erwtensoep

Discussie in 'Voeding' gestart door JinxieWeasel, 30 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Is het mogelijk om je baby van 11 maanden erwtensoep te geven.
    Ik twijfel. Morgen willen we soep eten en ik twijfel of ik nog een apartehap ga koken voor hem of niet.
    Hij eet heel goed met de pot mee, het enige wat ik hij nog niet krijgt is varkensvlees, dus de worst laat ik er dan bij hem nog uit. Maar de soep en groenten zou toch gewoon moeten kunnen?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mogelijk is het zeker ;) maar...

Nee serieus. Maak je de soep zelf, of komt het uit blik/zak? In kant en klare soep zit zowizo enorm veel zout, maar meestal in zelfgemaakte soep ook wel. De erwtjes en aardappels en weet ik wat zou opzich allemaal wel kunnen, maar ik denk zelf dat 't vrij zout is. Ligt er denk ik ook aan of je kindje meer richting 11 maanden is of richting een jaar, want met een jaar "mag" hij wel ineens met de pot mee eten...

3. Bri

Bri Niet meer actief

Vaak zit er meer vlees in dan alleen de worst en die is er nogal moeilijk uit te peuteren... Ik weet niet of dat ook varkensvlees is.
    En inderdaad, een lekkere erwtensoep bevat aardig wat zout. Kant en klare zéker, maar ook zelfgemaakte zou ik zoutloos niet zo lekker vinden. 't Is de vraag hoe erg je dat vindt, voor een keer.

Met 11 mnd gaf ik dit niet aan m'n oudste, met m'n jongste was ik al iets makkelijker en heb ik het haar wel gegeven. Lekker dat ze het vond! (maar die kleine lust alles, dus dat zegt niet zoveel :D)

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zelfgemaakte erwtensoep, dus zonder mix of pakje lijkt me geen probleem. Die kun je ook vleesloos maken met de worst en het katenspek ernaast.

5. fafje

fafje Niet meer actief

anders zou ik voor het kruiden en pureren ofzo, gewoon er wat uitscheppen en in een apart pannetje wat aanpassen voor hem...

6. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik laat hier de erwten altijd een nacht wellen in water met 2 eetlepels zout! Weet alleen niet hoe dat uitslaat op de erwten zelf.
    Maarja, als je verder nog vrijwel zoutloos kookt moet die ene keer ook niet heel veel uitmaken denk ik.

7. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    hahaha, ik bedoelde eigenlijk gewoon de erwtensoep uit een zak. Zelf gemaakt heb ik nog nooit gedaan, dat kan ik niet;)

Maarre...... ik wacht nog wel ff ermee

8. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Mijn zoontje was volgens mij net een jaar. Maar we eten het ook niet elke week!

9. Bri

Bri Niet meer actief

Same here hoor, ik ben niet zo'n erwtensoepmakende-keukenprinses :D
    Bij die soep in zak vind ik zout het grootste probleem. Voor een enkele keer mag het wel van mij.

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Erwtensoep is niet moeilijk, kost alleen veel tijd.

Je zou de soep wat kunnen aanlengen met water (sowieso handig om het wat af te koelen) en er wat brood bij kunnen geven. Op zich is een beetje zout voor een keer niet zo erg.

Deel Deze Pagina