Ik wil graag meer gaan bakken. Nou heb je dan veel deeg, beslag en botercreme te maken. Soms eens een brooddeeg. Nou denk ik er over een kitchenaid aan te schaffen. Is er iemand die ervaring heeft en die wil delen? Wat is handig? Heb nu alleen een handmixer namelijk. Alvast bedankt.
Als je veel wil bakken zal zo’n machine je beste vriend worden. Ik kan niet meer zonder, in ieder geval. Je hoeft het echter niet heel duur te maken. Ik heb 10 jr geleden een keukenmachine uit de “mum”” serie van Bosch gekocht en ben daar nog altijd heel blij mee. Zoiets als deze; https://www.bol.com/nl/p/bosch-mum48a1-keukenmachine-mum4-zwart/9000000012514595/?Referrer=ADVNLGOO002028-G-54915864173-S-311639634900-9000000012514595&gclid=Cj0KCQjw5-TXBRCHARIsANLixNyN2YS2Ikc5Maz3tcR-ZE0c-0bgNS10bcusjyvudwudVRl1WUahvywaAq3kEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Ik vraag me al een poos hetzelfde af. Mijn moeder en mijn zus hebben een kitchenaid. En raden echt deze aan. Ze gebruiken hem regelmatig, ook om te snijden, raspen enz. Je kan veel uitbreidingen kopen. Maar ze zijn flink duur! Mijn nicht is trouwens ook tevreden met de Bosch
Ik heb een kitchenaid... Een rode... En hij is zooooo mooi Ohja en handig! Ik bak niet elke week. Maar altijd als ik hem gebruik ben ik er zo blij mee!
De kitchen aid is heel mooi en erg goed. Een vriendin van me heeft zo een rode al zeker 4á5 jaar en gebruikt hem regelmatig voor het mixen van taartdeeg en vullingen. Hij staat ook zeer mooi in de keuken! Zelf vind ik hem prijzig en heb ik een bosch mum 5 (3 jaar geleden) gekocht met een hele uitbreidingsset erbij. Nog altijd super blij mee.
Ik heb ook een bosch mum en bevalt prima! Mijn moeder heeft een lichtblauwe kitchenaid, prachtig maar kost ook een stuk meer
Ik heb een Kenwood Chef Elite. Goedkoper als een kitchenaid en kan een grotere hoeveelheid brooddeeg aan. Is net als een kichenaid uit te breiden met tal van hulpstukken.
Ik heb een Kenwood cooking chef. Uitermate uitgebreid apparaat en ik heb er zo veel plezier van, juist door de veelzijdigheid. Naast biscuitbeslag en botercreme e.d. kan ik er pasta mee maken, er zit een keukenmachine bij (voor raspen, snijden, malen e.d.) en een grote blender. En dit apparaat kan verwarmen op een instelbare temperatuur, dat gebruik ik voor bv crème anglaise, lemoncurd en evt. stomen met het stoommandje. .
Ik zou er iig op letten dat er een deksel op zit. Heb ik niet gedaan en nu douche ik telkens de keuken in de meel
Ik heb den bosch mum. Veel goedkoper dan een kitchenaid en het is mijn grootste vriend in de keuken. Snijden, haken, mixen, klopen, kneden etc. Alles doet hij goed. Ik heb destijds goed naar de recensies gekeken en de reden om voor de bosch te gaan waren voor mij deze: - hij neemt alles tot op de bodem en wanden goed mee. Bij de kichtchenaid was dat destijds niet zo volgens de recensies. - het deksel. De kitchenaid was niet te bestellen met een deksel en dat was echt een must. Was zo klaar met al die spetters en meel overal. - ik wilde een apparaat voor alles dus ook een blender, groenten snijden, rasp etc.
I LOVE MY KITCHEN AID. Mijne was een cadeau van mijn vader toen we gingen samenwonen. (Ik ben eigenlijk banketbakker en gebruikte hem veel Maar nu gebruik hem veeel en veeeel te weinig. Echt erg maar ja komt wel weer dat ik weer zin en tijd heb voor die dingen. Maar kan hem zeker aanraden. Andere heb ik geen ervaring mee. En de 2 vriendinnen waarvan ik weet dat ze zo iets hebben hebben ook een kitchen aid.