ervaringverhalen punctie

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by linbabylin, May 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinder1309

Vlinder1309 Actief lid

Jan 7, 2012
    181
    1
    0
    Noord-brabant
    Ik heb woensdag 30 mei mn punctie gehad.....toch wel als pijnlijk ervaren eerlijk gezegd....ik had van te voren alleen een spuit in mn bil met morfine gehad en ondanks dat ik er een beetje wazig in mn hoofd van werd had ik niet echt het gevoel dat het wat deed verdoven....ze moesten ong 16 follikels aanprikken wat dus elke keer best pijnlijk was maar zolang duurde het niet dus al met al valt het wel mee.....nu is het wachten tot ik kan testen maar heb al 2 dagen een beetje last van helderrood en bruinige bloedafscheiding dus ben bang dat deze poging mislukt is :( maar heb 6 cryo's in de vriezer dus ben wel heel blij met 4 extra kansen :) (6 cryo's verdeeld over 4 rietjes)

2. linbabylin

linbabylin Bekend lid

Aug 28, 2010
    807
    0
    16
    friesland
    Nou ik ben morgen aan de beurt! dus zal mijn eigenlijk verhaal er ook nog wel even bij zetten:D

Ben op dit moment wel heel zenuwachtig haha

3. Tara26

Tara26 Bekend lid

Apr 7, 2010
    783
    0
    16
    Ook ik ben morgen aan de beurt.
    Dit wordt mijn 2e punctie, de 1e viel reuze mee, voelde alleen het prikken door mijn eierstok, het aanprikken van de follikels heb ik niet gevoeld. Gelukkig maar want had er ruim 30 toen.

Ik kreeg een plaatselijke verdoving en morfine via infuus, werkte goed. Ben benieuwd of het morgen weer meevalt... ben wel weer vreselijk nerveus :)

@ linbabylin Succes morgen!

4. AMmoeder

AMmoeder Lid

Jun 7, 2012
    5
    0
    0
    Hoi meiden, inmiddels heb ik 3 puncties achter de rug. De eerste 2 gedaan door 'mijn eigen' arts, de laatste (afgelopen mei) door een andere, jongere arts. Bij mijn eigen arts telkens 6 follikels aangeprikt en 6 eitjes, bij de andere arts 6 follikels aangeprikt en maar 2 eitjes - maarrrr, ik blijf erbij dat dat te maken had met het feit dat ik ineens Ovitrelle moest spuiten ipv Pregnyl. Ik reageerde daar echt niet goed op. De laatste punctie was echter wel het gevoeligst.

Alledrie de keer had ik een verdovingsmiddel gekregen in mijn arm (mijn baarmoeder ligt wat naar achter waardoor ik alles heel goed voel en dus niet goed stil kan liggen, nogal spannend wanneer je van binnen wordt geprikt). Zelf vind ik de punctie geen probleem, ik kijk er eigenlijk altijd wel naar uit! Dit is 1 van de belangrijkste stappen en die dag van de punctie is helemaal voor mij; eenmaal thuis lekker op de bank met allemaal lekkere dingetjes, filmpje erbij, tiijdschrift erbij, manlief of mijn moeder die voor me zorgt, ons kindje een dagje extra naar de opvang of uit logeren. Kom maar op!

En trouwens, de ingreep is zo gebeurd (okee, als er 10/15/20 follikels aangeprikt moeten worden duurt het natuurlijk langer maar bedenk bij elke follikel dat het weer een kans is op een goed eitje).

Het zwaarst aan de punctie vind ik de 3 dagen erna - wat is het resultaat??? Vreselijk, erger dan de wachtweken na een TP.

5. linbabylin

linbabylin Bekend lid

Aug 28, 2010
    807
    0
    16
    friesland
    NOu ik kan mijn eigen verhaal er ook op zetten:D

Ik vond het echt heel erg meevallen, als ik zou moeten zou ik het zo over doen.
    Ben wel heel blij dat het voorbij is, want ik heb er lang tegen opgekeken.

Kreeg eerst om 7.30 een morfine prik en een oxazepam. Die begonnen na 10 min te werken. Voelde me heerlijk ontspannen en de zenuwen waren lekker weg hahaha.
    Toen op de stoel, verdoving prikjes voelde ik niks van.
    En toen begon het prikken... ik voelde wel iets maar ik zei gelijk al als het zo blijft, snap ik niet waarom ik me zo druk heb gemaakt.
    Sommige deden we iets zeerder, maar het is echt te doen!

Uiteindelijk 7 mooie eitjes! daar doen we het allemaal voor!:D

Share This Page