is dit normaal bij een boxspring?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamagisa, 29 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Vanaf juni hebben wij onze boxspring. We hebben in de winkel aangegeven dat het een goed bed/matras/topper moest zijn en dat onze zoon ook wel 'ns tussen ons slaapt. Al vrij snel merkte we dat het in het midden veel harder was, maar dachten dat dat wel minder zou worden door er wat vaker op te liggen. Helaas bleek juist het tegendeel, het werd alleen maar erger en hadden we dus een harde hobbel in het midden. Even lekker tegen elkaar aan liggen doen we dus ook niet omdat dit voor geen meter ligt. We hebben bewust een grotere boxspring genomen omdat we lekker royaal willen slapen en omdat onze zoon soms bij ons in bed ligt. Hij kruipt ook dicht bij één van ons omdat dat midden zo hard is. Zo hebben we weinig aan een groot bed.

Tijdje geleden contact gehad met de winkel en er kwam de volgende dag meteen iemand langs om naar het probleem te kijken. Héél netjes! Deze jongeman constateerde dat het middengedeelte inderdaad wel erg hard was en besloot een nieuwe topper voor ons te bestellen. Gelijk vroeg ik me af of dit wel aan de topper lag, maar hij dacht dat de topper het probleem was. Binnen 2 weken zou mijn nieuwe topper bezorgd worden. Uiteindelijk na 3 weken toch maar gebeld waar mijn nieuwe topper bleef en of er misschien iets mis was gegaan. Ze zou me na het weekend terug bellen omdat ze net terug was van vakantie en niet in het systeem kon op dat moment.Maandag inderdaad netjes een telefoontje gekregen dat mijn nieuwe topper er eindelijk aan zou komen (na 4-5 weken). Een andere man kwam mijn topper omruilen en ook naar hem nogmaals mijn twijfels uitgesproken of het probleem wel aan de topper lag. Volgens hem moesten mensen soms ook even wennen aan een nieuw bed/matras en hij vertelde nog wat over een klant die beweerde hoogteverschil te voelen in 2 matrassen en dat hij er een waterpas op had gelegd en geen verschil ondervond. Ehh pardon? Ik verzin echt niet dat er een harde bobbel in het midden zit hoor en vond dit dan ook niet zo'n nette opmerking. Maar ik moest het maar uitproberen en contact opnemen mocht het probleem zich weer voordoen. De eerste 2 nachten is zo'n topper nog wat stugger dus voelden we het niet, maar vanaf dag 3 weer precies hetzelfde probleem. Het ligt echt aan de matrassen deze voelen in het midden véél harder dan de rest.

Maandag wilde ik dus weer naar de winkel rijden maar er hangt een briefje op de raam dat ze per december uit gaan ivm de vele concurrentie. Morgen ga ik langs, en hoop maar dat ze nog iets voor ons gaan doen. We hebben voor ons bed veel geld betaald dus ik wil graag dat dit goed is.

Ik hoor graag van jullie of dit een veel voorkomend probleem is bij een boxspring en/of mijn klacht terecht is?

2. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Irritant!
    Als ze je niet verder helpen kan je ook nog kijken of ze bij een woonbranche vereniging zijn aangesloten en daar contact mee opnemen.

Succes!

3. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Nee, dit is niet normaal bij een boxspring. Succes, ik hoop dat alles opgelost kan worden.

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    548
    113
    hier een boxspring maar niet herkenbaar

5. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Niet normaal dus. Dat dacht ik zelf ook al. Maar nu voel ik me wat sterker in mijn schoenen staan nu ik hier ook hoor dat dit niet normaal is.

vlinder: thanks voor de tip! Heb gelijk even gekeken en ze zijn wel bij zoiets aangesloten. Hopelijk is dat allemaal niet nodig en kunnen we het zo oplossen.

6. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Heb je een matraswig tussen de matrassen?
    Dat hadden wij nl, en daarbovenop nog een topmatras. Maar dat lag ook vervelend, onze jongste sliep wel eens bij ons, en die rolde steeds naar 1 kant. Toen heb ik de wig eruit gehaald, en niks meer aan de hand. Hij bleek ook onnodig, want het topmatras houdt de matrassen bij elkaar.

7. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Hier al meer dan 10 jaar een boxspring en niet herkenbaar.

8. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Nee dat hoort niet! Het is zo dat in je.matras pocketveren zitten maar die zitten niet aan de randen. Wij hebben 2 losse matrassen en daar over heen een topper. De marrassen liggen tegen elkaar aan en dan voel je wel dat er in de randjes van de tegen elkaar aanliggende matrassen geen veren zitten. Maar het is zeker geen bobbel en dat hoort ook gewoon. Ik denk dat de pocketvering in jullie matras niet goed is waardoor je dat voelt in het midden

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Heb je zo een opvul stuk ertussen? Dat kan dit zijn. Hier al de tweede boxspring nooit jouw probleem gehad en dochter heeft vaak en heerlijk tussen ons in geslapen.

10. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Update:

Vanochtend naar de winkel geweest, en toevallig ook de verkoper die ons destijds heeft geadviseerd. Hij vond mij volgens mij niet zo leuk. Hij zei dat dit naar verloop van tijd minder wordt. Ik zei dat het juist het tegenovergestelde is en alleen maar erger wordt en dat het zo echt niet lekker ligt. Dan moest hij zelf langs komen om te beoordelen. Prima! Morgenochtend komt hij kijken. Er is nog een mogelijkheid om het middengedeelte naar de buitenkant te verplaatsen en kijken of dit beter ligt vertelde hij. Ik ben benieuwd, wordt vervolgd.

Deel Deze Pagina