ervaringsvraag *katoenen luiers*

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door piri piri, 19 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Voor de rompers heb ik gewoon romperverlengers.... van teveel druk daardoor geen last
     
  2. Maryam86

    Maryam86 Bekend lid

    17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan ook, maar ik vond romperverlengers vooral duur als ik ook gewoon rompertjes bij de hema kan halen :)
     
  3. gekko

    gekko VIP lid

    11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik vraag me nu al een tijdje af.. waarom draagt een baby een romper?
     
  4. Maryam86

    Maryam86 Bekend lid

    17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om het rugje lekker warm te houden, en vooral als ze nog zo klein zijn en wat liggen/rollen/kruipen, kruipt een hemdje/shirtje vaak snel op.
     
  5. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.686
    9.653
    113
    @gekko, dan haal je toch gewoon uit de commode wat niet meer past?

    Ander vraagje: ik heb nu een probeerpakket luiers met bambinex wasmiddel. Eerste luierwas vandaag gedaan: 40 graden, voorwas en intensief spoelen, ruim een eetlepel bambinex voor zo'n acht luiers en inleggers, maar toch zijn de poepvlekken er niet goed uit! Inlegvellen heb ik wel gebruikt, maar is ook niet afdoende blijkbaar. Wat doe ik verkeerd? Dochter is 1 maand, krijgt bv en poept heel veel.
     
  6. #86 Bloempje83, 11 aug 2012
    Laatst bewerkt: 11 aug 2012
    ones&twos Australia - Modern Cloth Nappies for Busy Parents

    Ik heb deze uitgeprobeerd maar vind het zon grote prop aan de billen. En ze had 2extra inleggers nodig 's nachts om droog te blijven. Heb ik nu echt een verkeerde aankoop gedaan?

    Ik ben hem vannacht maar eens aan het uitproberen bij mijn oudste, misschien dat ie bij hem beter aansluit.
     
  7. Andrea85

    Andrea85 Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    In de zon laten drogen (kan ook achter een raam!) dan bleken die vlekken er zo weer uit. Hier al veel vlekken zo eruit gekregen, heb luiers gehad die echt geel of oranje waren, maar daar is nu niks meer van te zien.
     
  8. Andrea85

    Andrea85 Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Pasvorm is wel erg belangrijk, als ze niet goed aansluiten, dan krijg je lekkages. Hier 's nachts met bamboozles echt geen problemen, vannacht had ze hem zelfs 15 uur aan en geen druppel gelekt.
     
  9. Door de dikke vullingen sluit hij niet goed aan om haar benen, dat zal het probleem dan zijn. En als ik hem veel strakker doe staan de rode striemen in haar rug van het elastiek.

    Mijn zoontje heeft hem vanacht dus omgehad, maar die heeft niet geplast vannacht, dus niet kunnen testen. Zul je net zien..
    Bij hem sluit ie wel mooi aan.
     
  10. Maryam86

    Maryam86 Bekend lid

    17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gele vlekken in de zon laten drogen! Is alleen maar verkleuring van de bilirubine, je luiers zijn verder gewoon schoon. In de zon zijn de luiers vaak na 10 minuten al spierwit. Zelfs op een bewolkte dag werkt het, als er maar UV-licht is ;) Verder heb je niets verkeerd gedaan, ik gebruikte zelfs geen inlegvellen tot DL over ging op vaste voeding, luiers zijn altijd schoon geworden.

    Lekkage duidt er idd vaak op dat de pasvorm niet goed is. Je kunt beter eerst altijd een paar luiers proberen voor je een hele set aanschaft. 2delig gaat vaker goed dan pockets of AIO´s.
     
  11. Violetriot

    Violetriot Fanatiek lid

    25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Idd gele vlekken in de zon hangen!

    En ik heb ook veel verschillende merken geprobeerd, nu gebruik ik het liefst easyfit 2012 voor overdag (wel met 1 extra inlegger er in) en bamboozle stretch met tots bots of bummi's overbroekje voor 's nachts, ook met extra inlegger. 's Nachts nog nooit lekkage gehad.
     
  12. gekko

    gekko VIP lid

    11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    vraagje aan de dames wiens kinderen wasbare luiers hadden en al zindelijk zijn/worden, rond welke leeftijd gebeurde dat ongeveer?
    Je ziet namelijk oefenbroekjes op de markt voor hele kleine kinderen...
     
  13. Violetriot

    Violetriot Fanatiek lid

    25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Kindjes die in wasbaar geluierd worden zijn vaak eerder zindelijk, omdat ze voelen dat ze plassen. Dit geld natuurlijk wel meer in katoenen luiers dan als er fleece tegen de billetjes zit.

    Daarnaast doen sommige moeders aan bzc, waarmee hele kleine kindjes soms al zindelijk zijn, hier kan je er meer over lezen:
    Lekker Luierloos | Kiind

    Ik doe niet aan bzc, merk wel sinds ik mijn zoontje wasbaar luier (voornamelijke bamboozle en katoenen tots bots) hij voelt dat hij plast en dat benoemt.
     
  14. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Mijn zoontje ging rond de 22 maanden zelf op het potje, eerst eens per dag, toen steeds vaker. Hij had een paar keer een terugval door ziekte, maar 4 maanden later was hij zindelijk. Best snel voor een jongetje, mijn dochtertje was met 2,5 jaar zindelijk en daar gebruikte ik wel wegwerp voor. Die oefenbroekjes had ik ook, vooral bij mijn zoontje wel handig, omdat hij in het begin soms wat druppels of een scheutje lekte voor hij bij een w.c. of potje was, heb je niet gelijk een natte broek.
     
  15. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn dochter is sinds ze 18 maanden is, heel bewust van luier, potje en poepen, ze gaat ook - met luier aan - op het potje zitten om te poepen en benoemt dan "luier" en ook als ze moet plassen als ze in dr blootje loopt, vraagt ze een luier. Maar ze wil en durft dus nog niet in dr blootje op een potje. Ze is nu 20 maanden dus ik denk dat het er toch wel aan zit te komen.
     
  16. gekko

    gekko VIP lid

    11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, dat is dus wel eerder... ik merk wel dat mijn kleine man heel bewust is op zijn vuile luier... hij komt heel snel voor een verschoning...
    terwijl als we een dag weg zijn (wegwerp) het allemaal veel langer duurt...
     
  17. gekko

    gekko VIP lid

    11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat diaper free klinkt wel logisch als ik mijn kleintje een beetje ken zou ik hem er heel erg gelukkig mee maken... hij wacht nu ook al vaak met poepen tot zijn luier af is....
     
  18. gekko

    gekko VIP lid

    11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ervaringsdames... nog een vraag, waar mijn eerste vraag dus vandaan kwam..

    Mijn zoontje heeft een hekel aan een natte luier.... hij komt steeds sneller voor een schone... en als het hem even lukt wacht hij met poepen tot de luier van zijn billen af is..

    Ook als hij net uit bad komt gaat hij vaak even plassen voor zijn luier aangaat..

    Hadden jullie dat ook met wasbare luiers? Of ..?
     
  19. Violetriot

    Violetriot Fanatiek lid

    25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    geen ervaring met zo'n kleintje, wij zijn pas met 15 maand over gegaan. Wat je kan doen is je een beetje verdiepen in bzc, dit kan je ook part time oefenen dus alleen thuis. En dan kleine op potje doen op de momenten dat je weet dat hij toch al plast. :)
     
  20. gekko

    gekko VIP lid

    11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja daar was ik ook al bang voor... mijn gedachte was ook zo'n kleintje?

    maar het wordt steeds duidelijker....

    Vanavond maar eens met mijn man over hebben...
     

Deel Deze Pagina