Hoofd bonken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pris, 27 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pris

Pris Fanatiek lid

Hai!

Als Tygo boos is, zijn zin niet krijgt enz gaat ie plat op de grond liggen en op de grond slaan / schoppen. Tot nu toe hebben we dit eigenlijk steeds genegeert maar nu gaat ie ook met zijn hoofd op de grond bonken. Eigenlijk zo erg en hard dat t gewoon niet te negeren valt.
    Hij heeft nu een Mega bult op zijn voorhoofd en het is zelfs een beetje open.
    Ik wil niet dat ie dit gaat doen om zijn zin te krijgen maar hij doet t echt kei - en keihard. Klinkt dit bekend? Iemand ervaring en hoe opgelost?

Thanks!

Liefs Pris

2. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Ik kende zo een jongetje die dit ook deed. Hij bleek (dacht ik) later adhd te hebben.

Ik zou er in ieder geval wel op letten, want het lijkt me niet gezond voor de kleine man!

Succes ermee

3. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Je bent niet de enige!

Wanneer Matthew niet de zin krijgt of boos wordt, gaat hij met z'n hoofd bonken op de grond, tegen de deur of het raam. Dan gaat ie krijsen of brullen. Ik negeer hem ook gewoon.
    Hij wordt driftig wanneer het hem niet lukt!

Nu de laatste tijd...wanneer Matthew weer bonkt, zegt hij gelijk "auw" en gaat op de pijnlijke plek wrijven. Nu weet hij dat het pijn doet. Sindsdien bonkt hij wat minder, maar gaat op een andere manier uiten. Dus huilen wanneer hij boos wordt of niet de zin krijgt.

Als hij eenmaal de woorden kan zeggen wat het hem dwars zit, denk ik dat het over gaat. Nu kan hij niet zeggen wat hij wilt of zo, vandaar dat lichaamstaal, denk ik.

Is het ook misschien herkenbaar voor je?

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Het is puur frustratie volgens mij. Hier gebeurt het ook. Als ik mn dochter corrigeer of zeg dat ze iets niet mag doen, gaat ze soms ook bonken met dr hoofd op het laminaat. Ook trouwens als iets niet lukt.
    Negeren is het beste zeggen ze maar ja uiteindelijk staan ze wel te huilen omdat ze zich zeer hebben gedaan, moet je ze dan ook neit troosten? Dat vind ik dan weer lastig.
    Ik probeer er weleens snel een kussen onder te leggen als ik het zie aankomen ;)

5. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Zo herkenbaar!

Youri doet het ook heel erg! Tegen de vloer of de muur het maakt hem niks uit. Ik vind het echt maar eng maar ik probeer het te negeren hoor!

Hij doet het ook in bed.. zelfs soms in zijn slaap volgens mij... Zou dit erg zijn? Volgens mij is het als hij wakker is omdat hij dan misschien nog niet wakker wil zijn ofzo?

Oja en Youri doet ook heel veel kopstoten met zijn hoofd tegen dat van ons. Dat doet soms best pijn, doen dat nog meer kindjes?

6. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    Jelle is een hoofd bonker in bed, wij hebben hierhulp voor gehad omdat jelle zo hard bonkt dat hij een barst/scheur in zijn schedel had.
    de pedagoog kwam tot conclusie dat jelle geestelijk veel ouder en verder is dan hij behoort te zijn dus hoofd bonken is bij hem pure frustratie!

ik probeer nu 1x daags uit huis te gaan i.p.v b.v 's ochtends een verjaardag en s'middags op visite dan doet hij te veel nieuwe dingen op dus of op verjaardag of op visite. en ook kwa spelletjes/speel goed niet te veel en te moeilijk aan bieden

jelle heeft drie maanden in een camping bedje geslapen, nu ligt hij weer in zijn eigen bed
    s nachts bonkt hij nog veel tegen het hoofd einde hier heb ik een soort hoofd kussen beschermer maar je hoort hem nog wel heel erg
    net een timmer man.

verder ga ik niet op zijn gedrag in het is een periode zegt de pedagoog dus daar gaan we maar van uit.

als hij maar geen barsten in zijn schedel krijgt is mij alles goed maar dat gaat me te ver. zo ie zo heeft hij wel kleine bultjes op zijn hoofd maar hij gaat gewoon door

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) Zou het aan de naam liggen? Mijn Jelle heeft dit ook, alleen in bed bonken. Hij slaapt inmiddels ook al een hele poos in zijn campingbed, eerst omdat zijn gewone bed nog niet af was en nu omdat het echt niet te harden is die herrie 's nachts als hij aan het bonken gaat. Na 2 weken constant gebonk 's nachts waren we het wel zat... :) Hij doet het half in zijn slaap en is gewoon niet te stoppen.

Als Jelle in zijn campingbed ligt hebben wij er in elk geval geen last van... :oops: Klinkt heel hard, maar Jelle heeft er zelf ook weinig last van en valt na verloop van tijd wel weer in slaap. (na ongeveer anderhalf uur) In zijn gewone houten bed bonkte hij zichzelf klaarwakker en dat was helemaal niet fijn. Dan zat ik om 5.00 met een klaarwakker kind, wat ook nog eens de hele dag shagrijnig was omdat hij niet genoeg slaap had.

Voor ons was het campingbed een goede oplossing....

Deel Deze Pagina