Ligt er maar geheel aan. aan welke maatschappij zij is overgestapt. Wij zijn van Essent naar Nuon gegaan en Nuon heeft de opzegboete betaald, wij hoefden niks voor te schieten en Essent is niks komen claimen. *hoewel ik de laatste tijd wel vaker hoor dat Essent blundert*
Dat ze onbeschoft aan de telefoon zijn heb ik nog nooit bij ze mee gemaakt. Dat je bij moet betalen omdat ze je te laag ingeschat hebben is ook een beetje je eigen fout. Je kunt op de website regelmatig je meterstanden invullen en dan berekenen ze of je nog goed zit met je termijnbedrag. Het is ook maar een inschatting van het gemiddelde en niet precies op jou gebaseerd.
Beetje je eigen schuld dat je 'gestalkt' wordt toch, als je gewoon je telefoon opneemt en het gesprek aangaat is die telefoonterreur ook afgelopen. Kleine moeite en scheeld een hoop iritaties
Klopt inderdaad, maar het blijkt inderdaad dat ik zelf moest betalen en dan een afschrift op moest sturen. Heb de nieuwe maatschappij net gebeld. Essent heb ik betaald, en afschrift heb ik doorgestuurd. Hij zei ook dat Essent een raar beleid heeft en dat ze na een week mensen al op een zeer indringende manier gaan bellen. Heb net nog even de herinnering van Essent opgezocht, er stond toch echt voor 31 MAART betalen. Dus nee, ik vind het niet netjes. En het is natuurlijk ook mijn 'schuld' dat ze blijven bellen, want ik neem gewoon niet op. Ik neem nooit mijn telefoon op als het een nummer is die ik niet ken of niet vertrouw. Dan zoek ik het eerst op op internet en bel dan eventueel terug. En omdat ik weet wat voor gesprek dat zou gaan worden bel ik dus ook niet terug. Ik hoef ze niet te woord te staan. Het is niet zo dat ik een of andere wanbetaler ben, ik heb alleen gewoon een deel van de rekening niet direct overgeschreven omdat ik dacht dat het een foutje op de rekening was. De herinneringsdatum is nog lang niet voorbij. Dus van mij kunnen ze wat. Ik hoef dat gedrag niet te accepteren. En tjah, dat heeft ze dus ook mij als klant gekost, en als ik op internet lees, blijkbaar veel meer klanten. Echt hoor, een incassobureau is er niets bij. Ik hoef die bejegening niet te accepteren.
Nou, als ik het zo lees, dan heeft niemand klachten over Essent zolang je er zit. Ik ben ook gek geworden van Essent. Wij zaten ergens anders en om de een of andere reden belden ze elke maand een keer op om te vragen of we over wilden stappen naar hun. Ik zei elke keer dat ik tevreden was en dus bleef waar is was. echt, ik ben 8x gebeld en er is twee keer iemand aan de deur geweest! Toen heb ik gevraagd wat de bedoeling was, en of ze net zo lang bleven zeuren totdat ik overstapte? Nou, niet dus als het op zo'n manier moet. Na de vierde keer had ik al aangegeven dat ik er zat van werd en dat ze me niet meer moesten bellen, maar telkens weer he! Echt geen manier van doen!
Maar waarom neem je dan niet op? Dat is toch ook vreemd van jouw kant? Omdat je 1x een chagrijnig mens had? Ze zijn echt niet allemaal zo. Als je nu eens opneemt en het uitlegd ben je waarschijnlijk van het gebel af. En je zal het waarschijnlijk wel moeten betalen en vergoed krijgen van de nieuwe maatschappij. Die moet je dus ook ff bellen. Zolang je niet betaald en nooit opneemt kom je echt niet van ze af en maak je het moeilijker dan het is. Zeker als je dit al 2 weken door laat gaan zonder zelf aktie te ondernemen.
Hier ook weggegaan bij Essent omdat ze gewoon belachelijk duur zijn en ook dat lastigvallen komt me bekend voor. Maar ook toen geen bedragen hoeven voor te schieten van overstappen hoor
maar daar maak je denk ik een kleine denkfout, want je bent wel te laat met betalen, want je hebt al een herinnering gekregen. Ik denk dat essent helaas door andere exklanten in het verleden de keuze heeft gemaakt om er actief achteraan te gaan omdat ze weten dat ze in veel gevallen anders naar hun geld kunnen fluiten en omdat ze bij een evt beslaglegging moeten kunnen aantonen (van de rechter) dat ze actief achter hun geld hebben aangezeten. ik vind het trouwens wel netjes van essent dat ze een actief beleid hebben. Stel je voor dat je bent verhuisd en je mist de 1e herinnering, dan mogen ze meteen een incassobureau naar je sturen en dan ben je verder van huis. sorry, maar ik vind echt dat jij in dit verhaal te laconiek bent geweest. Als ik een rekening krijg die niet terecht is in mijn ogen, dan bel ik ten eerste naar degene waar ik de rekening van heb gekregen. Zeggen ze zoals in jou geval dat de boete nog niet betaald is, dan had ik meteen daarna de nieuwe leverancier gebeld en vragen hoe of wat.
Dat doen meer bedrijven tegenwoordig en ik geef ze geen ongelijk tegenwoordig zijn er zoveel wanbetalers! Als jij je telefoon gewoon had opgenomen en had uitgelegd dat de nieuwe maatschappij het voor je zou vergoeden hadden hun je gewoon rustig de tijd gegeven om het uit te zoeken. Daarnaast ben je feitelijk ook gewoon te laat met betalen omdat je een herinnering hebt gekregen. Als je ziet bij een eindnota dat er iets niet klopt onderneem je toch ook gewoon direct actie om na te gaan hoe dat met de boete zit of deze al betaald is.
Ik heb destijds 3x iemand gesproken, en ze waren alle 3 arrogant. Terwijl ik niets verkeerds gedaan had en het de fout bij hun lag. Ik vind het persoonlijk heel erg onbeschoft hoe ze daarmee omgaan. Het is niet de klantenservice hoor, die valt wel mee maar het is de financiële afdeling waar je misselijk van wordt. Dat bellen met een aanbieding ken ik trouwens ook, op ieder telefoonnummer die ze vinden kunnen. Bel me niet register hebben ze niet van gehoord. Ik had de nieuwe maatschappij allang gebeld maar ik kreeg toen het verzoek of ze terug mochten bellen omdat het erg druk was. (Zat een dame om een terugbellijst te maken). Dus vandaar dat er een week tussenzit. Vandaag hebben ze ook alweer 4x gebeld. Heb vanmorgen vroeg betaald en ze kunnen me wat. Ik heb weleens eerder van andere bedrijven een herinnering gekregen omdat ik iets vergeten was of omdat ik geen acceptgiro gekregen had, dat gebeurt weleens. Maar ik heb nog nooit een firma meegemaakt die dan drieduizend keer gaat bellen en als je dan opneemt krijg je zo'n arrogante kwal aan de lijn.
Zou het kunnen zijn dat je in een soort bel-systeem zit? Dat je nummer bij geen gehoor steeds weer opnieuw erin gezet wordt? Ik heb bij een callcenter gewerkt en moest dan klanten bellen. Of nou ja, het programma belde dan de nummers in de lijst en bij geen gehoor/voicemail kwamen die nummers gewoon weer in het programma terug net zolang tot er wel opgenomen werd.
Als ik het zo lees lag de fout dus wel bij jou, want jij hebt uiteindelijk te laat betaald. Ik had dan toch maar een keer opgenomen met het risico zo een arrogante kwal te spreken, maar dan was je er wel vanaf geweest.
Jij hebt het over essent die arrogant is. Als ik eerlijk ben vind ik jou wat arrogant overkomen. Jij bent degene met een achterstand! Logisch dat ze je blijven bellen. Neem gewoon de telefoon op, betaal die 150 euro en declareer deze bij je nieuwe maatschappij. Snap niet waarom je zo moeilijk doet, je hebt alleen jezelf ermee.
Tuurlijk had ik de volledige rekening in 1x moeten voldoen. Maar is het iets te laat betalen een goede reden om je zo lastig te vallen? Kijk, had ik die herinnering ook niet betaald dan vind ik het wat anders. Echter zij beginnen al te bellen voordat de herinnering uberhaubt in de bus ligt. Dat doet geen enkele firma op die manier hoor. Dat kost je klanten.
Ik vind het wel logisch in deze tijd dat ze al op tijd beginnen te bellen. Er zijn ontzettend veel mensen die beweren de 1e of zelfs 2e herinnering niet gehad te hebben en het inschakelen van een incassobureau kost ze natuurlijk ook veel geld.