Ik heb er pas twee gedaan, maar vind het zo leuk! Er zijn vast meer dames hier die meer ervaring hebben en wellicht nog leuke tips. Of juist dont's
Ik heb er nu een stuk of 12 gedaan! Heb twee vaste groepjes waar ik af en toe mee ga, erg leuk! Zoek je in een bepaalde regio?
Ik denk dat ik een stuk of twintig, vijfentwintig kamers heb gedaan intussen. Mijn ene favoriet bestaat volgens mij niet meer, dat was er een van Boom Chigaco in Amsterdam. Iets met een Time machine? Ik kan nu alleen Escape trough the movies vinden op internet. Dus ik denk dat ze mijn favo kamer hebben omgebouwd. En de andere favoriet is The Freakshow van Escape challenge in Delft. Down the rabbithole (Alice in wonderland thema) bij Escape world in Amsterdam vond ik ook erg mooi.
En qua don'ts: ik heb één keer een eeeeecht slechte kamer gedaan (of eigenlijk 2) in Almere. Vage toko. Kan hem nu ook niet meer vinden, gelukkig. Totaal geen sfeer. Gewoon een kantoorpand: met systeemplafond en slijtvaste blauwe vloerbedekking - je kent het wel - met wat spullen erin gezet. En de helft van de puzzels bleek achteraf "decoy". Echt dramatisch. Deur was ook gewoon niet op slot... we "moesten maar doen alsof"
Zo, dan zijn jullie wel ervaringsdeskundige zeg! Het liefst in de Randstad, daar wonen wij bijna allemaal. Het mag best spannend zijn, liefst niet al teveel gepuzzel of allemaal cryptische omschrijvingen. Veel zoekwerk vinden we juist weer wel leuk...
De meisjeskamer vond ik ook echt heel tof om te doen zit in Bunschoten. Theft at the morgue in Alkmaar is ook een goede! Hoor ook onwijs goede verhalen over de freakshow in delft. Maar ook over Kamer 237 in Volkel. Ooh en hoorde dat de martelkelder in den bosch ook goed moet zijn!
Heb jij deze zelf gedaan? Weet jij dan of ie volledig taalonafhankelijk of Engels is? Ben volgend jaar met een groep spellen- en puzzelliefhebbers uit heel Europa in Alkmaar. Zou gaaf zijn als we daar een room kunnen doen waar je geen Nederlands voor hoeft te begrijpen.
Ik vond Escapetales in Naarden-Bussum qua puzzels heel tof, verhaal beetje brak. De Verzetsgroep in Utrecht was ook erg tof, juist ook het verhaal.
Ik heb er maar eentje gedaan, in de kelders van de beurs van Berlage. Vond het best leuk maar wel ingewikkeld!
Ik heb deze idd gedaan. Hij is wel in t Nederlands. Maar eerlijk gezegt kan ik me niet goed herinneren of de Engelse beschrijving er niet bij stond. Iets met zwangerschapsdementie... Sorry! Maar je kan ze zeker even mailen! Ze zijn er erg aardig.
Ik heb er 1 gedaan in Paasloo, en die vond ik echt suuuuper makkelijk. Wel leuk als je met kinderen zoiets wil doen, maar voor volwassenen echt te simpel.
Heb er afgelopen week 1 gedaan voor het eerst (was uitgenodigd) in Groningen. Was opzich leuk. Alleen waren alleen maat slotjes die je moest openen. Voor de eerste keer vond ik hem moeilijk, wist niet waar ik zoeken moest.
Ik vond the Experiment fantastisch. Escaperoom met acteurs. Echt gaaf! Prison cell (zelfde locatie als the experiment) vond ik ook goed.
Heeft iemand de prison escape al eens gedaan? Ik wil echt heeeeel graag maar ik vind het wel erg prijzig...