Esprit betaalt niet

Discussie in 'De lounge' gestart door Verkademeisje, 20 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Verkademeisje

24 jul 2010
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Hopelijk heeft er iemand advies, ik weet niet meer wat ik nog kan doen.

Ik had een flinke bestelling bij Esprit gedaan en moest vooraf betalen. Prima. Na een paar dagen ging er driekwart terug en begon het wachten.

Na tweeënhalve week had ik nog niets ontvangen dus ik zocht contact. Blijkbaar was mijn retourzending kwijtgeraakt, er werd nl gevraagd om een retourbon en het verzendbewijs. Dat heb ik opgestuurd. Hiervan kreeg ik geen bevestiging en ook geen antwoord.

Omdat ik toch wel graag wilde weten wanneer ik dan mijn geld zou ontvangen heb ik nogmaals contact gezocht.
    Het zou maximaal vijf werkdagen duren voordat ik mijn geld zou ontvangen.

Na maar liefst tien werkdagen had ik nog geen geld ontvangen.
    Ik had echter ook geen bericht ontvangen dat het vertraging opliep.

Na opnieuw contact gezocht te hebben, kreeg ik de bevestiging dat dit binnen 2-3 werkdagen mijn geld zou ontvangen.
    Na deze drie werkdagen had ik geen geld en ook geen bericht dat het wellicht langer zou duren. Er kwam in zijn geheel geen reactie.

Na dit alles aangegeven te hebben, kreeg ik excuses en een formulier toegezonden dat ingevuld zou moeten worden. Het geld kon pas terug gestort worden wanneer ik het formulier had ingevuld. Dit lijkt mij zeer ongeloofwaardig. Ten eerste komt dat formulier pas na bijna twee maanden tevoorschijn, waarom dan niet direct? Ten tweede is het formulier helemaal niet bedoeld voor klanten waarbij de retourzending is kwijtgeraakt, maar voor klanten bij wie hun bestelling niet geleverd is. Het lijkt mij een maatregel om tijd te rekken, ten koste van mij als klant.

Maar goed, je doet alles wel, dus formulier ingevuld, opgestuurd en ik zou mijn geld binnen enkele werkdagen krijgen. Er is weer een week voorbij en nog steeds heb ik mijn geld niet.

Het gaat om meer dan 600 euro, waar ik dus nu al meer dan twee maanden op wacht.

Wie heeft er een goed advies?

NB: ze hebben geen twitter, klacht.nl en de consumentenbond zijn al ingeschakeld.

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Jeetje wat een bedrag! En wat ontzettend slordig! Moest zelf heel lang op de bestelling wachten, maar hoefde gelukkig niets terug te sturen twee weken terug anders had ik ook echt vreselijk gebaald.

Facebook hebben ze trouwens wel. Misschien daar nog even je verhaal doen?

3. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    facebook?Bellen en benoemen dat als je je geld niet binnen 5 werkdagen heb je juridische stappen onderneemt?

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik weet wel dat bijv bij Zalando in hun reglement staat dat ze officieel 80 dagen hebben om geld terug te storten.
    Schijnt bij meer winkels zo te zijn. Ik zou vooraf ook nooit zo een groot bedrag betalen als je niet zeker vd spullen bent.

5. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Heb je telefonisch contact gehad? Ik zou inderdaad ook zeggen dat je juridische stappen gaat ondernemen als het niet snel geregeld wordt. Heb je rechtsbijstand? Dan kun je alvast informeren wat je kunt doen. Waarom moest je eigenlijk vooraf betalen? Ik heb nog nooit voor zo'n groot bedrag besteld, dus misschien is het dan standaard.

6. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Wat je hier opschrijft copy pasten naar hun facebook! Daar schrikken organisaties meestal wel van. (want dan gaan andere klanten zich er mee bemoeien over dat het schandalig is etc)

Wat een sh*tsituatie meis! Ik zou daar ook dik van balen! :(

7. Verkademeisje

24 jul 2010
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips!
    Ik heb nu een reactie binnen (na de confrontatie met alle forums/facebook/klachtenpagina's) dat het geld is overgemaakt... We wachten opnieuw af.

8. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Heb je wel de bevestiging ontvangen dat ze jouw verzendbewijs hebben ontvangen?
    En ik hoop dat je dit thuis nog hebt liggen en het origineel niet hebt opgestuurd?
    Vind het maar raar. Bij Bol.com bijv moet je de 3S code telefonisch doorgeven van t verzendbewijs en voor je eigen administratie bonnetje bewaren.

9. Verkademeisje

24 jul 2010
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat dus wel helpt: social media.
    Wat dus niet helpt: mailen, mailen, mailen, bellen en geduld hebben :)

10. Verkademeisje

24 jul 2010
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja, origineel verzendbewijs en retourbon waren gelukkig thuis! Er was mij gelukkig niets te verwijten.

11. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Poeh, wat jammer dat het zo lang geduurd heeft.. ik zou ook goed balen. Hoop dat het geld snel op je rekening verschijnt!

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Dit is dus de reden dat ik nooit kleding (of iets anders waarvan de kans dat het retour moet groot is) bestel bij winkels waar ik vooraf moet betalen..

Ik heb bijvoorbeeld leuke laarzen gezien bij Zalando, maar krijg de achteraf betalen optie niet geselecteerd. Nou, dan bestel ik ze dus echt niet. Zeker omdat ze zichzelf ook nog 80 dagen de ruimte geven om mijn geld terug te storten. Belachelijke termijn en gang van zaken...

Overigens bestel ik meestal mijn spijkerbroeken bij Esprit, maar kan altijd achteraf betalen. Maar misschien is dat alleen mogelijk tot een bepaald bedrag?

Succes, ik hoop dat je je geld snel terug hebt..

13. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Slecht bedrijf

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Jeetje wat een ellende zeg! En wat diep triest van zo'n groot bedrijf dat je het via social media terug moet zien te krijgen.
    Nu bestel ik eigenlijk nooit bij Esprit, maar ik denk nu wel 3x na!

15. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jeetje wat een gedoe. Hopelijk heb je je geld snel terug!!! Ik bestel meerdere malen per jaar bij Esprit, maar heb nog nooit zulke problemen gehad, ook niet met retourzendingen. Maar ik betaald us pas als ik alles binnen heb met acceptgiro! Misschien is het pas veranderd dat je vooraf moet betalen? Want ik heb dat dus nog nooit hoeven doen.
    Hopelijk komt je geld snel terug want het is wel een flink bedrag!

16. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Hopelijk is het hiermee ook echt opgelost. Veel geld om te moeten missen hoor.

17. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Exact ditzelfde verhaal op hun facebookpagina zetten, met de mededeling dat je ook al je rechtbijstand hebt ingelicht.

18. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Oh kijk, ben weer eens mosterd. Wat erg dat je eerst moet gaan dreigen om nota bene je eigen centen weer terug te mogen krijgen....

19. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Bij esprit kun je tot 300 euro op rekening bestellen, tot 600 euro als platinum klant. Ik ben nog nooit over die 600 euro heengegaan, dus betaal altijd achteraf. Bedragen werken cumulatief, dus je kunt meerdere bestellingen tegelijk open hebben staan, zolang je niet over dat bedrag heengaat. Ik vind ook dat ze een slechte klantenservice hebben trouwens.

Bij Zalando weet ik niet wat het max bedrag is, maar daar kun je in ieder geval niet op rekening kopen als er nog een bestelling openstaat is mijn ervaring. Zij betalen wel altijd vlot terug als je vooraf betaald. Klantenservice is ook een stuk beter, ook van zalando lounge (daar gaat afentoe wel wat fout).

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja via sociale media komt het met grote regelmaat goed ! Echt heel fijn. Meestal dezelfde dag nog; al zou dat in dit geval lastiger gaan omdat er een bank en een overboeking tussen zit. Maar ik heb er zelf ook goede ervaringen mee!

Deel Deze Pagina