Rechtsbijstand wel of niet

Discussie in 'De lounge' gestart door kleinliefje, 19 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinliefje

kleinliefje Niet meer actief

Zojuist gebeld door de bank om verzekeringen door te nemen. Nu kwam de vraag over de rechtsbijstand.

Wel of geen rechtsbijstandverzekering afsluiten? Ik heb er geen, heb het tot nu toe nog nooit nodig gehad ook. Verstandig om het toch te doen?

2. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik heb er vorige maand één afgesloten.
    Dacht er ook nooit één nodig te hebben, tot ik opeens een probleem kreeg met mijn vorige werkgever. Toen had ik erg veel spijt dat ik hem nooit af had gesloten.
    Nu betaal ik €15,- per maand, maar voel ik mij wel een stuk prettiger dat ik iemand achter mij heb staan mocht ik weer ooit problemen krijgen.

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    K heb er wel eentje, vond het stom om te hebben maar m'n vader stond erop dat ik er eentje nam. Nu de kostten van alle jaren er al uit door een groot meeslepend conflict op t werk. Zo fijn dat een advocaat je dan bijstaan

4. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Heb er zelf wel een. Geen idee wat ik voor betaal trouwens maar niet veel. Is via de bank afgesloten.
    Tot nu toe nog niet nodig gehad. Maar wat brinta al zegt, het is een fijne gedachte dat je iemand achter je hebt staan mocht je het nodig hebben.

5. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Absoluut eentje nemen!

Wij hebben de onze al gebruikt voor een onrechtmatig ontslag op staande voet, een geschil met de woningbouw, overigens beiden gewonnen. Het kan dus zeker handig zijn want nu hadden wij er 0,0 kosten aan.

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij hebben geen rechtsbijstand. Hadden het vorig jaar kunnen gebruiken bij een idiote gang van zaken bij het onterecht op staande voet ontslaan van mijn man, maar hebben toen naar draagkracht een advocaat betaald die we via doorverwijzing van het Juridisch Loket kregen (kostte ons €100,- in totaal terwijl hij echt heel veel gedaan heeft in meerdere maanden). Is toen echt heel keurig opgelost allemaal door hem.

7. MamaPrinsesje

MamaPrinsesje Actief lid

5 nov 2014
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na twee reorganisaties in 5 jaar bij m'n werk te hebben meegemaakt besloot ik drie jaar geleden een rechtsbijstand te nemen.
    Nou geen moment spijt gehad. Met 24 weken zwangerschap heb ik te horen gekregen dat de van me af wilde. Gelijk rechtsbijstand gebeld en ze hebben me super geholpen. Tot in de rechtszaal toe. Natuurlijk had ik nu liever nog gewoon gewerkt, maar dankzij m'n rechtsbijstand is alles nu goed geregeld.

8. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Ik heb ook rechtsbijstand en gelukkig nog geen gebruik van hoeven maken. Maar ook ik vind het een heel prettig idee dat ik iemand kan inschakelen als ik hulp nodig zou hebben.

9. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ja die hebben we. Al meerdere keren gebruik van gemaakt. Wij zitten bij de Das. Erg fijne en goede rechtsbijstand. Geen idee wat we betalen overigens. Zit bij ons in een totaal pakket in.

10. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Wi hebben ehm ook, 5 jaar tot nooit nodig gehad gelukkig, maar wees eens een advocaat zelf nodig dan ben je volgens mij snel veel duurder uit

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik studeer nog en heb '0 euro inkomen' op papier. Dus voorlopig heb ik nog geen rechtsbijstand, maar kan ik een advocaat krijgen naar draagkracht. Op het moment dat ik ga werken sluit ik ook een rechtsbijstandverzekering af, maar nu is het nog niet nodig :)

12. Soto

Soto Bekend lid

22 sep 2013
    823
    528
    93
    Vrouw
    Praktijkondersteuner
    Nederland
    We hebben er een omdat m`n man dat graag wilde (ik had er eigenlijk nooit zo bij stil gestaan). Maar wat ben ik er blij mee, toevallig 2 keer in een paar maanden tijd nodig gehad. Dus ik zou het doen, je weet maar nooit...

13. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb al een paar jaar een rechtsbijstand bij DAS. Toen ik ze inschakelde om de alimentatie te berekenen werd ik niet geholpen omdat we geen geschil hadden.
    Zo vaag... Als je ex weigert om ook maar 1 stuiver te betalen aan zijn kind, dan heb je toch een geschil?

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ja die hebben we en helaas ook al een keer nodig gehad.
    Ik zou het dus doen.

15. soppie

soppie Bekend lid

31 mrt 2011
    837
    35
    28
    NULL
    NULL
    Wij zaten voorheen ook bij DAS, alleen rechtsbijstand voor verkeer. 2 keer een ongeluk gekregen wat niet onze schuld was en allebei de zaken "verloren" waardoor wij nog de tegenpartij moesten betalen. Nu wij zijn nu overgestapt naar SRK rechtsbijstand en wat een super bedrijf, alles word uit handen genomen.

Ontopic: ik zou wel een rechtsbijstand afsluiten.

16. Mel3

Mel3 Actief lid

14 mrt 2015
    268
    0
    16
    Nog wel, maar opgezegd. We zijn lid van de bond,dus het was dubbelop.

17. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier alleen een rechtsbijstand voor verkeer. Heb hem 1x nodig gehad. Gelukkig maar want de zaak loopt inmiddels al bijna 4 jaar. Blij van dat ik niks hoeft te betalen

18. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    ja bij Interpolis, Verkeer + Consument & Wonen + Werk & Inkomen
    en inderdaad ook al nodig gehad bij een geschil met Vodafone en informatie ingewonnen toen ik in een ontslag traject kwam bij mijn werkgever.

19. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    De bond hebt je alleen bij arbeidsconflicten :) Heb je bijvoorbeeld een geschil met een makelaar, een vve, een verkeersongeluk, problemen met een aannemer.... noem het maar op.... daar helpt de bond je niet mee he ;)

Ik heb ook een rechtsbijstandsverzekering en zij hebben mij prima geholpen. Ik zou het zeker aanraden.

20. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier rechtsbijstand voor werk, wonen en verkeer geloof ik.
    1 keer gebruikt in verband met een aanrijding.

Deel Deze Pagina