Ceremoniemeester zijn, wat houd dat allemaal in? tips, ideen?

Discussie in 'De lounge' gestart door BabeBabe, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Goede Vrienden van ons gaan trouwen in December, en hebben mijn man en mij als Ceremoniemeesters gevraagd, harstikke leuk natuurlijk, maarre..... wat moeten wij allemaal doen/regelen?!

2. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Dat hangt voor een heel groot deel af van het bruidspaar.

Het ene bruidspaar wil alleen maar dat ceremoniemeesters op de dag zelf de boel een beetje sturen en in de gaten houden.
    Voor een ander bruidspaar word je er enrom bij betrokken en moet je veel regelen.

Bij ons op de bruiloft hadden we mijn zus en zwager als ceremoniemeesters, die hebben echt heel veel gedaan:
    * Begleidende brief bij uitnodiging, met daarin route beschrijving, hotels ed standaard zaken. Maar ook de vraag voor een gezamelijk "werkstuk" namens mijn moeder.
    * Decoratie
    * Gastenboek
    * Stukjes die al die niet werden opgevoerd regelen organiseren wie wanneer enzo
    * Contact persoon voor gasten met evt vragen
    * Uiteraard op de dag zelf zorgen dat deze goed verliep
    * Coƶrdineren dat de vrijgezellenfeestjes werden geregeld
    Wij hebben dan ook een paar keer samen om de tafel gezeten en heel erg duidelijk kenbaar gemaakt wat wij graag wilde en wat we absoluut niet wilde.

Dus tip 1, ga met het bruidspaar om tafel zitten en vraag hen wat ze van jullie verwachten.

3. Zijzei

Zijzei Actief lid

4 nov 2011
    455
    0
    0
    Dat alles goed komt! haha

Wij gaan in Mei trouwen en hebben onze beste vrienden ook gevraagd. Wij gaan binnekort met ze om tafel om onze wensen voor de dag kenbaar te maken. We gaan met ze het menu voorproeven en de locaties bekijken. Zo weten zij precies hoe wij het willen, zodat op de dag zelf zij kunnen ingrijpen als er iets mis gaat of anders loopt.
    Ook komen ze op het kaartje te staan, zodat de mensen hun kunnen bellen met vragen of dergelijke.
    Ook past mijn vriendin op de kleintjes voor het trouwen, zodat zij ze kan aankleden.
    Nu zit ik nog met de vraag voor versieringen, maar dat zal op de dag van ook door de ceremoniemeester worden geregeld (lees balonnen etc) Ook zal hij ervoor zorgen dat de ringen er zijn, en als we getrouwd zijn iedereen wordt begeleid etc.

Je krijgt het druk als ze hetzelfde denken haha succes!En gefelicteerd!

4. Within

Within Niet meer actief

Eigenlijk wat de dames hierboven al zeggen :) Over het algemeen krijg je daardoor wel weinig van de bruiloft zelf mee, dus geef dat ook aan. Ik ben dit jaar 3x ceremoniemeester, Maar dat is mijn werk dus ook al zijn het dit keer bekenden van me, ik weet waar op te letten om toch wat van de bruiloft mee te krijgen :)

Deel Deze Pagina