Ik zit in mijn 2e ICSI poging en had gisteren de 2e fm meting. Er waren 2 follikels van rond de 28 mm, 2 van rond de 18 en eentje ong 15 mm. De punctie is nu gepland voor morgenochtend en heb gisteravond pregnyl gespoten (nou ja die duitse soort) Nu lees ik (wat ik mss ook niet moet doen maar ja) dat 28 mm te groot is en dat ze of zullen springen of dat de evt eicel overrijp is of zo Ik gebruikte nu 75 ie puregon omdat ik de 1e poging vrij veel follikels had met 100 ie. En nu dus maar 5, de arts heeft verder niks gezegd over de maat, alleen dat ze goed rijp zijn en de punctie dus gepland kon worden Zijn er meiden die ook zulke grote follikels hadden waar het verder allemaal goed is gegaan? Merk gewoon dat ik nerveus ben dat er iets mis gaat ermee en dat ik uiteindelijk de punctie voor 3 follikels doe of dat het helemaal niet doorgaat
Ik weet niet meer precies hoe groot ze bij mij waren, ik had er altijd veel te veel..20 grote en een berg kleintjes. VOlgens mij was het dat ze rond de 20/22mm het beste zijn. Dat wil niet zeggen dat een grotere niet bevrucht kan worden lijkt me. Ze gaan sowieso een punctie doen om die eitjes die wel goed zijn, te gebruiken. Bij mij waren ze tot 2 keer toe te laat en waren er al veel gesprongen.. Ze verspraken zich de derde keer..mevrouw u moet iets eerder komen omdat het al 2 keer is gebleken dat u eitjes eerder springen dan verwacht op de pregnyl..lekker leuk...ben je zo een berg goede eitjes kwijt omdat de follikels al gesprongen waren. Ze zullen echt geen punctie plannen als ze denken dat er geen goede eitjes waren. Een punctie betekend een poging. Als hij afgebroken wordt voor de punctie, krijg je gewoon een nieuwe poging vergoed, anders ben je m al kwijt.
Bedankt voor je reactie. Ik mocht zelf kiezen of ik met de poging door wilde gaan of dat ik wilde stoppen vanwege de weinige follikels. Omdat ik 5 toch wel een mooi aantal vond heb ik doorgezet, maar begin nu gewoon vreselijk te twijfelen door die 2 grotere follikels Ben gewoon bang dat die morgen ineens niet meer mee blijken te doen en er dus 3 follikels overblijven Zit niks anders op dan afwachten ben ik bang
Het is inderdaad wel aan de grote kant. Het kan zijn dat je eicel minder van kwaliteit is daardoor, maar dat hoeft niet. Dus dat is afwachten. Hou er wel rekening mee dat de follikel van 15 mm misschien niet gaat meedoen, omdat die nog niet groot genoeg is. Een te kleine follikel bevat doorgaans een onrijpe eicel en die is niet te bevruchten. Maar ik hoop natuurlijk dat er vijf mooie gevonden worden, succes!
Oh oke.. Maar als ze er echt geen kans in zouden zien, zouden ze de punctie niet doorzetten. De grote follikels hebben ms wel nog eitjes die ms wat 'rijper' zijn, maar goed bevrucht kunnen wordne. Ze kijken naar de gemiddelde grootte van de follikels, en de beste maat is volgens mij rond de 22mm. Weet t niet meer zo goed, is al lang geleden bij ons. Weet je, je hoeft maar een paar goede te hebben, drie zou mooi zijn. Als ze dan ook nog bevrucht worden en doordelen, heb je toch nog mooie emmys om terug te plaatsen. Ik ga voor jullie heel hard duimen..het is zo een rollercoaster he, waar je in zit ..pfff...blijf het pittig vinden hoor, ivf/icsi behandelingen!
Thnx voor je lieve reactie Jij hoef niet zo lang meer zie ik aan je banner En ook al veel meegemaakt zo te lezen, respect hoor...
Ik hoop dat er al iemand is Ik lig al 2 nachten wakker omdat ik zo twijfel over de punctie straks... Ben zo bang dat die 2 follikels te groot zijn en dus niet bruikbaar en dat de kleinste mss nog onrijp is. En dan moet ik maar hopen dat er 2 goeie eicellen worden gevonden en dat bevrucht wordt etc... Als ik de punctie doe is dat wel weer een poging en zou het vreselijk vinden als het voor niks is geweest... vorige keer had ik 13 eicellen en zo'n 30 follikels... Weet gewoon even niet wat ik moet doen, weet ook niet of ik durf af te zeggen op het laatste moment
He meid. 28 mm gaat nog hoor. Als je ei 18mm is spuit je normaal de pregnyl dan groeien ze ook nog door tot 30 of zelfs meer. Het is trouwens ook mogelijk dat ze nu wat groter waren, naar dat het de volgende dag wat verdeeld was over de kleinere eitjes. Dan is de verhouding weer hetzelfde. 15 mm gaat ook nog want sommige artsen geven al bij 16mm de pregnyl het eitje rijpt ook nog verder na de pregnyl. Wij hadden 22 follikels 16 eicellen 5 goed bevrucht. 1 terug geplaatst is jolisa. 2 afgevallen 2 cryo's die al teruggeplaatst zijn geweest maar niet blijven plakken. Ik zelf zou met 5 follikels geen ivf gedaan hebben maar een escape iui. Heb jij geen decapeptyl gespoten? Dan hou je de eisprong al tegen. Heel veel sterkte en geluk ik hoop dat er meer eitjes zijn en dat ze tot mooie bevruchtingen leiden. Xxxxxx
Bedankt voor je reactie... Ik weet alleen niet wat een escape iui is... Ik heb idd ook decapeptyl gespoten en eergisteren dus ook de pregnyl.
Haha een escape iui. Dan doen ze in plaats van de punctie een inseminatie. Dus escape(vlucht) iui. Zodat er toch nog een kans is. Je hebt decapeptyl gespoten dan is de kans zeer klein dat ze zelf springen meid. Er is kans natuurlijk maar niet zoveel.
Ik dacht dat de pregnyl ervoor moest zorgen dat ze zouden springen? En dat de punctie kort daarvoor gepland wordt?
Ja de pregnyl zorgt ervoor dat ze gaan springen maar, de punctie valt net voor de eisprong dat plannen ze zo in. Dan zijn de follikels al wat weker en zijn de eitjes wat makkelijker op te zuigen. Het gaat echt goed komen vertrouw op je lichaam en artsen meid.
De decapeptyl zorgt ervoor dat je geen voortijdige (vervroegde) eisprong krijgt. Is de kwaliteit van zijn zaad verder wel goed? Want ze moeten het zaad toch ontdooien voor de punctie. Dus dan kan dat ook voor die iui
Ja ik begrijp het heel erg. Ik had dat zelf ook zo bang dat ze voor de punctie gingen springen. Het liep ook nog eens een uurtje uit toen had ik het helemaal niet meer haha. Maar het gaat echt goed komen meid.
je leest dit niet meer, en ik ben m.b.v. clomid zwanger geworden, maar wel met steeds grotere follikels. deze plakkerd was er een van minstens 33 mm en is uit zichzelf gesprongen! heel veel succes!