Hoi Darkangel, Ik heb geen HSG gehad, maar een laperascopie onder narcose, waarbij o.a op dezelfde wijze als bij HSG mijn eileiders doorgespoten zijn. Ik kan je dus niets vertellen over de behandeling, en of het pijnlijk is. Maar om je laatste vraag te beantwoorden, ik werd na ruim 2 jaar vruchteloos proberen, 2 maanden na het doorspuiten van mijn eileiders ineens wel spontaan zwanger. Helaas afgelopen week een miskraam gehad (was 5,5 weken). Ik denk dat HSG wel kan helpen, als er bijv. kleine verstoppinkjes in je eileider zitten. Maar dat hoeft lang niet bij iedereen het geval te zijn, dus pin je er niet teveel op vast. Succes alvast!
ik heb enorm veel pijn gehad. als ik dat ooit nog over moet doen mogen ze mij onder narcose brengen hihi.. achteraf moet ik er wel om lachen maar op dat moment wist ik niet waar ik het moest zoeken vd pijn! wil je niet bang maken er zijn genoeg mensen bij wie het helemaal geen zeer deed. en misschien komt het omdat ik vorig jaar ben geopereerd aan bbz en dus 1 eileider mis.' ik ga er van uit dat alles nog wat gevoelig bij me is vanbinnen en dat het vandaar zo pijnlijk was. de kramp in de buik achteraf was ook zo goed als over tegen de tijd dat ik thuis aan kwam. en het is allemaal voor een goed doel! ik kwam er door de hsg achter dat niet links(waar de pijn zat tijdens de bbz) maar rechts de eileider verwijderd is door mijn bbz. waar ik vanuit ging dat ik geen linkereileider had zitten zat dus juist een prima eileider die mooi open stond! bewijst weer dat een vrouwen lichaam apart in elkaar zit. soms voel je links, maar zit het rechts!
Ik heb de HSG ook achter de rug gelukkig! Ik vond het onderzoek zelf behoorlijk pijnlijk. Daarna toen het klaar was, zakte de pijn ook meteen weg gelukkig. Geen last van napijn gehad dus dat vond ik dan wel weer meevallen. Hoelang duurde het onderzoek bij jullie? Ik vond het vrij lang duren... Later zeiden ze ook dat bij mij de vloeistof vrij langzaam doorliep, dat had verder niets te betekenen zeiden ze; is bij iedereen persoonlijk. Het bevestigde wel dat het bij mij dus langer duurde dan ''een paar minuten'' wat ze van te voren zeiden. Ik heb vandaag in ene helder rood bloedverlies?! Heeft iemand van jullie dat ook ervaren (een paar dagen) na de HSG?
@moisie Ik heb ook nog een paar dagen last gehad van licht bloedverlies. Ik vond het ook erg pijnlijk en zou het ook niet graag opnieuw willen meemaken.
Hallo meiden, Na een inwendige echo waar niks geks te zien was, werd ook ik doorverwezen voor een HSG rontgen. Door de verhalen om mij heen ging ik er +/- 2 maanden geleden heen met het idee dat het (ontzettend) pijn zou gaan doen (ik was hier gelukkig wel gewoon ontspannen onder, het is nou eenmaal niet anders). Van te voren wel 2 pijnstillers genomen die ik al van het ziekenhuis had gekregen. Omdat ik elke menstruatie heel erg veel last heb van pijnnlijke krampen ging ik er vanuit dat het nog erger ging worden dan dat. Nou niks van dit alles was waar.. Al was dit de pijn die ik tijdens mijn menstruatie zou hebben zou ik ervoor tekenen!! Zorgen dat je ontspant.. door bijv. op je ademhaling te letten, en te kijken wat er allemaal op het scherm gebeurd (afleiding ) Bij mij kwam wel de schrik toen 1 eileider compleet dicht zat. De arts vroeg mij of mijn eileider was verwijderd? Ik antwoorde hier geschokt op dat dit niet het geval was. Ik moest allemaal verschillende poses aanhouden om te kijken of het iets zou veranderen.. maar helaas. Geen 2e eileider te zien. Maar goed, week later gesprek gyn.. binnen een half jaar zou er nog een kijkoperatie volgen. Nu het leukste nieuws.. Wij zijn nu na 2,5 jaar eindelijk zwanger!! En dit is in de 2e ronde na het HSG onderzoek. Het is niet feitelijk bewezen, maar het moet haast wel door het HSG onderzoek gekomen zijn. (De gyn gaf dit ook al van tevoren aan) Ik hoop dat je wat aan mijn bevindingen hebt.. en hoop dat alles goed gaat komen met de meiden die er tegen aan zitten te hikken. 'Het is voor een goed doel'! Succes! Liefs Lilfay
Nee alsjeblieft niet opnieuw! Maar dat zal ook niet hoeven. 1x Is genoeg. Hoe is jullie cyclus(sen) daarna verlopen? Gewoon hetzelfde? Ja, ze zeggen weleens dat je wat meer kans hebt na een HSG op zwangerschap he? Dat de boel even is doorgespoeld zeg maar...
Ik moet volgende week voor een hsg Zie er enorm tegen op! Ben niet zozeer bang voor t onderzoek maar meer voor de uitslag
Ja, dat is waar. Alleen je weet daarna wel waar je aan toe bent en/of weer een stapje verder naar een zwangerschap. Als het goed is, vertellen ze het dus wel meteen globaal wat ze zien.
hoi darkangel, Het beste advies is om je niet te druk te maken.(en iderdaad niet google!!) Ik heb dat ook niet gedaan maar bij mij was het wel pijnlijk helaas. Het ballonnetje wat ingebracht werd om de baarmoedermond af te sluiten was zo ingebracht maar bij het opblazen een beetje pijlijk alsof je een spiraaltje ingebracht krijgt(...) dit terwijl ik een hele hoge pijngrens heb? ik denk echt dat er gewoon niets over te zeggen is en per vrouw verschilt. ik heb geen pijnstillers ingenomen vooraf en eigenlijk ook niet achteraf. je moet wel iemand meebrengen die je bij kan staan. Ik had een heel vreemd gevoel op het moment dat ze de vloeistof inspuiten: je baarmoeder rekt als het ware op en ik dacht dat ik flauw ging vallen. werd heel emotioneel. vreemd gevoel en niet prettig maar ook echt weer binnen 2 minuten voorbij. ik ben niet zwanger geworden nadien. veel succes en hopelijk levert het bij jou meer inzicht in je situatie op