Ervaringsdeskundigen: wat bevalt beter, ks of natuurlijk?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mamasu, 24 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Vraagje voor de dames die beide hebben meegemaakt: wat vonden jullie een 'prettigere' ervaring, een ks of een natuurlijke bevalling?

Mijn zoontje is met een spoedks geboren, maar zolang mijn zwangerschap deze keer goed blijft verlopen, is er geen reden voor weer een ks en zal ik dus deze keer via de natuurlijke weg gaan bevallen. Ben reuze nieuwsgierig! (ok en ook een beetje bang.... :D )
    Ik vond zelf de pijn na de ks echt niet leuk. Misschien dat dat anders is bij een geplande ks, maar ik vond het gewoon echt erg pijnlijk toen die morfine eenmaal was uitgewerkt. Maar ik heb ook gevoeld hoe weeen waren (tot 3 cm ontsluiting) en dat was ook niet echt een lekker gevoel!
    In mijn omgeving heb ik al een paar dames gehoord die beiden hebben meegemaakt en achteraf de voorkeur gaven aan natuurlijk, vooral vanwege het snellere herstel.

Ben benieuwd naar jullie meningen!

2. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Van mijn eerste ben ik vaginaal bevallen, van mijn 2e via een spoedkeizersnede. Ik vond het herstel na de keizersnede vies tegenvallen, pas na 4-5 weken begon ik me weer enigszins mobiel te voelen.

Bij mijn eerste heb ik een flinke knip gehad vanwege de vacuumverlossing...ook geen lolletje maar toen kon ik na 8 dagen iig weer lekker wandelen.

Ben dan ook van mening dat je beter vaginaal kunt bevallen!

3. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Nou ik denk dat je die vraag zelf ook wel kan beantwoorden.
    De natuurlijke bevalling is natuurlijk, dus wat zou beter zijn?
    Een KS is er omdat het gewoon soms niet anders kan maar het is wel een operatie.. waarbij (ik meende ) 6 weken niks kan doen.
    Tja.. wat denk jezelf?

4. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ja Kalush, dat denk ik ook.
    Maar gezien de reacties die ik soms kreeg na de ks (oh lekker zeg, een ks! Heb je niet al die ellende met weeen en persen gehad, bofkont!), net alsof dat een makkie is, en je dus mazzel hebt als je een ks krijgt, ben ik nu vooral nieuwsgierig naar de dames die het beide hebben meegemaakt, en dus kunnen vergelijken hoe het is.
    Dus als er nog anderen zijn die beide hebben meegemaakt ben ik heel benieuwd!

5. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hier ook een spoedkeizersnede na 24 uur weeen....
    maar ik vond de ks echt niet tegen vallen! Na 1 week was ik alweer op de been en na 2 weken deed ik alles weer! En ik voel me nog steeds heel erg goed....

Maar goed ik weet dus niet hoe het zal zijn bij een 'normale' bevalling
    maar ik hoor van vriendinnen dat sommigen nu nog last hebben van de knip/scheur....met zitten, sex enz..

6. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Dat deel van " Heb je niet al die ellende met weeen en persen gehad, bofkont!"

klopt niet hellemaal mijn ks was gepland en toch heb ik de hele mik mak gehad de voeten van Isa voelde ik zelfs al buiten steken na een aantal pers weeen waarbij ik niet mocht persen, het was nml zondag ochtend en de meeste mensen moesten nog opgeroepen worden voor mijn ks en ik ging als een sneltreintje aan de gang.

Maar als je het mij vraagt, graag de volgende keer natuurlijk ik vond die weeen (en ik had dan een weeenstorm) niet zo vervelend, en had het graag afgemaakt ik was immers al zo ver op weg.
    En ik zie dames die natuurlijk bevallen na 4 dagen al achter de kinderwagen "rond huppelen" nou dat is er met een ks niet bij.
    5 dagen ziekenhuis was ook geen pretje met je kraamtranen en hormonenhuishouding. Nee volgende keer graag natuurlijk.

7. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Vaginaal.

kwebbel

8. Niet meer actief

ik had twee weken na mijn keizersnee alweer seks en deed weer gewoon alles,voor een normale bevalling bedank ik,het was horror de vorig keer,heb daar een behoorlijke klap aan overgehouden

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    ik kreeg na 14 uur weeën en 2 uur persen een spoedkeizersnede en het herstel viel mij echt zwaar tegen! Ik had het echt zoveel liever op de natuurlijke manier afgemaakt. De mensen die zeggen dat een ks makkelijk is, kan ik persoonlijk wel wat doen haha. Die 16 uur weeën vond ik namelijk echt veel minder erg dan het herstel van de keizersnede..

10. Niet meer actief

en ik kan de mensen wel wat doen die het normaal vinden om in plaats van d gemiddelde 24 uur pijn te hebben,36 uur pijn te hebben.
    ik was twee weken na mijn ks weer gewoon op de been,ik heb maar een kwartier geperst,maar het wou echt niet...had wel 10 cm ontsluiting,maar je moet begrijpen dat als je zo'n pijn lijd nog steeds na 36 uur,dan maakt het je ook niet meer uit WAAR ze je opensnijden als ze de baby er maar snel uthalen

Deel Deze Pagina