Hallo allemaal, we zijn nu 26 weken in blijde verwachting van ons eerste kindje. We weten inmiddels dat we een dochtertje krijgen . We zijn druk bezig een mooie naam te verzinnen. Wat moeilijk zeg! We hebben een naam die we allebei erg leuk vinden; Esmee. we vinden het een warme, lieve, maar toch ook krachtige naam. Ook de betekenis is erg mooi; de geliefde / beminde. Nu is alleen de vraag voor welke schrijfwijze we zullen gaan. Makkelijk en traditioneel: Esmee. Of wat moderner en aparter: Esmé of Esmée? En wat vinden jullie van deze naam? alvast bedankt! Petra
Esmee met een streepje vind ik teveel van het goede. Is voor mijn gevoel gewoon een spelfout. Ik vind simpel het mooist. Levert ook het minste gedoe op. Als je het anders dan anders wil, de hierboven genoemde optie van Esmay vind ik wel apart.
Onze dochter heet ook zo! Wij hebben voor de meest simpele versie gekozen. Mensen gaan het toch schrijven zonder streepje, welke kant moest dat streepje ook alweer op? Etc. Dus gewoon, praktisch en helemaal leuk, Esmee
Ik vind Esmee het meest logisch. Dat accent op de een-na-laatste e voegt naar mijn idee niets toe. Esmé vind ik daarna het meest logisch, maar vind ik minder mooi staan.
Esmée zo geschreven is toch de juiste spellingswijze? Dacht dat het altijd zo moest net als Renée bijvoorbeeld.
Met Renée maak je het onderscheid tussen jongens en meisjes... Esmee is gewoon een meisjesnaam en er staat wat er gelezen moet worden, er is geen twijfel dus gewoon E S M E E en anders is het Esmé. Esmay vind ik gezocht.
Het streepje heeft niets te maken met het onderscheid tussen jongens of meisjes, dat onderscheid maak je door er een extra e aan toe te voegen in het geval van een meisje. Esmée is van oorsprong een franse naam en wordt normaliter geschreven met het accent op de eerste e of gewoon als Esmé.
Esmee met streepje op de E. Maar eigelijk hoeft die tweede E er niet bij ? Vind het wel mooier staan esmee
Als onze jongste een meisje was geweest had ze ook Esmee geheten met een streepje op de e. Vonden wij het mooiste staan