ervaringsverhalen gezocht...

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door wuppie86, 3 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamalovesJ

    MamalovesJ Fanatiek lid

    4 aug 2012
    2.044
    0
    0

    Oh oh zucht, ik schrijf hier toch niet dat dysmatuur de reden is van blijvend dun....;)
    Dat is haar bouw!
    Vruchtwater kan je in deeltjes lekken. Ne zoals hierna is gezegd dat het vrij weinig kan zijn door niet goed werkende placenta. Even wat beter verwoord.
     
  2. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Hoe is het nu met je? Mocht je nog naar huis?
     
  3. maliro

    maliro Niet meer actief

    ik ben ook benieuwd. iig heel veel sterkte!
     
  4. Mris

    Mris Actief lid

    13 feb 2013
    204
    23
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is ook dysmatuur, hij woog bij de geboorte 2615 gram.
    Hier hebben ze ook nooit een oorzaak voor gevonden.
    Met 30 weken kwam mijn verloskundige erachter dat hij toch wel wat klein was. Ik ben toen doorgestuurd naar het ziekenhuis en hij zat echt helemaal op de onderste lijn. Ik moest toen om de dag naar het ziekenhuis.
    Waarschijnlijk (dat denk ik) komt het doordat ik altijd veelste druk bezig ben geweest, toen ik verplicht iedere middag mijn rust nam, zag je dat hij iets in de lijn ging stijgen. Toch werd er besloten om mij met 38 weken in te leiden, omdat het vruchtwater afnam.
    Bij mij klopte de groeiecho's precies. Met 37+4 werd hij 2550 geschat, bij de geboorte was hij dus 2615 gram.

    Na de bevalling moesten we 24 uur in het ziekenhuis blijven, maar hij deed het gelijk al super goed. Hij hield prima zijn temperatuur op peil.
    Alleen het drinken was een drama. De borstvoeding kwam niet op gang en hij had zon extreme honger. In het ziekenhuis kreeg hij direct bijvoeding (flesvoeding). Uiteindelijk helemaal overgestapt op flesvoeding. Hij had altijd honger. Ik heb me daar toen heel erg zorgen over gemaakt omdat hij veelste veel kreeg, wat ik ook probeerde. Achteraf gezien niet zo gek, hij had gewoon veel in te halen. Met 3 maanden zat hij precies op het gemiddelde en nu nog steeds.

    Ik lees dat je nu in het ziekenhuis ligt. Ik heb me toen ook vaak afgevraagd over hoe en wat, kreeg daar vanuit het ziekenhuis weinig antwoord op. Het is misschien niet leuk,maar je bent daar op een hele goede plek.
    Hoe het na de bevalling zal lopen, daar kan ik je geen antwoord op geven. Vaak moet je minimaal 24 uur blijven om de suikerspiegel te controleren en ook om te kijken of zijn temperatuur op peil blijft. Ook geven ze je kindje direct bijvoeding. Dus even aan de borst, dan gelijk bijvoeding. Bij mij kwam het niet op gang, maar dat zegt natuurlijk niets over hoe het bij jou zal gaan.

    Succes!!!
     
  5. wuppie86

    wuppie86 Actief lid

    29 aug 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben er nog... en kan niet slapen in zo'n ziekenhuisbed.
    2 prachtige hartfilmpjes gehad dus dat is positief! maar ze willen morgen ook nog even afwachten.

    Mris: bedankt voor je verhaal. en na 3 maanden alweer op de gemiddelde lijn. wat positief!
     
  6. senna999

    senna999 Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    spannend nu dus!

    hier eerste kindje dismatuur, bij 38 weken 2450 gram , moest de couveuse in en had moeite met temperatuur/suiker/drinken.

    2e kindje prematuur, bij 36weken 2345gram en zelfde verhaal dus ook couveuse en moeite met temp/suiker/drinken. hij is zelfs na de spoedkeizersnede een 20minuten beademd omdat hij het zo moeilijk had. was ook opgenomen in het zkh ivm slechte groei/slechte flow van de navelstreng en toen ook het hartfilmpje dingen liet zien heb ik een spoedks gehad.

    wat ik wel vind is dat het een stress tijd is vanaf het moment dat ze op de echo zien dat het kindje een groei achterstand heeft en deze ook nog erger wordt. ...maar
    na de ks zijn ze beiden heel snel opgeknapt en aangesterkt.
    ok dochter is nog steeds een lichtgewicht maar zoon is een flinke bonk.

    hoop dat je uk nog even blijft zitten en je ctg's goed blijven!
    krijg je wel wat visite enzo?

    knuffel
     
  7. Mris

    Mris Actief lid

    13 feb 2013
    204
    23
    18
    NULL
    NULL
    Wat fijn van de goede ctg's! Hopen dat dat dat door blijft zetten en dat je kindje nog lekker bij je kan blijven. Ik vond het ook verschrikkelijk om in het ziekenhuis te liggen, snap je helemaal.
    Hou je ons wel op de hoogte?
     
  8. wuppie86

    wuppie86 Actief lid

    29 aug 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik moet helaas blijven de rest van de zwangerschap,
    hij is aan het "compenseren" (dat was mij op dit forum al uitgelegd gelukkig ;))
    ze gaan nu 2 x per dag een ctg maken en 2 x per week een echo.
    morgen gaan ze vergaderen en dan een plan opstellen voor mij, ook wat inleiden betreft.
    ik ben er erg verdrietig van. gister was de eerste nacht zonder mijn zoon sinds zijn geboorte, nu moet ik nog meer dan een week accepteren dat ik mijn mannetje 1x per dag even op visite krijg. :,-(
    ben al de hele middag aan het janken ervan. maar zal me er bij neer moeten leggen. het is absuluut voor het goede doel!
     
  9. Bkoenen

    Bkoenen Niet meer actief

    Hoi wuppie,

    Laat die tranen lekker lopen! Dat mag en kan gewoon...en je zult veel begrip krijgen van de zusters en medezwangeren op je afdeling.
    Ik vond het ook verschrikkelijk in het ziekenhuis...maar het is voor een goed doel.

    Als hij nu aan het compenseren is zal het waarschijnlijk niet heel lang meer duren voor ze gaan ingrijpen. Vraag heel veel, schrijf heel veel op!
    Wat mij door de dagen heenhielp was het beginnen van een dagboek. Dagelijks schreef ik aan mijn ongeboren baby wat ik allemaal voelde en waarom. Het was een verwerkingsproces en ook fijn om later terug te kunnen lezen.

    Veel sterkte!!
     
  10. senna999

    senna999 Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    he bah, wat balen dat je moet blijven , maar aan de andere kant is het wel beter voor je ukkie. ze houden hem nu goed in de gaten.

    onze zoon wat ook aan t compenseren. dus meer bloed naar de hersenen en minder naar de rest van t lichaam. had op een gegeven moment in de navelstreng reversed flow en dat was blijkbaar helemaal niet goed, eerder had ik no flow.
    ik denk dat je er rekening mee moet gaan houden dat ze hem binnenkort wel gaan halen (misschien ook wel met spoed als er een ctg slecht gaat worden)

    heel veel sterkte!
    en houd je ons op de hoogte?
     
  11. wuppie86

    wuppie86 Actief lid

    29 aug 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie medeleven dames, de verpleegkundigen zijn inderdaad superlief.
    tot nu toe vloog de zwangerschap voorbij, dus het is jammer dat de laatste loodjes gevoelsmatig nog zo lang zullen duren.
    het is geweldig hoeveel berichtjes we krijgen van mensen die hun hulp willen bieden wat betreft oppas en het huishouden enzo, dat kan ik wel loslaten gelukkig.
    en mijn man volgt nu bij mij een telefonische spoedcursus wassen, haha.

    het is toch bijzonder dat ik jullie allemaal helemaal niet ken en toch zoveel aan alle berichtjes heb. steeds als de artsen weer iets benoemdem dacht ik weer, ooh ja dat stond ook in mijn onderwerp op de pagina! ;)

    echt fijn dat jullie zo meeleven en ik hou jullie zeker op de hoogte.
     
  12. Mris

    Mris Actief lid

    13 feb 2013
    204
    23
    18
    NULL
    NULL
    Ik wilde je gewoon even sterkte wensen. Ik voelde me ook erg alleen in het ziekenhuis, het is allemaal al zo spannend, dan ben je ook nog eens alleen voor je gevoel. En wat hierboven al is genoemd, schrijf het op, praat erover..dat lucht echt op!
     
  13. senna999

    senna999 Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    haha, moest lachen over je man zn was cursus, zou zo die van mij kunnen zijn...

    hoop dat je goed hebt kunnen slapen... ctg nog steeds goed?
     
  14. cocko

    cocko Fanatiek lid

    21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    O meid, ik leef met je mee! Het is erg vervelend om in het ziekenhuis te moeten blijven en te moeten afwachten wat ze gaan beslissen.. Heb het bij onze eerste gehad, met 34 weken opgenomen omdat ze niet goed groeide en met 37 weken ingeleid (ze was 1920 gram). En wat je zegt, 2x per dag een ctg en 2x per week een echo. Gelukkig zijn ze tot nog toe goed! Toch is het elke keer spannend he.
    Heb je al een ctg gehad vandaag? Hoe was die?
    Sterkte hoor! Het is echt pittig om daar te liggen 'wachten'.
     
  15. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    He wat naar dat je je zwangerschap zo moet gaan afsluiten. Veel sterkte! Ik kon ook echt niet slapen in het ziekenhuis. En dan zeggen ze ook nog dat je je rust nog maar even goed moet pakken. Ik hoop voor je dat je snel je kindje in je armen kunt sluiten en lekker met z'n tweeën weer naar huis kunt.
     
  16. wuppie86

    wuppie86 Actief lid

    29 aug 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vannacht mijn eerste goeie nacht gehad! :) dus ik vind mijn draai hier zo langzamerhand.
    Ctg scans blijven stabiel. Wel erg vlak maar niet alarmerend. Vandaag maken ze weer een echo van de flow en het vruchtwater. Als dat ook stabiel blijft mag hij nog een weekje blijven zitten.
    De rust begint nu te komen in mijn hoofd. Mijn familie en vrienden zorgen ontzettend goed voor het thuisfront, en ik leer de verpleegkundigen kennen. Dan wordt het alweer wat gezelliger :)
    Ze bespreken nu met mij goed de bevalling door en wordt overspoeld met info over het inleiden en de borstvoeding enzo.
    En nu maar lekker de dagen aftellen...
     
  17. wuppie86

    wuppie86 Actief lid

    29 aug 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ps. Senna999 mijn man heeft zelfs opgevouwen gisteren! Haha vooral de sokken waren een hele klus vond hij. Loll
     
  18. Bkoenen

    Bkoenen Niet meer actief

    Dat klinkt heel goed wuppie! Hou vol :)
     
  19. maliro

    maliro Niet meer actief

    Dat klinkt goed Wuppie!
    En je man is goed bezig ;)
    Ik had ook altijd vlakke ctg's bij mijn dochter. Ze lieten me toen vaak appelsap drinken en ontbijtkoek eten, daar zou ze iets drukker van worden. En dan idd, 10 minuten later was ze, voor heel eventjes, weer ietsje drukker. Ik weet niet of ze jou dat ook geven? Ik vond het altijd wel geinig dat dit zoveel effect had.
    Fijn dat je ook de rust in je hoofd hebt! Hoever ben je nu, bijna 37 weken? Sterkte nog eventjes!
     
  20. wuppie86

    wuppie86 Actief lid

    29 aug 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oooh? Ik lees dat ik aan de appelsap moet! Haha. 'S ochtends zijn de ctg's veel vlakker dan 's avonds.. Maar dan neem ik morgen wel even appelsap bij mijn ontbijt! Hahaha
    Ik ben nu 36-2. Vrijdag 37 wk. Aftellen dus..... Zou zo graag nog even naar huis willen.... Maar ja, volgens mij gaat dat echt niet door!
     

Deel Deze Pagina