baby en paarden (heb je daar dan nog wel tijd voor?)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door daddys princess, 11 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daddys princess

    daddys princess Actief lid

    23 mei 2007
    164
    0
    0
    emmen
    ik heb dus 2 paarden 1 bereden en een 2 jarige die ik nu te koop heb staan omdat ik daar straks geen tijd voor heb om te beleren nu heb ik bijna een ander gekocht omdat de andere niet alleen kan staan (is een superlieve merrie z springen en m2 dresuur waar ik straks wel verder mee wil alleen nou zegt papa lief dat ik daar straks helemaal geen tijd voor heb heeft iemand hier ervaring mee ? heb je echt te weinig tijd over als die kleine er straks eenmaal is of valt het wel mee ?

    groetjes angelique :D
     
  2. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
  3. daddys princess

    daddys princess Actief lid

    23 mei 2007
    164
    0
    0
    emmen
    maar dat is geen antwoord op mijn vraag en die staat er ook niet echt tussen =)
     
  4. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Het is waar jij je prioriteiten stelt!
    Ik weet niet of jij weer hele dagen gaat werken of niet. Of je borstvoeding wil geven of niet.

    Ik wil dus borstvoeding geven, dus de eerste weken kan ik nog geen flesje aanbieden i.v.m. de verwarring tussen borst en flesje.
    Dus de eerste 4 tot 6 weken is ze op mij aangewezen. Dan gaat het paardrijden wat moeilijker.

    Maar daarna wil ik toch echt mijn paarden weer zelf gaan doen. Nu hoef ik aan mijn jaarling niets te doen, die staat in de opfok, maar mijn merrie wil ik weer oppakken en in de sport uitbrengen.

    Waarom mogen vaders wel 40 uur per week werken en naast het werk hun eigen hobby's houden?

    Ik werk vanuit huis, dus ik ben er altijd voor die kleine. Het zal misschien 8 uur per week zijn dat ik voor het werk op pad moet. De ene keer kan ze mee, de andere keer zal ik haar bij een oppas brengen.

    Dus ik vind dat ik genoeg tijd heb om te gaan rijden. Ik zal haar af en toe bij een oppas moeten brengen en andere keren zal haar vader op haar moeten letten. Lijkt me geen probleem, het is toch ook zijn kind?

    Ik heb er wel een verzorgster bij. 7 dagen per week gaat gewoon niet, daar ben ik van overtuigd.
    En gewoon niet meer blijven hangen op stal iedere keer.
    Mesten, poetsen, rijden, naverzorgen en naar huis.

    Maar als je het wil en als je vent het je gunt en achter je staat moet het kunnen!
     
  5. daddys princess

    daddys princess Actief lid

    23 mei 2007
    164
    0
    0
    emmen
    ze staan achter het huis en als ik elke dag de wei schoonmaak doe ik er maar 15 minuten over(mijn vriend doet het nou) dus heb ik er wel genoeg tijd voor =) gelukkig dat ik het weet nu
     
  6. YvonneM

    YvonneM Lid

    27 mei 2007
    55
    0
    0
    Ik heb ze ook aan huis staan (1 paard, 1 pony). Je hebt er wel meer werk van dan op een pensionstal, maar je kan ook je tijd veel efficienter indelen. Ik denk dat er voor mijn paard straks amper wat veranderd qua rijden, dat komt hier gelukkig echt wel goed.

    Is idd ook maar net waar je je prioriteiten legt vind ik.
     
  7. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb al jaren geen tijd meer om paard te rijden helaas. Ik hoop heel hard dat ons kindje fan wordt van pony's ;)

    Het is ook maar net waar je je prioriteiten stelt. Ik heb nog alle dagen spijt dat ik zo ambitieus was dat ik mijn hobby heb opgegeven. Toen ik ging studeren leek het een logische keuze, maar achteraf....
     
  8. Blondie3

    Blondie3 Fanatiek lid

    15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Das toevallig, ik zit ook met hetzelfde (heb nu ook mijn 2jarige te koop staan ivm met verwacht tijdgebrek ;) ). Maar mijn 8 jarige en de shet houd ik wel. Ik heb ze gelukkig ook aan huis staan.
     
  9. Piet

    Piet Actief lid

    26 aug 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Hier nog iemand met hetzelfde: 2 paarden aan huis.
    1 17jarig dressuurpaard
    1 2jarige hengst

    Bij mijn eerste zoontje was het idd even wennen aan hoe en wanneer je alles moet doen (stallen mesten, binnen-buitenzetten, voeren e.d.) maar dat loopt straks vanzelf.
    Ik wil nu gaan kolven, zodat ik wel gewoon kan gaan rijden.

    Je moet wel rekenen op ca. 4 wk voordat je weer kan gaan rijden, gezien de belabberde staat van je onderkantje.

    Mijn tweejarige hengst gaat over een maandje naar de hengstenboer om klaargemaakt te worden voor de HK en die zie ik dan pas weer in januari '08.

    't Is dat ik nu een belabberde zwangerschap heb, maar bij Piet heb ik tot 32 weken gereden en daarna heb ik hem 3 maanden weggebracht naar een trainer, omdat ik het dan even rustig aan kon doen. Misschien ook een optie voor jou?
     
  10. Mrijn

    Mrijn Fanatiek lid

    11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    De factor tijd is voor mij een reden geweest om mijn paard te verkopen.
    Ik reed elke dag en ook fanatiek wedstrijden. Ik stond op een luxe dressuurstal op 25 mn. rijden van mijn huis en was elke avond zo'n 3,5 uur bezig met mijn paard. Ik weet van mezelf dat ik niet gelukkig wordt van het hebben van een paard als ik dat voor mijn gevoel half moet doen.
    Ik hoop dat ik na de bevalling snel een leuk paard kan vinden om 3 dagen in de week te trainen en uit te brengen op wedstrijden. Ook ben ik op zoek naar een leuk fries veulen die ik, tegen de tijd dat de kleine iets minder tijd vergt, kan gaan beleren.
     
  11. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik heb mijn paard nu nog op Texel staan. Hier heeft hij heerlijk vakantie kunnen houden. Hij is daarheen gegaan toen ik 20 weken zwanger was. In september komt hij weer terug. Ik heb dan de eerste drukke maanden met de kleine achter de rug en ik heb weer wat ritme in mijn leven. Hij gaat nu naar een stal 5 minuten van mijn huis waar alles gedaan wordt. Dat scheelt ook een hele hoop.
     
  12. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Dit heb ik in dat topic geschreven...

    Wij hebben hier een privémanege.Wij verhuren stallen,geven les en trainen paarden.Zelf hebben wij springpaarden.

    Ik heb heel mijn zwangerschap niet gereden buiten een paar keer uitgestapt.Wij hebben jonge paarden en die kunnen wel eens gek doen...

    Nu Elena er is heb ik bijna geen tijd meer om te rijden(wat vrij logisch is)
    Als ik een paard moet trainen doe ik dat ' s avonds als Elena slaapt of als mijn man even op haar kan letten.Mijn man werkt nog buitenshuis en we zijn aan het verbouwen,meestal doet hij de stallen uitmesten en rijd hij ook nog eens erbij.

    Als ik de stallen uitmest leg ik Elena in de kinderwagen en neem ik haar mee de stallen in,dan zet ik haar in de zadelkamer waar geen wind is en geen paarden kunnen komen.
    Soms ligt ze al in haar bedje te slapen en laat ik haar liggen en pak ik de babyfoon mee naar de stallen
    Maar als ze wakker is gaat ze gewoon mee

    Ik heb ook nog eens BI gehad en ben na 6 weken na mijn bevalling beginnen rijden.Wel met veel pijn in het begin

    Maar het is moelijk met een baby

    Weet niet hoe het in de toekomst gaat zijn als Elena gaat beginnen lopen enzo.Denk dat ik dan een groot park ga maken waar ze zich in kan amuseren als mama de stallen gaat uitmesten
    En anders hebben we papa nog
    _________________

    Maar wij zitten met zoveel paarden en ik red het nog dus... ;)
     

Deel Deze Pagina