Ben dinsdag naar de gyn geweest en kreeg te horen dat ik PCOS heb. Nu mocht ik meteen beginnen met primolut en daarna aan de clomid 50 mg. Zijn er meer dames die gaan beginnen met de eerste kuur clomid en het fijn vinden om hun ervaringen/tips/frustratie en natuurlijk goed nieuws te delen? Ik weet dat er al heel veel clomid-onderwerpen en clubjes zijn maar het is soms zo lastig en moeilijk om daar tussen te komen omdat hun al een hele geschiedenis met elkaar hebben.
Hi ik wil wel bij je clubje. Heb een uur geleden mijn eerste clomid pilletje genomen. 50 mg. Ik krijg t om mijn cyclus te verkorten. Die zijn wat onregelmatig en iets te lang. Op deze manier krijg ik wat meer kansen om zwanger te raken. Zit nu in ronde 15. Hoeveelste jij?
Hoi pantertje had al bijna de moed opgegeven dat er iemand zou reageren Ik heb meerdere miskramen gehad waardoor ik bij de gyn terecht ben gekomen En sinds afgelopen dinsdag is er pas uit gekomen dat ik pcos heb Dus dit word me eerste ronde met clomid De rondes zonder clomid heb ik niet bijgehouden ook ivm meerdere operatie's waar bij ik niet zwanger mocht raken Ik slik nu primolut om een bloeding te krijgen en daarna mag ik clomid erbij gaan slikken Vind het toch wel spannend Krijg je clomid om alleen de cyclus te verkorten of ook dat ze weten wanneer je eisprong is? Ga je voor een eerste kindje met je partner? Het is te hopen dat we binnenkort beide goed nieuws zullen hebben samen met andere dames waarbij het nu even niet wil lukken
Ja die is voor ons eerste kindje. Wij zijn 29 en 32. In principe krijg ik van mezelf een eisprong. Alleen een beetje laat dus. Ze dachten bij de echo s dat ik PC0S had omdat ze meerdere eicellen zagen (stuk of 7 per follikel) en dat zie je vaak bij vrouwen met PCOS. Maar toch waren hormoonwaardes goed. Ik heb steeds t gevoel dat mijn gesprongen ei misschien iedere keer te zwak is ofzo. Dus hopelijk gaat de clomid nu een super ei maken Ik v ind t ook heel spannend. Meerdere miskramen, jeetje wat erg. Gelukkig heb je nu wel een duidelijke diagnose. Ik hoop dat de primolut en clomid goed hun werk gaan doen bij je zodat je straks snel zwanger bent en blijft
Oke nu snap ik het beter ja Als je al een eisprong hebt dan moet die met clomid helemaal top worden lijkt mij Vreemd dan dat de waardes wel goed zijn maar dat je toch meerdere blaasjes hebt Hebben ze je daar ook uitleg over gegeven hoe dat kan? Spannend een eerste baby Hoop dat het voor jullie ook snel raak is Wij gaan voor de 2de We hebben nu al een meisje van bijna 4 maar willen heel graag een 2de. Miskraam doet pijn maar nu weten we wat de oorzaak kan zijn en er zijn 3 engeltjes die op ons gezinnetje neerkijken
Nee daar heb ik geen uitleg over gehad. Maar ik moet nu clomid nemen, een week erna bloedprikken en daarna afspraak met de gyn en dan ga ik t eens ter sprake brengen.. Neem je nu al de primolut?
Ja ben vanaf dinsdag meteen aan de primolut gegaan meteen ook de clomid gekregen en idd wat jij zegt op dag 21 moet ik bloedprikken en een week later ook weer naar de gyn Ja zal het idd even ter sprake brengen ja een beetje uitleg over hoe en wat er aan de hand is kan nooit kwaad lijkt mij Mag je deze ronde dan al gewoon voor het echie gaan of dat dan weer niet? Mij is daar niks over verteld Als je in sommige topics ook leest kunnen de bijwerkingen kwa humeur ook wel eens een soort van rollercoast worden
Ja he, het is wel een goed ziekenhuis hoor, maar de vorige keer ging het heel rommelig. De laatste keer had ik een HSG, maar die gyn. had tegelijkertijd dienst en toen moest ze ineens rennen naar de OK toen ze mij de clomid voorschreef. Toen had ik nog veel vragen maar .. geen tijd.. Ze was zelfs vergeten te zeggen dat ik op dag 21 moest bloedprikken en week erna afspraak maken. Daar kwam ik per ongeluk achter toen ik vorige week naar het zkh belde..! Niet zo netjes dus. Dus ik hou gewoon zelf mijn koppie er bij ,ipv klakkeloos alles op te volgen. Ja ik mag meteen voor het echie gaan deze ronde. Ik lees veel over bijwerkingen, heb mijn vriend al gewaarschuwd hihi. misschien valt het wel mee allemaal en word er overdreven. Ik las ook al veel over hoe gruwelijk veel pijn een HSG zou doen. Maar dat vond ik nog wel te behappen (was niet lekker, maar toch) dus.. we wachten het af
Zoo dat is idd niet erg netjes nee dat ze dat zijn vergeten door te geven Blij voor je dat je dan toch zelf het ziekenhuis belde dat je er alsnog achter kwam hoe en wat HSG is dat ze je eileiders door spuiten toch? Ja de een is de ander niet kwa pijn zal ook bij iedereen verschillend zijn hoe ze dat ervaren Hahahaaha een gewaarschuwd man telt voor 2 Het zal mij ook benieuwen hoe heftig alles zal worden kwa bijwerkingen Nou laten we dan hopen dat het goed aanslaat en dat je na deze ronde goed nieuws hebt
hallo dames ik sluit me ook hier aan ik slik ook clomi vandaag dag 5 en over 5 dagen moet ik een echo om te kijken of ik eisprong heb ik ben nu bezig 13 maanden voor de 2 . dus ik zie wel waneer het komt en ook is ter bij mijn fsh hormonen gevonden lijkt op pocs dus we zien wel hoe en wat hoe snel ik heb ook voor me eileiders een doorspuit gekregen nou in ider geval wil ik dat nooit meer was zo peinlijk dat ik krap ging maar is bij iedereen verschilend hoor gellukeg was de uitslag goed dus nu wachten of het deze maand raak . m.v.g zeynep ..
Hoi zeynep Hoe meer zielen hoe meer vreugde Jij bent al op de laatste dag van het clomid slikken? Dat betekent dat je over een paar dagen dus al gericht mag gaan klussen Heel succes en plezier alvast Ik heb geen hsg gehad en zo te lezen ben ik daar wel blij om maar als het helpt en echt noodzakelijk is tja wat moet dat moet dan maar he
hoi . nee ik zit op de helf ik heb 10 tableten dus dinsdag belen naar gynoloog om een echo voor eisprong en dan maar klusen . ik heb wel eerst primult gebruikt voor me menstuatie na de kuur ben ik 4 dagen ongesteld geworden dat was een opluchting voor mijn bijna 6 maanden was ik niet meer ongesteld ik vind het best wel spannend hoor omdat ik het zo graag wil een me zoontje die wil het zo telkens krijg ik van hem mama heeft de dokter in jou buik geen baby gezet dan nee het komt wel hoor . maar we zien het wel waneer in ieder geval kannen we kletsen hier wel leuk dat je het geopend hebt groetjes zeynep.
10 tabletten clomid voor 10 dagen dus? ik heb 5 tabletten mee gekregen voor 5 dagen Ja ik zit nu aan de primolut en hoop dat ik dan ook weer ongesteld word (ben het al bijna 10 maanden niet geweest:S) Hahaha zeer herkenbaar heb zelf een dochter van bijna 4 nu en die zegt telkens als we het over baby's hebben en ikke wil een zusje Heb je bij de eerste ook medicijnen gehad?
Hoi, ik neem ook clomid, samen met progynova voor het baarmoederslijmvlies niet te laten uitdrogen. Het werd me voorgeschreven omdat mijn eisprong veel te lang op zich laat wachten. Ik moet clomid, 50mg, 5 dagen innemen en daarna 5 dagen progynova. De eerste kuur is bij mij achter de rug. Teruggeweest op dag 12 voor een echo en mijn follikels deden het goed Bijwerkingen heb ik niet veel last van, eigenlijk geen.Laten we hopen dat het zo blijft.
Kwa bijwerkingen heb je dus geluk karnijn Heb je zelf het gevoel dat het aanslaat of juist helemaal niet?
Het gevoel dat het aanslaat... sja dat is moeilijk te zeggen. Ik heb meer buikpijn rond en na mijn eisprong, maar dat had ik vorige maand ook en toen nam ik nog geen clomid. Volgens mij volledig psychologisch omdat ik nu exact weet wanneer mijn eisprong gebeurt. Verder voel ik niks. maar ik heb wel minder last van pukkels, ook mooi meegenomen
Karnijn, heb jij minder last v pukkels? Ik juist meer... ik had vandaag 3 witte pukkels op mijn gezicht. Misschien dat t er eerst allemaal uitkomt en dat t daarna beter wordt? Hoop ik dan maar haha. Ik ben verder wat sneller emotioneel, zoals gister toen ik weer een smsje kreeg van de laatste vriendin die nog niet zwanger was.. PFf hormoontjes..
Eerlijk gezegd weet ik niet eens wanneer mijn eisprong is maar ik ben ondertussen al bijna 10 maanden niet ongesteld geweest Last van pukkeltjes????had er laatst wel een precies bij me neusvleugel zitten(heel irritant plekje) Minder last van pukkeltjes is altijd goed he Alleen minder voor jou panter dat ze bij jou juist er bij komen maar miss verdwijnen ze snel weer Dat emotioneler worden herken ik wel ja Kreeg gister van een zoveelste vriendin te horen dat ze zwanger is vind het heel leuk voor dr en gun het haar ook heeeeeeeeeeeel erg (zij is vorig jaar dr kindje verloren met 23 weken) en ookal weet ik haar achtergrond toch steekt het wel een beetje eigenlijk best ego van mezelf maar kan er niks aan doen:S