Hier ook een niet zo fijne ervaring. Ik moest drie uur van tevoren een zetpil paracetamol zetten, 1000mg en half uur van tevoren weer een zetpil van hetzelfde. Nou dat tangetje waarmee ze je bmm openhouden, vre-se-lijk..het doorspuiten deed zoveel pijn dat ze hebben moeten stoppen halfverwege omdat ik weg viel door de pijn. Daarna bloedverlies en een hele dag erge menstruatie pijn. Ben er wel zwanger door geraakt via een donor. Direct de poging na de hsg , werd wel missed abortion.
Ik mOet volgende week dir onderzoek doorstaan. Mij maakt het onderzoek geen zorgen, maar wel zie ik dat er niet veel mensen zwanger worden na iui ofzo... Vind ik vreemd!
Bij mij was het ook vreselijk! Nu moet ik zeggen dat ik geen hsg heb moeten doen maar een thl,een kijkoperatie dus. Zie mijn blog. Het doorspuiten van de eileiders was aan een kant wel pijnlijk maar niet dat ik crepeerde of zo
Hsg viel mij ook 100% mee. Het inspuiten vd vloeistof was zon 5sec pijnlijk, daarna ben ik de hele middag aansluitend wezen shoppen. No worries! Wij hebben er voor gekozen daarna een half jaar nog zelf te proberen, omdat het verhoogde vruchtbh zou veroorzaken. In ons geval niet. we zijn nu vanaf hsg 14mnd verder, in april nog een x zwanger maar miskraam. Dus geen succes verhaal hier tot dusver! Succes!
ook ik heb het hsg onderzoek gehad, het viel mij reuze mee... de gyn legde goed en duidelijk uit wat ze ging doen zodat ik ook een beetje afgeleid werd. Het doorspuiten voelde als hevige ongiekrampen maar met goed in en uit ademen was dit goed te houden. Echter was er bij mij tijdens het hsg onderzoek geen aanwijzingen op verklevingen. Volgende dag moest ik een foto laten maken om te kijken of het vloeistof weggelopen was, helaas aan 1 kant bleek nog wat te zitten wat opgehoopt zat als ballonnetje... volgens fertiliteits arts viel het mee maar toch door naar de gyn om afspraak te maken voor kijkoperatie... en ja hoor... wat bleek... eileiders zaten rondom mijn eierstokken zo vast als maar kon.. na 3 uur was operatie klaar... maar al gauw hierna was ik zwanger... goed heel verhaal extra... maar wat ik wil zeggen is ga niet af van wat ze op moment van de hsg zien. ze kunnen dus zeggen dat alles er mooi en normaal uitziet zoals bij mij terwijl dat niet het geval hoeft te zijn. In ieder geval succes!!
missiej,daarom heb ik een thl gekregen ipv hsg! Dan kunnen ze dus rondom de baarmoeder kijken naar dat soort dingen. Het is geloof ik weer net iets moderner dan een hsg maar ook pijnlijker
Darkangel,ook ik heb ervaringsverhalen opgezocht voor mijn hsg. Maar uiteindelijk zal iedereen het anders ervaren. Ik had van te voren een ibuprofen ingenomen. Dat hielp niet echt, omdat ik ook wel wat gespannen was, moest ook nog een uur wachten in de wachtkamer. Maar al met al is het even doorbijten en tanden op elkaar. Neem inderdaad je mannetje mee, hij zal je er vast doorheen slepen. SUcces komt goed meid!
Hoi Darkangel, Was er vergeten bij te zetten dat wij niet zwanger zijn geworden in de 4 maanden na het hsg onderzoek. Veel succes ook na die tijd met "oefenen". Liefs dieny
nog maar 4 dagen, komt steeds dichterbij! dieny: als je met oefenen bedoelt wat ik denk dat je bedoelt... wij doen iui-d dus oefenen haalt niks uit haha.. maar leuk is t wel
Zo zie je maar dat het voor iedereen anders is. Ikheb een zetpil gehad tegen de pijn maar geloof niet dat die goed werkte Want inderdaad het cupje en doorspoelen is pijnlijk en liever niet nog eenkeer,maar het is maar even en het is goed weg te puffen. Grapte er nog over dat een bevalling ook pijn zal doen en daar doen we het voor toch? Haha. Arts zei dat alles- er mooi doorgankelijk uitzag. Later bleek dat ze vergeten zijn fotos te maken (sukkels, daar ging het toch om) dus mijn arts kan alleen afgaan op de aantekeningen van de arts die de hsg gedaan heeft. Maar hoef gelukkig niet nog een keer. Aanrader; je vent erbij of iig iemand om fijn te knijpen, kneuzingen toegestaan, je bent toch al in het zkh . Ik had overigens meteen na de hsg geen klachten meer. Maar helaas drie mnd later nog geen zwangerschap. Meissie succes, komt goed, als het al pijn doet (en volgens mij hebben er zo te lezen meer dames er geen last van dan wel) is het maar even. En hopelijk draagt het voor jou wel bij aan een prachtige zwangerschap!
Ik vond het geen prettig onderzoek, maar op het moment dat het wat pijnlijk wordt is het ook vrij snel daarna klaar. Ik kreeg een pijstiller die ik thuis vantevoren al in moest nemen, en een klysma om te zorgen dat alles "schoon en leeg" was. Na het onderzoek een maandverbandje in, klein beetje bloedverlies gehad en wat krampen, dag later nergens meer last van. Bij mij werd er niets gevonden tijdens het onderzoek. Bij de 5e iui zwanger, dus niet zo snel na het onderzoek helaas. Succes en maak je niet te druk, het is voor een goed doel en het duurt echt maar even!
@ darkangel, nee dan haalt oefenen idd niks uit :S dan maar gewoon spelletjes spelen omdat het leuk is
succes morgen!!! ik moet donderdag ik probeer me er niet te druk over te maken en blanco te blijven betreft pijnlijk of niet pijnlijk... hoe meer we denken dat het vast zeer zal doen hoe meer en sneller je ook pijn zult voelen.. wat een tip kan zijn probeer te focussen op je ademhaling
he bedankt.. sta inmiddels stijf van de zenuwen...pfff.. we rijden zo een keer aan.. neem in de auto wel de medicatie in.. krijg er maagzuur van, van die pillen.. blegh.. maar goed, ben blij als ik straks weer thuis ben en kan zeggen het is me meegevallen!
hey, ik had me vergist in de afspraak, moesten om 11.50 ipv 11.10... dus hebben nog extra lang kunnen wachten. in de wachtkamer was nog een vrouw voor me, die was heel zachtjes aan t zingen, kei irritant! maar eindelijk waren we aan de beurd, mocht me uitkleden en plaats nemen.. eerst die eendebek, moest ze een stuk of 3/4 x op de plek duwen auw! maar goed, ik hoorde hier van alle verhalen dat je een kapje om je bmm kreeg maar dat kreeg ik dus niet, er werd een slangetje ingebracht, en daar werd een ballonnetje opgeblazen ipv dat kapje, het doorspuiten zelf was vrij pijnlijk, maar goed te doen. alles zag er goed uit. zijn daarna nog even gaan winkelen en wat boodschapjes gaan halen voel me verder goed, heeeeel in de verte licht buikpijn, maar niet storend ofzo! nou ben blij dat het achter de rug is!