Mee-eten met ons

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mamabeertje, Jun 8, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Nu zie ik weer een topic over met de pot mee-eten en ik vraag me toch af, hoe doen jullie dat?

Hier eet dochter met bijna anderhalf jaar nog steeds niet mee, dat wil zeggen. Zij eet aardappels en groente, maar wij eten eigenlijk altijd rijst, pasta, wraps.
    Kale rijst en pasta lust ze wel en wraps is ze gek op, maar de saus hoeft ze dus echt niet. Heel langzaam aan begint ze nu wat gekruide sliertjes bami erbij te eten, maar verder echt niet. Nu is het helemaal niet moeilijk om dat ene aardappeltje voor haar te schillen + wat groente erbij te koken, maar het zou toch wel makkelijk zijn als ze ook eens bijv. lasagne van ons mee gaat eten.
    Wie herkent dit en hoe hebben jullie dit gedaan?

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    2,083
    295
    83
    Emmeloord
    Hier blieven ze geen saus of een schep met alles door elkaar. Dan zijn ze het overzicht kwijt van wat er ligt hihi. Dus saus doe ik evt later er bij. En we houden er wel rekening mee met koken. Dus niet elke dag iets wat ze moeilijk/ niet lekker vinden. Doe zo'n maaltijd ongeveer twee keer in de week. Schep voor ze op en aan tafel zeg ik wat er ligt. En prik ik zelf: bijv paprika, wie heeft er ook paprika. Maakt het overzichtelijker. Vaak eten ze toch de helft op. Lukt het mee eten echt niet dan doe ik een potje. Maar dat is gelukkig niet zo vaak. Ik heb slechte slapers, maar gelukkig heerlijke eters ;)
    Hopelijk heb je er wat aan.

3. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

Aug 20, 2013
    1,364
    31
    48
    Weinig tips aangezien ons dochtertje echt alles lekker eet. Maar inderdaad zoals hierboven beschreven staat vind ik wel een handige tip. En ze zal vanzelf denk ik ook wel steeds meer gaan lusten toch, vooral niet teveel mee bezig zijn en lekker loslaten. Als ze maar eet.

4. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Saus wilt mijn dochter ook niet. Dus ik haal wat groente uit een gerecht vóór de saus erbij gaat. Voor gerechten waar dat echt niet kan, lasagne ofzo, eet ze gewoon een boterham. Nadat ze een stukje lasagne geproefd heeft uiteraard.

5. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

Aug 20, 2013
    1,364
    31
    48
    Weinig tips aangezien ons dochtertje echt alles lekker eet. Maar inderdaad zoals hierboven beschreven staat vind ik wel een handige tip. En ze zal vanzelf denk ik ook wel steeds meer gaan lusten toch, vooral niet teveel mee bezig zijn en lekker loslaten. Als ze maar eet.

6. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,779
    7,366
    113
    Wij eten best vaak aardappels, groenten en vlees, dus dat gaat prima qua mee eten. Als we lasagne of pasta of nasi eten vind ik het ook niet zo gezellig aan tafel, jongste wil namelijk zelf met zijn vork eten. Dat gaat niet met nasi en lasagne. Als we het eten zorg ik dat hij in zijn romper zit, liefst buiten eten, zodat hij lekker kan kliederen met zijn vork, toch wat binnen krijgt, en dan gaat hij na het eten meteen in bad.

7. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

Aug 20, 2013
    1,364
    31
    48
    Huh waarom staat mijn reactie er twee keer??

8. Romantic

Romantic Bekend lid

Nov 29, 2015
    874
    91
    28
    Wij scheppen aan tafel op, dat helpt ook sowieso mee. Maar ook hier heeft ze altijd alles gegeten. Ze is heel nieuwsgierig en wil alles proeven en het enige wat ze tot nu toe niet lekker vind en laat liggen zijn sperziebonen!

Ik zorg wel dat ik altijd een bordje spaghetti heb staan, waar je lekker veel groente doorheen kunt doen en saus kunt maken van tomaten. Dat kun je haar altijd geven!

9. tuc

tuc Niet meer actief

Hier heeft dochter een geen-saus- fase gehad. Dus spaghetti en macaroni los, gebakken groenten los. Met rijst ook...kip los, groenten los, rijst los. Prima toch, schepte haar deel eruit voor ik de saus maakte.
    Bijna alles kun je los eten.
    En verder zelf ook 1 a 2 keer per week aardappelen en groenten eten.

10. BZD

BZD Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    1,059
    166
    63
    Female
    Paraveterinair
    Wij eten vaak ook lasagna, wraps, rijst met groente en vlees door elkaar dingen, couscous salades en tot op heden eet hij ervan mee. Hoewel het af en aan is de laatste tijd. De ene dag eet hij alles op, de andere dag een paar hapjes.. Ik kook voor hem ook nog wel apart hoor, wij eten eigenlijk voor onszelf ook wat aan de zoute kant. Op zijn kinderdagverblijf dagen krijgt hij dan Bietjes met zoete aardappel óf wanneer wij pittige boontjes met zalm eten doe ik de boontjes ff apart. Maar ook dat gaat door elkaar.

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier hadden ze geen keus. Het is of wat de pot schaft, of niets. En natuurlijk mogen ze een paar dingen hebben die ze niet lekker vinden. Maar de rest moeten ze gewoon opeten.

12. Tigra

Tigra Bekend lid

Dec 15, 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn oudste dochter luste ook niks als het door elkaar zit. Dus sausen met rijst en pasta gingen er bij haar niet in. Ik heb lang voor haar apart gekookt. En eerlijk, ik heb er spijt van. Hierdoor is ze alleen maar slechter gaan eten. Door apart te koken heb ik haar alleen maar meer het idee gegeven dat ons eten voor "grote" mensen is. Achteraf wel logisch, als je altijd wat anders krijgt dan je ouders, dan zou je haast denken dat zij iets eten wat vies is, anders zouden ze geen apart eten voor je maken ;)
    Toen ze 4 was ben ik er mee gestopt. Ze eet maar wat wij eten en anders maár niet. Tja, dat leverde wel wat strijd op in het begin. Maar inmiddels eet ze bijna alles.
    Onze middelste dochter heb ik al redelijke snel mee laten eten wat de pot schaft, en zij eet vrijwel alles.

13. Ladybug85

Ladybug85 Niet meer actief

Uhm ik ben nogal streng denk ik. Wij koken gewoon afwisselend dat wil zeggen dat we in een week altijd wel ''iets'' eten van aardappelen/vlees/groente, pasta, rijst, ovenschotel, wraps etc. Ik laat hem van alles gewoon mee-eten en als hij het niet lust moet hij het eerst proberen en zo niet. Nou dan dus niet. Dan krijgt hij kwark want dat hoort erbij en klaar.

Maar eigenlijk eet hij vrijwel alles en wil hij júist saus dus ik heb makkelijk praten ;) Hij heeft soms weken dat hij weinig eet en dan weer weken dat hij alles eet. Soms lust hij ineens zijn lievelingseten niet meer.

14. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Bedankt voor de ideeën. Ach ze zal het wel een keer gaan eten. Ik merk nu ook wel dat ze nieuwe dingen een beetje eng/spannend vind. Het gaat vast wel weer over.
    Het bijzondere vind ik altijd wel dat zoals bij koekjes eet ze automatisch alles. Net alsof ze ziet dat dat lekker is.

Share This Page