Zijn dit voorweeen??? 33 weken...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door muisje14, 14 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Ik heb sinds vanmorgen (vanaf 7 uur) behoorlijk veel last van mijn buik en onderrug.
    Het laatste half uur zeker om de 10 minuten pijn in mijn buik wat dan weer doortrekt naar mijn rug.

Ik ben pas 33 weken en 4 dagen zwanger dus het kunnen voorweeen zijn, maar die komen toch niet regelmatig?????

Ik wil ook niet meteen mijn vk bellen voor wat misschien gewoon voorweeen zijn. Dit is mijn tweede kindje en onze eerste is met 36+2 geboren nadat mijn vliezen met 35+1 braken dus je kunt je wel voorstellen dat ik hier best van schrik.

X Linda

2. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Hoi Linda,

volgens mij horen voorweeen niet regelmatig te komen. Zou toch even de vk bellen hoor.

Succes

3. shirley88

shirley88 Lid

28 dec 2006
    99
    0
    0
    nederland
    bel maar gewoon, daar is de verloskundige voor

succes

4. Ir3n3

Ir3n3 Bekend lid

27 sep 2009
    681
    0
    0
    Weddingplanner
    Assen
    Idd even bellen, want volgens mij komen voorweeen niet zo regelmatig net zoals Super80 zegt.

5. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voorweeen kunnen best een tijdje acher elkaar komen en best pijnlijk zijn. Maar moeten wel na een paar uuur weggaan en niet nog regelmatiger worden of langer aanhouden.(Opbouwen) Meestal al je gaat douchen zwakken ze af. Toch zou ik voor de zekerheid wel je verloskundige bellen. Beter een keer te vaak dan te weinig bellen.
    Succes!

6. muisje14

Ik ga zo maar eerst even een bad proberen. Ze zeggen altijd dat als het voorweeen zijn dat dan de pijn minder moet worden. Als het daarna nog niet over is kan ik de VK altijd nog bellen.

Rond de 20 weken had ik ook veel last van harde buiken en toen heb ik ook gebeld en kreeg ik het advies om een bad te nemen. dus dan kan ik zeggen dat ik dat al geprobeerd heb

7. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    bij voorweeen zit geen piek.. bij echte weeen wel... toch kunnen voorweeen behoorlijk pijnlijk zijn en er kan zelfs regelmaat in zitten.. maar als het goed is.. duren ze niet langer dan 1 minuut..
    onder douche moeten ze wegzakken.

8. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Inleiding

Het komt regelmatig voor dat vrouwen al weken voor de bevalling last hebben van weeën Deze voorweeën komen vooral 's nachts omdat de baarmoeder dan het meest actief is. Het kenmerkende van voorweeën is dat ze niet in kracht en frequentie toenemen. Maar ze zijn vaak wel al pijnlijk, waardoor je er niet van kan slapen.

Voorweeën komen vaker voor bij vrouwen die een tweede of volgende kindje krijgen. Dit komt omdat de buikspieren je baarmoeder minder goed ondersteunen. Bij een eerste kindje heb je nog heel sterke buikspieren, maar bij een tweede of volgende verslappen je buikspieren al heel vroeg in de zwangerschap. Het lijkt wel of ze een soort herinneringsfunctie hebben: We moeten toch oprekken, dus laten we maar gelijk verslappen lijkt het motto te zijn.
    Je baarmoeder wordt natuurlijk steeds zwaarder en doordat de steun van je spieren voor een groot deel ontbreekt, hangt de baarmoeder echt aan de banden. Dit geeft irritatie met als gevolg harde buik of voorweeën

Hoe weet je nu of het voorweeën zijn, of toch het begin van de bevalling?

Het verschil tussen voorweeën en weeën die ontsluiting geven is het toenemen in kracht en frequentie. Voorweeën kunnen best iedere 5 minuten komen en ze kunnen ook best pijnlijk zijn (maar niet echt heel erg pijnlijk zodat je moet puffen), maar ze blijven ongeveer net zo vaak komen en net zoveel pijn doen. Dit in tegenstelling tot de echte ontsluitingsweeën, die komen steeds iets vaker en gaan ook steeds meer pijn doen.

Als je twijfelt en veel voorweeën hebt die niet door lijken te zetten, maar toch behoorlijk pijnlijk zijn, bel dan voor alle zekerheid je eigen verloskundige.

Wat te doen?

Tip1: neem een warm bad of een douche, dit ontspant de baarmoeder. Hierdoor nemen de voorweeën vaak af en kun je slapen.

Tip 2: als je al een paar nachten niet geslapen hebt, neem dan een pijnstiller voor het naar bed gaan, de voorkeur gaat uit naar paracetamol, 500 mg. Je kunt het beste 2 tabletten tegelijk innemen
    Tip 3: als het bovenstaande niet helpt, zoek dan overdag een paar uur een oppas voor de andere kinderen, zodat je dan een paar uur kunt slapen.

9. muisje14

In bad geweest. Ik heb geen pijnlijke 'weeen' gehad dus denk echt voorweeen

10. Robinabel

Robinabel Lid

12 okt 2009
    81
    0
    0
    Denemarken Holbaek
    hey,

Ik heb zo af en toe ook voorweeen , ik voel de harde buik van onderaf naar boven trekken zeg maar, en voel dan echt druk in mijn onderbuik, richting de uitgang. Pijnlijk is het niet echt, maar ook niet pijnloos zeg maar. Houd even aan en zakt weer weg.

Ik denk dan maar, elke wee is een stukje in de goede richting zullen we maar zeggen:D

Liefs Sandra

11. muisje14

Gisterenavond hebben we een avondje ziekenhuis gehad. Ik had dus de hele dag al wat krampjes (wat doortrok naar mijn rug), maar niet dat ik er krom van lag of zo. Later ging ik er ook nog bij rillen (weet nog niet waar dat van komt, spanning???) Dus heb ik rond 16.00 uur toch maar mijn verloskundige gebeld. Die was er 20 minuten later en ze heeft wat controles gedaan. Baby was zeer actief, ja voor mijn gevoel had het de hele dag ook nog niet geslapen. Maar hartje was goed en het lig eigenlijk al zo goed als vast, maar het kan nog wel iets terugschieten. Toen heeft ze getoucheerd. Baarmoedermond was erg week (mag nu ook best bij een tweede op dit termijn) maar ze kon er met twee vingers in en dat vond ze te veel. Ze durfde niet verder te voelen of ik ontsluiting had, bang dat ze mijn vliezen per ongeluk zou breken.

Dus dat werd toch naar het ziekenhuis voor controle. Mijn schoonouders gebeld om Bas op te halen en rond 17.30 uur waren in het ziekenhuis. Daar eerst CTG. Toen kwam de gynaecoloog (zelfde als dat ik met 7 weken had met dat bloedverlies) een echo maken, maar die werd weer weggeroepen. Uurtje later was ze er weer en kon ze eindelijk beginnen met de echo. (toch stiekem spieken of we het geslacht niet konden zien, maar ik zag niks. Ik wil het dan niet weten , maar als ik het zelf ontdek dan is dat maar zo). Wat metingen gedaan. Ze schatten het nu op 2200 gram dus dat is erg netjes. Gisteren was ik 33+4 en toen Bas geboren was, was hij 2565 gram bij 36+2.

Toen heeft de gynaecoloog getoucheerd, maar er zat gelukkig geen ontsluiting. Ik moest weer aan het ctg. Als ik een kramp had werd dat nauwelijks geregistreerd, maar ja dat was bij Bas toen ook niet aangezien het nu ook weer doortrok naar mijn rug. Je zag wel een kleine golf in het ctg, maar dat was het dan ook. Helaas wel iederen 5 minuten waardoor ik bang was dat het toch door zou zetten. (mocht dat gebeuren dan krijg ik weeenremmers, is alleen maar tot 34 weken).
    Toen kwam er weer een andere gynaecoloog toucheren (2 uur later dan de vorige keer). Die constateerde nog geen steeds geen ontsluiting en de baarmoedermond was dan wel week, maar ligt nog erg hoog. Dus dat is een goed teken. Dus mocht ik hierna gewoon naar huis (inmiddels 22 uur). Ik heb dus gewoon een soort van 'voorweeen' die redelijk regelmatig komen alleen die geven geen ontsluiting. Fijn is het niet voor mij als dit nog heel lang gaat duren, maar voor de kleine is het wel beter. Ik moet dus nu veel rust houden.

Vannacht wel goed kunnen slapen. Waarschijnlijk wel wat krampen gehad, maar die zijn zo licht dat ik er niet wakker van wordt. Sinds dat ik wakker ben toch wel last gehad en dan ook vooral van mijn rug. Mocht het erger worden dan moet ik mijn verloskundige weer bellen en gaan we kijken hoe erg de krampen zijn.

Dus al met al niet zo'n heel leuk nieuws. Maar ja het is niet anders.

Ik houd jullie op de hoogte.

X Linda

12. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ach Linda, balen he!

Hier een soortgelijk verhaal. Zowel de vorige zwangerschap als deze zwangerschap. Vorige keer met 33.5 in het ziekenhuis en nu met 36.1. Ondertussen idd een weke bmm, 1,5 cm ontsluiting, maar niks geks voor een 2e.

Hier kon de CTG ze wel erg goed registreren omdat het bij mij echt mijn buik was.

Maargoed, ook ik beval er niet van, dus na een nachtje ziekenhuis was ik weer thuis, rust (nu niet meer want de 37 weken zijn voorbij) en afwachten.

Stomme voorweeen..

succes iig!

13. muisje14

Waar ik gewoon zo van baal is dat het nooit normaal kan gaan. Vorige keer al te vroeg nu begint het gedonder alweer. Ik kan hier echt verdrietig om worden. maar ik moet me er maar bij neerleggen ook al is dat niet makkelijk.

14. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik heb ook voorween gehad. Bij mij kwamen ze wel regelmatig om ( om de 4min) en hielden een seconde of 40-50 aan. Ik vond ze niet echt pijnlijk maar wel heel erg vervelend: ik had ze namelijk dinsdag nacht en woensdag overdag de hele tijd door! En ze hadden gezorgd voor 1cm ontsluiting.
    Diezelfde woensdag maar dan 's avonds braken mn vliezen en is de volgende dag Tycho gebroen... Ik was helemaal op en kon niet meer! Had dus sinds maandagnacht niet meer geslapen!

Succes en ik hoop dat je kindje nog even blijft zitten!! xxx

15. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Ik heb zelf vanaf gisteren ook erge last van mijn onderrug en onderbuik (soort van menstruatiepijn) Het is wel uit te houden maar wel vervelend + het is meer constant dus niet om de zoveel minuten.

Dit zijn niet echt voorweeen of wel? Wat denken jullie?

Bij de eerst begon de bevalling ineens met gebroken vliezen zonder rommelen etc van te voren dus ik kan niet inschatten wat dit nu is.

Ik weet inmiddels wel dat je echte weeen wel herkent dus ik denk niet dat dit weeen zijn maar hoop wel op een begin van..

Deel Deze Pagina