Ik werk in de schoonmaak heb een contract van 13,5 uur.. Nu ben ik 2 weken geleden 1 project van 7u kwijt geraakt. Mijn contract staat nog wel op die 13,5uur .. Nu zit het zo, ik verlies regelmatig bloed.. En viel me op dat dat is als ik gewerkt heb. Gynaecoloog heeft gezegd als dit daad werkelijk zo is dat ik dan niet mag werken. Als dat zo is kan mijn werkgever ziektewet uitkering aanvragen vanwege zwangerschap. Maar nu komt mijn vraag, krijg ik dan die uren uitbetaald die ik nu werk of die uren die op mijn contract staan?
Als op je contract vast 13,5 uur staat, heb je daar recht op. Heb je een flexibel contract, dan krijg je een uitkering op basis van de uren die je de afgelopen maanden gewerkt hebt (weet niet precies hoe lang die periode moet zijn, 6 of 12 maanden geloof ik). Sterkte, hopelijk is het gauw over met dat bloedverlies. Lijkt me erg naar.
Dank je voor jullie antwoorden. heb het uwv opgebeld misschien dat mij die konden helpen. ik krijg nu die 7u die ik kwijt ben via de ww. Maar die vrouw van uwv vond het raar dat ik maar 5u uit krijg betaald bij mijn baas als ik een 13,5u contract heb. Dus ze kon me ook geen zekerheid geven dat als ik de ziektewet in ga of ik dan die 5u of die uren van me contract uitbetaald krijg.. wel vertelde me ze dat het eventueel niet uit maakt als mijn baas dat niet doet. omdat ik deels ww heb voor die 7u moet ik me ook ziek melden bij het uwv en dan krijg ik ziektewets uitkering. omdat ik door de zwangerschap in de ziektewet ga krijg ik 7u 100% uitbetaald inplaats van 70%