31weken zwanger, 2 keer een bloeding en kindje te klein

Discussion in 'Dysmatuur' started by Lente85, Mar 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lente85

Lente85 Lid

Mar 10, 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik maak me zo'n zorgen dat ik even mijn verhaal hier kwijt moet. Ik ben nu 31 weken en 3 dagen zwanger van ons eerste kindje. Mijn zwangerschap verliep tot 26 weken geheel zorgeloos. Totdat ik met 26 weken een hevige bloeding kreeg en weeen. Ik ben toen een paar dagen opgenomen geweest. Weeenremmers, magnesium en medicatie voor de longrijping gekregen. Ze hebben geen oorzaak kunnen vinden, wel vonden ze het kindje aan de kleine kant. Ik heb toen een groeiecho gehad waarop ze konden zien dat het kindje klein is maar niet te klein. Met 29 weken kreeg ik helaas weer dezelfde complicatie als met 26 weken (bloeding). Weer een zkh opname en ook nu geen oorzaak te vinden. Ik ben inmiddels weer thuis en moet regelmatig voor controle naar het ziekenhuis. Vandaag moest ik bij de gynaecoloog zijn voor een groeiecho en nu wordt ons kindje geschat op 1250gram. Volgens haar veel te klein dus! Volgende week krijg ik een uitgebreide echo, om te kijken of ons kindje een afwijking heeft of dat de placenta niet goed functioneert. Ik heb al zoveel echo's gehad tijdens de voorgaande ziekenhuis opnames, als er iets mis zou zijn met ons kindje hadden ze dat toch wel al gezien:( Ze hebben de doorbloeding van de navelstreng gemeten en die is goed. Ik moet nog een week wachten op de echo maar maak me nu zo'n zorgen dat er iets mis is met ons kind. Ik ben altijd heel positief gebleven maar nu zakt de moed wel een beetje in m'n schoenen:(

2. wuppie86

wuppie86 Actief lid

Aug 29, 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een vervelend verhaal!
    Als er echt een ernstige afwijking is zien ze dat eigenlijk altijd wel op de echo idd.
    Bij mij was de flow van de navelstreng ook bij iedere controle goed, maar nu mijn zoon er is lijkt het er toch op dat het aan de placenta heeft gelegen. Dat kunnen ze dus niet altijd goed zien tijdens de zwangerschap. De placenta kunnen ze pas na de bevalling goed bekijken en onderzoeken.
    Je kindje daarintegen kunnen ze al wel erg goed onderzoeken tijdens de zwangerschap. Dat heeft mij echt verbaasd!
    Probeer dus te vertrouwen op de kunde van de artsen die je helpen.

Sterkte gewenst!

3. senna999

senna999 Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,815
    1
    0
    positief blijven!
    ze houden je goed in de gaten, je kijgt echo's ctg's etc.
    probeer zoveel mogelijk rust te houden en rustig aan te doen.
    het gewicht is laag,maar dit is een schatting, wellicht is het wel hoger.
    je bent al 30+ weken zwanger dat is positief.

groeit het kindje wel gestaag volgens zn eigen lijn?

hier met 20 weken een grote bloeding gehad, niks kunnen vinden.
    vanaf week 30 groei achterstand, nouja eigenlijk zat er amper nog groei in.
    vanaf week 34 slechte echo;s qua doorbloeding placenta en navelstreng.
    met 36 weken opgenomen ivm slechte ctg en weinig leven voelen. dag na opname spoed keizersnede gehad omdat zn hartslag dipte.
    en nu??? hij doet het prima! flinke vent nu en is niet te vullen.
    hij woog met 36w2d een 2345 gram, afgevallen tot 2100 gram en hij had maatje 42. maar hij pikte het zo snel op!

groei achterstand kan vele oorzaken hebben, ik hoop dat ze erachter komen hoe het komt.

dikke knuffel iig!

4. PinkLove

PinkLove Bekend lid

May 13, 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Hoe gaat het nu met je/jullie?

Share This Page