6 maanden en slecht drinken

Discussion in 'Voeding' started by Anna71, Oct 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anna71

Anna71 Actief lid

Jul 31, 2008
    269
    0
    0
    Hallo,

Senna is morgen 6 maanden oud en mevrouw drinkt de laatste week enorm slecht. Normaal gesproken drinkt ze flessen van 180 cc en nu komt ze vaak niet verder dan 100 of 120 cc op z'n hoogst.

Zou dit te maken kunnen hebben met een sprongetje of is het een fase die wel weer overgaat?

Ik krijg het er met geen mogelijkheid in. Haar twee tanden die al door zijn, zet ze in de speen, kaken op elkaar en dan kijkt ze me aan alsof ze zeggen wil van: denk maar niet dat jij me kan vertellen hoeveel ik moet drinken!

Klein boefje is het, dat wordt nog wat!

2. lolly

lolly Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    3,475
    0
    0
    Ze krijgen een eigen willetje he! Als ze niet meer wil drinken dan houd het op. Bied haar wel voldoende aan en kijk wat ze drinkt. Zonodig kun je tussen door nog water of thee proberen.

Wij hebben hier ook wel eens een dag dat Fabian haast niet wil drinken soms maar 400 cc op een dag. De volgende dag haalt hij dat vaak wel weer in.

3. Soraya

Soraya Bekend lid

Dec 30, 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Hoi Anna :D!

Ik heb het hier ook een tijdje gehad, en er een topic over geopend. Nova kreeg toen, in tegenstelling tot heel veel andere kindjes nog zes voedingen. Omdat ze maar zo weinig per keer dronk. Strekking van de reacties was met name dat ik me geen zorgen moest maken.

Wat ik uiteindelijk heb geprobeerd is een grotere speen. Dat werkte wel. Blijkbaar was de zuigbehoefte bevredigd en had ze geen zin meer.

Of het bij Senna werkt, geen idee, maar het is misschien het proberen waard.

4. Anna71

Anna71 Actief lid

Jul 31, 2008
    269
    0
    0
    Goede tip Soraya, ik ben inderdaad sinds gisteren (voorgevoel hihi) een grotere speen gaan gebruiken.
    Vanochtend dronk ze meer dan gisteren maar nog lang niet de fles leeg.

Senna komt 's nachts ook nog voor een voeding en normaal gesproken doen we daar 3 schepjes Nutrix in. Dat heb ik vannacht niet gedaan en volgens mij heeft ze daardoor 's ochtends ook meer zin in de eerste fles.

En volgens mij is Senna geen ochtendeter. Net haar vader, die heeft daar ook moeite mee terwijl ik het liefst 's ochtends flink ontbijt en de lunch bij wijze van spreken oversla.

Dank voor de tips.

5. Soraya

Soraya Bekend lid

Dec 30, 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Haha, Nova is ook geen ochtendeter. Maar dat heeft ze van ons allebei. Ik ben trouwens ook gestopt met de Nutrix. Ik begreep dat dat niet zoveel voedingswaarde inzit. Dus zag ik het nut er niet van in.

6. SeRa24

SeRa24 Actief lid

Oct 10, 2008
    248
    0
    0
    geef je haar misschien andere dingen waar meer vocht inzit? zoals fruit/groente?

7. Anna71

Anna71 Actief lid

Jul 31, 2008
    269
    0
    0
    Ze eet een paar hapjes fruit maar dat zijn absoluut geen noemenswaardige hoeveelheden. Ben trouwens benieuwd wanneer dat meer gaat worden.

Drinken uit mijn glas (water) vind ze wel reuze interessant!

Share This Page