ervaringsvraag *katoenen luiers*

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door piri piri, 19 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syrse

    Syrse Fanatiek lid

    9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
  2. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Klopt van de zalf maar bij wasbaar smeer je zowizo minder omdat t liever voor de huid is. Hydrofiel en katoen is echt heeeeeel dik dan kan je beter sneller verschonen.
     
  3. Syrse

    Syrse Fanatiek lid

    9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doelde dan eerder op bijvoorbeeld snachts als ze beginnen doorslapen? Ik heb van een aantal mensen gehoord dat ze er dan gewoon twee inleggen.
     
  4. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    oke, ja ik zie het. Heb eigenlijk geen idee hoe de hydrofiele luier opgevouwen/omgedaan moet worden :( leg je die net als de Bummis op het overbroekje? Is er toevallig een filmpje te vinden??
     
  5. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Aah zo! Ik betwijfel om eerlijk te zijn of je met katoen de nacht door komt? Ik gebruik een bamboe luier met inlegger voor mn dreumes ( Nu heb ik het wel over een ouder kindje natuurlijk! ) maar het is altijd te probeen, zeker aan het begin voldoet dat wel hoor!

    Hydrofiel luiers leg ik wel gewoon zo in een flip overbroekje ja, maar je kan ze ook vouwen, dit houd wel meer ontlasting binnen. Mijn zoontje poept maar eens in de 3 dagen dus dan is 't geen probleem maar heb je een veel-poeper is het even zoeken naar hoe het het fijnste werkt. Wel is wasbaar vaak veel spuitluier-lek-dichter als pampers. Cursus luiers vouwen in 8 stappen.
     
  6. Syrse

    Syrse Fanatiek lid

    9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of slapen ze eigenlijk pas door als je toch al aan maatje 2 zit? :D
     
  7. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Pff mn dochter sliep met 18 maanden nog niet door maar ik verschoonde in de kraamweek al niet meer 's nachts ;)
     
  8. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Thanks, vanavond eens kijken of mij dat zo lukt :)
    In de tussentijd kreeg ik een mailtje dat 1 type niet meer op voorraad was, dus heb ik de mini versie genomen. Nu heb ik 2 mini's en 4 one-size coveralls, dat moet toch genoeg zijn lijkt mij??
     

Deel Deze Pagina