erger, omdat ik hier al jullie verhalen lees.
    Maar om nu toch een beetje mee te kunnen doen, even dit topicje, haha.....
    Ik moet tot augustus wachten. Dan zijn we terug van safari!

Jullie allemaal veel succes met zwanger worden!!!

Linda

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    meid wat een plannen geniet er van zou ik zeggen!!
    Maar meid wie zegt dat het meteen lukt!! ik hoop voor je dat je niet zo lang als ik moet wachten , en ook niet in de mmm .
    Maar ga er voor je weet het nooit, kinderen waaien niet aan meid.
    Deze zin is goed bedoeld.

Succes met zwanger worden.

3. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Hoi Marnat,
    Bedankt voor je reactie! Je hebt gelijk, het kan misschien wel heel lang duren. Maar ik durf in elk geval niet het risico te nemen. Vandaar dat ik wel wil wachten tot na die vakantie. Ook omdat ik allerlei vaccinaties moet hebben daarvoor en dat lijkt me ook niet echt goed als je zwanger wilt worden.
    Ik heb al een zoontje van 3,5 jaar en van hem was ik meteen de eerste keer zwanger. Ik heb na mijn zwangerschap ook verder geen anticonceptie gebruikt, dus ik hoef niet te ontpillen of zo iets dergelijks.
    x

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Heel herkenbaar! Wij gaan als het goed is van de zomer naar Zuid-Afrika (als alles door gaat) en willen dan ook daarna aan de slag voor een brusje. Eerder beginnen is een 'risico' dat ook wij niet gaan nemen, omdat ik de vorige keren direct zwanger raakte. Het voelt wat decadent om het te plannen, maar ik weet maar al te goed dat er niets te plannen valt en ik ga niet vliegen wanneer ik zwanger ben (trombose verleden en omdat ik extra voorzichtig ben door de ervaringen met onze dochter) en al die inentingen zie ik ook niet zitten tijdens een zwangerschap. Heel moeilijk, want de wens is ook hier erg sterk en deze site helpt dan niet echt ;)

5. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Ik weet precies hoe je je voelt!!! Mijn man en ik hebben ook ongeveer een half jaar geleden besloten dan we een voor een kindje gaan. Maar we wilden samen nog 1 verre reis maken (wat natuurlijk niet gaat met een buggy en een kind op schoot)
    Dus vertrekken we binnenklort ook voor een Safarivakantie naar Afrika.
    Daarna (zie banner) stoppen we met de pil.

Moet wel zeggen dat dankzij de drukte rond de feestdagen de tijd erg snel is gegaan...alleen de eerste paar maanden zijn moeilijk.
    Maar ook jij komt er ;)

Liefs CherryBelly

6. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Oh en natuurlijk super genieten van je vakantie ;)
    Ik zelf vond het ook leuk om een banner als handtekening te hebben die aftelt hoe lang het nog duurt voor wij ervoor gaan :)
    maar dat is natuurlijk helemaal aan jezelf of jij dat ook wil.

Liefs

7. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Even goed navragen bij de huisarts of ggd, want volgens mij mag je na het slikken van malariatabletten 3 maanden niet zwanger worden.

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

9. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Hoi allemaal,
    Dankje voor jullie reacties. Gelukkig ben ik niet de enige die haar geduld moet bewaren.
    Dat van die malariapillen wist ik niet. Ga ik inderdaad even uitzoeken.
    En zo'n banner vind ik wel een leuk idee. Ga ik zeker even doen, haha.
    @ Marnat: Ik ben gelukkig nog maar 29, dus kan nog wel even wachten als het moet. Dat scheelt.
    x

10. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Ik schrok zelf wel even van het berichtje over die malariapillen. Dom eigenlijk, ik heb er echt niet bij stil gestaan.
    We hebben het even opgezocht en komt verschillende berichten tegen over de pillen die wij hebben (Malarone).
    De een zegt dat je na 2 weken weer zwanger mag worden, de ander na 3 weken en weer een ander na een maand of zelfs 3 maanden.

Ik ga morgen even de huisarts bellen denk ik...lijkt me veiliger.
    Wij waren namelijk van plan na onze vakantie te beginnen ;)

Als ik heb gebeld laat ik t nog wel even weten hier op het forum.
    -x-

11. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ja, ik wist dat ook echt niet.
    Wij wilden inderdaad ook meteen als we thuis komen beginnen haha.
    Maar goed, ik moet toch nog naar het Havenziekenhuis in Rotterdam voor inentingen, dus dan ga ik het sowieso ook nog even heel goed navragen. En anders zou ik ook altijd nog andere malariapillen kunnen nemen dan de rest, want er zit wel verschil in welke je inneemt, volgens mij.
    Even wat anders: Hoe maak ik zo'n leuke banner? Ik zie in de banners die op deze site staan allemaal andere...
    x

12. Rani

Rani Lid

9 dec 2010
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Me too! We willen vanaf augustus voor het "echie" gaan. Zelfde issue als jij, heb tot dan wat andere dingen staan waardoor ik me prettiger en niet stressig voel als ik vanaf augustus echt ga proberen. Ik ben echt een persoon van eerst dat en dan dat en dan maakt het niet meer uit. Dus ik snap het! Maar kan niet wachten tot het augustus is. Vind het fijn om hier info op te doen.

Groetjes Rani

13. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    O wat leuk dat we in hetzelfde schuitje zitten.
    Moeilijk he, om nu nog te moeten wachten.....
    Ik ben wel van plan om nu bij te gaan houden hoelang mijn cyclussen duren. Jij ook?
    x

14. Rani

Rani Lid

9 dec 2010
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo echt heeeel moeilijk! Ik ging er vanuit dat ik de enige was die zo dacht tenminste op deze site. Ik heb wel een kinderwens maar nu nog even eerst mijn cyclus op orde brengen. Ik ben 20 nov 2010 gestopt met anticonceptie en 46 dagen laten mijn eerste echte ongi gehad dus jeeeeej ik had schijnbaar een eitje gelegd!

Ja ik ga nu ook mijn cyclussen bijhouden. Ik kan het een half jaar ongeveer bijhouden en dan begin ik in juli met foliumzuur slikken. Ik ben een persoon die graag vooraf van alles wil weten zodat ik niet voor al te grote verrassingen kom te staan en dan kan ik ook aan bepaalde dingen wennen. Zoals het idee vaginale echo pppffff en qua info bijv. welke tabletten zijn dan het beste enz. ? En hoe zit dat met moeders voor moeders?

Zo lees ik elke dag een beetje hier en daar... Maar probeer me niet al te veel mee bezig te houden...wat nog niet echt wil lukken. Maar de tijden vliegen wel voorbij. Voor je het weet zitten we in april en dan zijn we op de helft haha

15. Wijfie79

Wijfie79 Actief lid

15 okt 2010
    208
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hoi dames, leuke plannen allemaal, spannend. Wij zijn 2 jaar geleden ook in Tanzania geweest en moesten malariatabletten slikken (Malerone) en het advies was toen om daarna minstens 6 maanden (mijn man denkt zelfs 1 jaar!!!) niet zwanger te worden! Dus ik zou zeggen bel nog ff met de HA of de GGD voor de zekerheid! Succes allemaal en alvast een fijne vakantie gewenst. :)

16. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    @Wijffie: He getsie, daar moet ik niet aan denken dat ik dan nog zo lang zou moeten wachten. Hopelijk kan ik dan andere malariapillen krijgen, waarbij je niet zo lang hoeft te wachten.

@Rani: Nou, als je nu elke dag een beetje leest, ben je straks een expert, haha!
    Ik heb al een zoontje, dus ik weet wel hoe het allemaal werkt.
    Ik heb trouwens al ruim 8 jaar geen pil gebruikt, omdat ik die hormonen niet in mijn lijf wilde. En toen was ik van mijn zoontje dus meteen zwanger. Ik weet niet of dat toeval was, maar vandaar dat ik dus ook echt niet nu al durf te vrijen zonder condoom ofzo, want dan zal je zien dat het weer in één keer raak is. Dat zou lastiger worden.

x

17. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    6 maanden :eek: jeetje zoveel geduld heb ik niet hahaha. Ik bel in mn pauze wel even met de huisarts.

@GewoonLinda: ik heb mijn banner gemaakt op lilypie.com
    Daar kan je een zogeheten "trying to conceive" banner maken die aftelt tot wanneer je het gaat proberen.
    Ik denk dat als je op mijn banner klikt, je vanzelf op de site terecht komt.
    Vond het handig om een account (=gratis) te maken, zodat ik m'n banner kon aanpassen. ;)

Succes!

-x-

18. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ok, dankje. Ik ga straks even proberen om zo'n banner te maken. Maar goed, augustus beginnen zit er sowieso niet in.
    Heb net het havenziekenhuis gesproken. Alle malariapillen blijven nog een tijd in het lichaam zitten, dus geen enkele is meteen na mijn vakantie al uit mijn lijf. Ik zal dus langer moeten wachten. Er zijn wel pillen die sneller uit je lijf zijn dan andere, maar welke ze je voorschrijven, hangt ook af van je medische keuring. Daar gaan ze helemaal bekijken welke pillen voor jou persoonlijk het beste zijn. Dus ja, kan makkelijk dat ik nog heel lang moet wachten na mijn vakantie. Ik ben hier niet blij mee!!!!!
    x

19. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Hoi hoi,
    Er is een nieuw topic geopend voor iedereen die moet wachten met zwanger worden om één of andere reden.
    Hij staat onder clubs en heet De wachtende meidenclub.
    Zie jullie daar!
    x

20. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Deze mag dicht!

Deel Deze Pagina