Baby 7 maanden opeens onrustig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ane, 24 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ane

Ane Lid

13 feb 2019
    13
    1
    3
    Vrouw
    Lieve dames,

Toen ik problemen had met voeding ben ik ontzettend goed geholpen op deze forum dus nu ik weer ergens tegen aan loop. Dacht ik, ik probeer het nog eens.

Ik heb een lieve baby van net 7 maanden en tot aan 6.5 maand ging het goed. Ik had een vaste schema, daar hield ik van maar hij ook. Toen hij 6.5 maand was ongeveer begon hij flinke diarree te krijgen (sorry) maar was hij voor de rest vrolijk gezind, hij at goed, dronk goed, geen verhoging en sliep ook goed. Ik dacht het zijn weer tandjes omdat toen hij 4.5 maand was precies hetzelfde gebeurd en met 5 maanden begonnen zijn onder tandjes door te komen. Ik keek het een week aan en begon mij daarna zorgen te maken, ben naar de dokter gegaan had medicijnen gekregen en het verminderen vanzelf gelukkig. Boven tandjes zijn nu nog steeds niet door we zitten nu op 7 maanden en 1 week.

Dus 6.5 maand flinke diarree.... Toen hij de 7 maanden naderde werd hij onrustig. Ik weet even niet hoe ik het, het beste kan uitleggen maar had echt het gevoel dat ik een andere baby kreeg. Alles werd overhoop gehaald, regelmaat wat ik had opgebouwd was sowieso kwijt. Melk drinken had ie geen zin meer in, eten paar happen maar. Alles bleef ik maar linken aan tandjes of sprongetje ofzo. Het probleem werd erger toen hij ook nog de hele dag door chagerijnig werd. Dus als hij flesje kreeg met 210 ml en 7 scheppen dronk hij de helft op en gooide hij zijn fles weg en schreeuwen. Als ik dan kwam en ik hem zijn flesje gaf was dat niet wat hij wilde maar wel door blijven schreeuwen en duwen tegen de fles. Als ik hem dan optilde was dat ook niet goed. Anyways alles was niet goed.

Nu zit ik op 7 maanden en 1 week en gelukkig gaat drinken en eten nu wat beter. Maar vrolijk is hij niet. slapen is nu een hel. Hij had al een tijdje het omrollen onder de knie, maar nu doet hij het ook in bed. Dus meestal leg ik hem in bed, slaapliedje en liep ik weg en viel hij al snel in slaap. Maar nu leg ik hem in bed , zing een slaap liedje en moet ik hem echt tegen houden dat hij niet omrolt. zodra ik weg loop floept hij om. Heb geprobeerd kussens tegen zijn buikje aan te leggen, slaapzak vast maken aan het einde van zijn bed... instoppen zeg maar. Kort in te stoppen met lakens.... niets helpt. Word er niet goed van. Soms ben ik een uur bezig met hem in slaap te brengen.

Hij is niet meer zoals hij was... vrolijk regelmaat baby die heerlijk sliep overdag en snachts. Nou las ik ergens dat babys die 7 a 8 maanden zijn eenkennig zijn (worden) en soms verlatingsangst krijgen. Kan dat het zijn? Alleen is het met mijn kleine al bij 6.5 maand dat hij opeens onrustig werd.

Heeft iemand hiermee ervaring? Kan iemand mij handvatten geven? Ik ben een huismoeder op het moment en heb dus ook alle tijd om van alles te proberen.

2. Mupje

Mupje Actief lid

20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    Ik volg even mee, ik herken best een hoop van mijn 6,5 maanden oude meisje.
    Ik denk eerlijk gezegd dat het echt een fase is en probeer me er niet zo druk om te maken (best lastig want je wilt dat alles gewoon goed gaat)
    Flesjes gaan hier ook opeens geregeld maar half, jengelen onder de fles of wegduwen idd.
    Omrollen in bed heb ik los gelaten, lekkere slaapzak aan en maar laten klooien. Ze eindigt meestal op haar buik ergens in een hoek ofzo, maar sindsdien slaapt ze wel een stuk beter!
    Schema heb ik losgelaten en volg haar maar gewoon, en ondanks best goed slapen blijft ze idd ‘moe’ ogen (denk dat jij daar chagrijnig mee bedoelt)

3. Ane

Ane Lid

13 feb 2019
    13
    1
    3
    Vrouw
    Dag mupje,

Het is fijn om even te sparre hierover. En fijn dat ik niet de enige ben die hier mee zit. Chagerijnig bedoel ik inderdaad snel moe maar niet willen slapen. En de hele dag door schreeuwen alsof er iets is. Maar hij is dan verschoond, gegeten en bijvoorbeeld net wakker.

Ik wou dat mijn zoon het hield bij omrollen in bed en dan in slaap vallen. Hij rolt om en is het op een gegeven moment zat en begint dan te huilen. Wat hij ook doet is na 45 minuten wanneer zijn oogjes net half wakker zijn gelijk omrollen!. Dag slaap.

Ik wou dat ik net als jij het los kon laten. Ik hou van regelmaat en heb dan het gevoel dat ik hou vast heb. Alles los laten en hem laten bepalen word ik echt nerveus van.

4. Ane

Ane Lid

13 feb 2019
    13
    1
    3
    Vrouw
    Niemand...:(

5. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Waarom niet gewoon op zijn buik of zei laten slapen?
    Hier ook een jongen van 7 maanden bijna 8 maanden.
    Ik ben wel makkelijk kwa melk de ene keer drinkt hij alles op de andere keer niet.
    Ochtend en avond fles gaan beide leeg de andere 2 niet altijd.
    2de fles geef ik in bed valt hij lekker in slaap.
    Volgens mij is het ook normaal dat ze minder melk gaan drinken omdat ze meer vast voedsel gaan eten.

6. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    In me armen wil hij niet drinken, rond 11 uur gaat hij naar bed met een fles.
    Ik leg hem op zijn zij en leg de fles op een beer en zo drinkt hij zijn fles leeg en valt ondertussen in slaap.
    Als hij genoeg heeft gedronken laat hij de fles los dus gebruikt hem niet als speen.
    Soms moet ik even terug dan is de fles omgevallen, zeg niks tegen hem en leg hem weer goed.
    Ik heb een baby die veel spuugt en zo spuugt hij niet.
    Om 4 uur krijgt hij zijn derde fles en dan is het raak dan spuugt hij juist veel omdat hij dan daarna gaat kruipen en spelen.
    Vandaag ook om 4 uur hetzelfde gedaan en heeft weer 1 uur geslapen zonder te spugen.
    Normaal slaapt hij maar 1 keer.
    Dus hou dat voorlopig dit aan.

Heb je een earosleep?
    Die zal ik wel aanschaffen als je bang bent voor het omrollen,buikslapen.
    Ik heb hem wel.

Deel Deze Pagina