Hoi meiden, Temidden van bevallings verhalen even een luchtig onderwerp. Ik ben druk bezig met het inpakken van de vluchttas waar behoorlijk wat in verdwijnt. Nu vroeg ik me af of jullie dingen hadden waarvan je op het moment zelf dacht; sh*t ben mn .....-zelf invullen-..... vergeten of; wat een onzin dat ik dát heb meegenomen! Ben erg benieuwd, ik weet het niet meer van mezelf namelijk (3 jaar geleden)
2 keer vergeten, 2 keer enorm gemist. snickers ik ga nooit meer bevallen zonder minimaal 4 repen in mn vluchttas.
Snickers (oh hmmmmm, lekker ) voor jezelf of voor je man> Want ik heb wel weer van die fruitrepen in mn tas gegooid.... Ohjaaaaaaa, ik weet het ineens weer, ik had bij de 1e bevalling dextro energy tabletten in mn tas gegooid maar niet gebruikt (bevalling duuirde ook maar 3,5 uur waarvan 2 uur in het zkh).
nee voor mezelf, ik had zo'n extreme honger tijdens en na de bevalling, en moest gewoon snickers hebben. verder vrij standaard dingen, camera (kleine tip, zorg dat de geheugenkaart leeg is, ik had nog 4 foto's en toen was alles vol, moest eerst alles overzetten op de laptop voordat ik weer verder kon), batterijen, kleingeld voor evt rolstoel, tijdschriften (heb echt veel gelezen tussen de weeën door) warme sokken, lippenbalsem, plantenspuit met water, kleertjes voor mezelf en beeb, kraamverband en breastpads (hoe heten die dingen in nl ook al weer? kan er echt even niet opkomen. die anti-lek dingen voor in je bh) mega-tenten, pyjama, sloffen eehm..... dat was m denk wel. edit, zoogkompressen dus
Van alles wat ik niet nodig had. Eten, tijdschriften, slippers, toilettas (ik hoefde niet te blijven en de eerste keer voldeed alleen een warme douche zonder spullen)... Mijn bevalling ging snel, ik had helemaal geen tijd om rustig te liggen (ik werd ingeleid) En ik mocht dus dezelfde dag nog naar huis. Ik heb dit keer dan ook nauwelijks ingepakt. Kleertjes voor de baby, schone kleren voor mij, de camera en vk boek (inclusief kaart, ziekenhuispas, etc.). De rest is zo bijgehaald als ik toch noodgedwongen in het ziekenhuis moet blijven. Bovendien wil ik thuis bevallen Heb dus echt alleen het hoognodige is die tas zitten.
wat er bij ons ontbrak: ondergoed en t-shirt voor mijn man en de nintendo ds wilde ik meenemen, maar in de haast heb ik die niet meer kunnen pakken uiteindelijk moesten we toch 3 dagen blijven en hebben de ouders dus nog kleding meegebracht..... (mijn man mocht lekker bij mij en de kleine op de kamer blijven slapen)
Heb m toevallig net alles klaar gelegd wat er in moet (ben morgen uitgerekend) dus ben een beetje laat, maar ben van plan thuis te bevallen! MAar er zit in: Kleertjes voor de baby, mutjes, slofjes etc, trainingsbroek/ 2 shirts/boxershorts... En verder eigenlijk nog niks, dus echt het hoog nodige!!! Dus ik lees nog ff mee!
Wat ik miste was mijn mascara (voor na de bevalling) een dikke trui een jas voor als je naar huis gaat. en ow ja een badjas had ik ook niet bij me. Wat ik niet heb gebruikt is de snickers/mars en dextro. Maar goed ik ben in 5 uur tijd bevallen. Dus dat laatste hadden we gewoon weg niet nodig!
De vorige keer had ik mn badjas meegenomen maar deze keer heb ik een lekkere pyjama broek en een warme long sleeve dus ik hoop dat ik het daarmee ga redden . Wel leuk om te lezen wat jullie wel of niet misten!!! Meer, meer, meer
Wat ik allemaal niet gebruikt heb: dextro drinken chocoladerepen lippenbalsem badjas pantoffels leesvoer mijn met zorg uitgekozen bevallingsoutfit Wat ik wel gebruikt heb: een schone onderbroek hempje om in te bevallen (was vrij overbodig aangezien deze de hele bevalling ergens onder mijn oksel zat opgestroopt) schone pyama/ huispak voor daarna warme sokken camera spul voor de baby Treesman heeft later nog schone kleren etc. voor me opgehaald omdat we een weekje moesten blijven. Bevalling ging zo snel dat heel veel spullen overbodig waren. Ik was echt niet in staat om met mijn pantoffeltjes en badjas over de gang te sloffen en weeen op te vangen en wat ik aanhad was wel het laatste waar ik toen aandacht .
Ik heb zelfs de laptop met internet meegesleept naar de verloskamer. Kon ik mooi hier iedereen op de hoogte houden totdat het echt niet meer ging. Lag wel al een aantal dagen in het ziekenhuis, dus had hem aan laten rukken.
Wat ik niet gebruikt heb: - dextro energy - sultana's - ook mijn bevallingsoutfit haha! - voedingsbh Wat ik wel gebruikt heb: - flesje water - labello - fototoestel - haarelastiekje - joggingspak Wat ik vergeten was mee te nemen: - mn jas
ik moest halverwege toch ineens naar het ziekenhuis en miste uiteindelijk: dextro (kreeg wel van het ziekenhuis) lippenbalsem (kreeg sudocreme op mijn lippen gesmeerd. Ik dacht serieus dat het overdreven zou zijn die lippenbalsem) Niet gebruikt en toch laten halen door manlief: badjas en sloffen. (ik had kraamsuite, dus hoefde de gang niet op)
Niet nodig: - liga's - labello - bevallingsoutfit 8) gewoon bevallen in wat ik aanhad die dag - tijdschrift, ik heb me geen moment verveeld Wel gebruikt: - schone kleren - energy drink voor manlief - telefoons natuurlijk, nummer kraamzorg (mocht alleen naar huis als ik die dag nog kraamzorg zou krijgen dus was erg handig dat ik het nummer bij me had) - kleren/omslagdoek/maxi cosi voor Irem - fototoestel (dankzij de verloskundige) - toiletspullen (zó fijn om even te douchen/haren te wassen na de bevalling! Beetje jammer dat ik zowat onderuit ging, maar goed) Vergeten: - zwangerschapskaart - ponskaartje ziekenhuis (lagen klaar op de keukentafel maar op het moment van vertrek natuurlijk vergeten )
Ik had m'n borstvoedingskussen bij in het ziekenhuis en daar was ik erg blij mee. Was ideaal om op te hangen tijdens het wee-en opvangen en ook nadien in het ziekenhuisbed.
mm, even terugdenken hoor... Niet nodig: schone onderbroekjes (die paste niet meer door die mega kraamverbanden, ik moest een gaasbroekje aan) Wel nodig maar niet bij me: Doucheslippers oordopjes (kamergenoot snurkte, ik had geen oog dichtgedaan) cremespoeling of antiklit middel (door de bevalling zat er uiteindelijk een mega knoop in mijn haar) Tijdschriften (de ochtend na de bevalling was erg saai) Wel mee en erg blij mee geweest: Kleertjes in meerdere maten (zoontje was flink groter dan vooraf gedacht) sloffen jogging broek spa flesje met tuit.
Hahaha...je zult dat idd maar vergeten. ach en dan zullen er vast wel mensen zijn die het alsnog kunnen brengen.