Nayeli wel zeldzame naam, maar ziet eruit alsof je het zo hoort te schrijven, dus prima! DIe andere ofties die je aandraagt, vooral Najeelee, vind ik er dan 'geknutseld' uitzien ofzo, en vind ik niks.
Ons dochtertje heet Charlee, en Charlie is natuurlijk de meest voorkomende. Maar wij hebben bewust voor Charlee gekozen omdat het op die manier geen unisex naam is, en heel vrouwelijk staat. Zodat iedereen in 1 oogopslag kan zien dat het om een meisje gaat!
wij hebben gekozen voor de "normale" schrijfwijze. We waren bang dat veel mensen zijn naam verkeerd zouden schrijven. Onze 1e keus was Steijn. En het is Stijn geworden.
@ TS, ik snap je punt. Ik vind het ook raar dat veel kinderen tegenwoordig zo'n maffe naam krijgen, met een spelfout erin lijkt het wel. Bijvoorbeeld een kindje hier uit de buurt, het arme schaap heet Desteney. Sowieso vind ik Destiny al geen naam maar goed dat is dan nog persoonlijk, maar Desteney vind ik gewoon zielig.
'Last' staat niet voor niets tussen """ Zoals ik al uitgelegd heb bedoel ik met last dat ik het sneu vindt voor een kind, als het telkens zijn/haar naam moet spellen. Ik zou er nooit voor kiezen, maar hé, prima als jij (of wie dan ook) dat wel doet! Voel je niet zo aangevallen, ik was benieuwd naar de motivatie achter zo'n namen, that's it
Misschien sta je er niet bij stil dat sommige namen in het land van herkomst zo ook geschreven wordt... Esmay wordt namelijk in engelstalige landen zo geschreven, is niets raars aan. Wat iemand anders al zei Sivija, komt ook ergens vandaan. Maar erg naar voor je dat jij er 'last' van heb...hahaha!
Ik vind het ook helemaal niks al die vreemde manieren van een naam schrijven. Maar ik vind het nog veel erger als mensen hun kinderen een naam geven die gewoon nergens op slaat. Zoals Michel Jackson met zijn Blanket. Dat vind ik pas zielig. Maar ja, ieder voor zich, niet waar?!
Blanket is z'n bijnaam he, zo heet hij niet officieel! Verder vind ik Esmay een gewone naam, maar inderdaad namen als Djennifer, Djeffrie, Djamy... Wat al eerder werd gezegd, ouders lijken inderdaad wel dyslectisch! Het argument van 'dat is makkelijk' vind ik in zulke gevallen ook nergens op slaan. Als de gebruikelijke wijze Jennifer is, waarom zou Djennifer dan makkelijker zijn? Niemand die uit zichzelf bedenkt: goh, laat ik het met dj schrijven, dat is makkelijker... Niet om iemand aan te vallen! Ieder zijn mening en smaak. Maar ik vind het zelf echt verschrikkelijk