Zo ziet het er nu uit bij mij. Beduidend minder en niet meer pijnlijk. Voel nog heel klein hard stukje als ik erop druk verder niets. Ook geen andere bulten gekregen verder is alleen bij deze gebleven gelukkig. Krijg 15 augustus pas de uitslag van alles wat er is onderzocht dus nog even wachten. Nooit gedacht dat het zo lang zou duren. Ben nu 5 weken verder en nu pas kan ik zeggen dat het wegtrekt
Ben benieuwd wat eruit komt, hopelijk niets en gewoon toeval, je ziet wel duidelijk dat het beter is nu.
Ik heb nu 3 dagen strakke compressie kousen aangehad en merk echt verschil inderdaad dat het nu minder wordt. Doet ook geen pijn meer. Nee ik hoop ook dat het toch de keelontsteking van mijn dochtertje was die dit veroorzaakt heeft en verder niets geks. Dan kan ik me richten op onze 3e icsi poging....
Er is niets uit de onderzoeken bloed, thorax foto en urine onderzoek gekomen. Echter ontdek ik net weer 1 bultje op mijn linker been en waarschijnlijk ook 1 op mijn rechterbeen.... Ik weet het ook niet meer waar komt dit vandaan.... Van de ibuprofen die Ik geslikt heb? De antibiotica die ik gebruikt heb.... Ik bel morgen maar weer naar de dermatoloog terug
Nog steeds is het niet over...... De eerste plek ging weg en plots kwamen er 3 nieuwe plekken en er blijven nog steeds nieuwe plekken bij komen..... Bloedonderzoek gehad was allemaal goed, thorax foto was goed en urine onderzoek was ook goed. Omdat ik langer last heb van mijn darmen zijn ze daar nog aan het verder kijken of daar een oorzaak zit...... Ik heb dit in het verleden ook al eens gehad maar nu is het wel meer als in het verleden..... de dermatoloog zegt gewoon steunkousen dragen en verder kunnen ze niets voor me doen omdat ze geen oorzaak hebben kunnen vinden met uitgebreid onderzoek zegt ze. De eerste bult verscheen in juni en duurde zo'n ruime 5 weken, na die 5 weken verschenen er ineens 3 nieuwe die er nu zo'n 2 weken zitten.....het duurt dus al een hele tijd. Maar schijnbaar kan dat erg lang duren als het recidiveerd. Zijn er nog meer mensen met ervaring ik hoor graag meer verhalen of tips wat ik nog kan doen? Welke onderzoeken hebben jullie gehad? En kon je er daarna vrede mee hebben, ik blijf me afvragen wat is die prikkel die dit veroorzaakt of moet ik maar geloven dat dit zonder oorzaak is..... Uitslagen van fecesobderzoel, lactulose en nog ander bloedonderzoek zijn nog niet binnen dus of daar iets gevonden wordt weet ik nog niet
Hebben ze bij jou verder nog een oorzaak gevonden? Heb je het nog een keer gehad. 1 bukt was weg bij mij en plots zie ik 2 nieuwe bulten en van de week nog 1 kleinere erbij....Ik vraag me af hoelang dit moet duren met verschijnen van nieuwe bulten
Doen ze ook bloedonderzoek naar antistoffen ANA (evt verder uitgesplitst?). Bij mij zijn de U1RNP positief ... Ik ben ook nog niks opgeschoten met deze wetenschap hoor (nog steeds geen diagnose). Ik heb wel meer klachten overigens. Spier en gewrichtsklachten, chronische vermoeidheid.
Ja hebben ze ook onderzocht naar gedaan en daar is ook niks uitgekomen. Kwa immunologie is dit onderzocht. - ANA = negatief - Ds DNA kwantitatief CLIA = ook niet afwijkend - DNA nat. Antistoffen chrit. IF = wat dit ook mogen zijn is ook niet afwijkend. Alle trombocyten helemaal uitgesplist ook allemaal normaal. Thorax foto normaal urine ook niet afwijkend. Steptoccen negatief, zo nog rits andere algemene dingen die zijn ook allemaal goed. Ik heb geen gewricht of spierklachten verder, geen koorts. Moe wel maar slaap wat minder de laatste tijd pieker veel.....dus dan is die vermoeiheid niet zo gek
Darmklachten heb ik wel maar dat heb ik al heel lang vanaf mijn galblaas verwijdering. Daar wordt nu ook nog nader naar gekeken of daar wellicht iets te vinden is
Hmm dan zou ik het verder ook niet weten! Zo te lezen word je wel goed onderzocht. In de jaren voordat ik antistoffen in mijn bloed had is wel secundaire Raynaud vastgesteld, omdat dat kan wijzen op een onderliggende systeemziekte moest ik onder controle blijven en 2 jaar later kwamen dus die antistoffen op. Maargoed in die periode heb ik nooit erythema gehad dat was daarna pas. Systeemziekten kunnen 10-15 jaar sluimeren voordat ze echt duidelijk opkomen en er een diagnose te stellen is.
Ja wordt wel goed onderzocht. Misschien heeft het te maken met vorig jaar veel hormonen of een onschuldige infectie ergens een keer geen idee. Ik heb dat al eerder gehad in 2008 ook en 2014 ook en nu dus weer. Mijn lichaam reageert op sommige prikkels schijnbaar zo..... denk dat ik het hiermee moet doen aangezien mijn bloed allemaal goed is
Ja idd. Je wilt "graag" dat het te verklaren valt he en dat je er dan wat aan kan doen en dat je er dan vanaf komt.... Ja vervelend is het zeker en pijnlijk, maar ja
Nou inmiddels nog niet heel veel wijzer geworden..... ana screen test was ook negatief geen idee wat ze daarmee zoeken maar ok en nog 2 andere waarden. Nu wordt gekeken of ik wel of niet tegen gluten kan.... De bulten blijven maar komen ik wordt er echt niet goed van het stopt gewoon niet. Als de ene bijna weg zijn komt er weer een nieuwe zo blijft het aan de gang al vanaf juni....