essent

Discussion in 'De lounge' started by gerlinde, Dec 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gerlinde

gerlinde Actief lid

Oct 13, 2010
    179
    2
    18
    als je twee keer essent niet hebt betaald wordt dan je gas al afgesloten
    of moet de achterstand dan groter zijn
    ben normaal altijd optijd met betalen maar door hoge rekening van auto kon het gewoon niet

2. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    Nee hoor, je wordt niet direct afgesloten.. Als je de rekeningen nu gewoon betaald is er niet zo veel aan de hand. (let wel op dat je de eventuele aanmaning/herinneringskosten ook betaald..)

3. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Toen ik heel moeilijk zat, zaten we bij eneco.
    Toen is er wel eens iemand aan de deur gekomen.
    Afsluiten doen ze niet 1-2-3.
    Maar ik zat toen bij eneco, misschien doen ze dat bij essent ook wel.
    Ik neem aan dat je ook al aanmaningen hebt gehad?

4. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,059
    1,291
    113
    Nederland
    Hoe snel dat gaat weet ik niet. Lijkt me dat je eerst een aantal herrinneringen krijgt en daarna brief dat ze overgaan op afsluiting van gas (en electra). Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk bellen en een regeling treffen.

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,018
    548
    113
    ik zou es gewoon netjes contact opnemen met essent en je situatie uitleggen. dan weten ze er iig van. anders krijg je extra kosten

6. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

contact opnemen en een betalings regeling treffen als je het achterstallige niet gelijk kan betalen
    ze zijn daar niet zo moeilijk

7. Yuk

Yuk Actief lid

May 30, 2013
    105
    6
    18
    Female
    Nederland
    Als je reageert op hun brieven, mogen ze je zelfs niet afsluiten is wettelijk geregeld. Ik zou ze opbellen en een betalingsregeling treffen, dan kunnen ze je niet meer afsluiten. Dit moet je wel binnen tien dagen na brief van hun doen en je moet je aan de betalingsregeling houden.

8. mama aes

mama aes Bekend lid

Dec 10, 2005
    684
    16
    18
    essent doet niet aan betalings regelingen.
    Hebben wij ooit een keer gevraagd maar dat deden ze dus niet wat ik ook probeerde.

9. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Kennis van me werd na 3x niet betalen afgesloten. Meen dat vriendin van me eens heeft gezegd dat ze na 3 maanden idd mogen gaan afsluiten. Vraag me trouwens wel af hoe dat in winter zit, daar zijn volgens mij weer andere regels voor ivm kou?

10. reusje

reusje Actief lid

Jul 28, 2008
    176
    0
    0
    Vanaf oktober mogen ze niet afsluiten meen ik..

Maar je kunt wel een betalingsregeling treffen met essent

11. Op de website bij Essent, staat dat je een betalingsregeling kunt aanvragen, maar dat die regeling weer afhankelijk is van je situatie, of die wordt goedgekeurd, en met hoeveel.
    En je moet geloof ik binnen 5 dagen na het ontstaan van de achterstand al bellen om de regeling te treffen.

12. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    Ze mogen afsluiten wanneer ze willen... Daar zitten wel wat haken en ogen aan, maar in principe kunnen ze je ten alle tijden gewoon afsluiten..

13. reusje

reusje Actief lid

Jul 28, 2008
    176
    0
    0
    Volgens mij niet,..is iets ivm de koude maanden... Vanaf oktober moet ik ff googlen maar heb dat weleens gelezen

14. moradora

moradora Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    1,310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    je krijgt bericht dat ze je gaan alfsuiten maar dat doen ze nog neit. dat mag niet enexis (netbeheerder) neemt het over. essent laat jou gaan als klant en je moet als de sodemieter een andere leverancier zoeken maar die vragen meestal hele hoge borg bedragen omdat je 'wanbetaler'bent. ben je binnen zoveel dagen niet voorzien bij nieuwe leverancier lkrijg je een boete en word je echt afgesloten.

iemand die ik ken heeft het meegemaakt maar kon de boel optijd regelen.

15. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    Nee hoor.. Kijk maar eens in de gas en electriciteitswet. Daarnaast hebben leveranciers afspraken gemaakt met de NVVK over afsluiting in de winter..

Maar nogmaals, er zitten wel wat haken en ogen aan. Zieken, ouderen e.d. Mogen niet zomaar afgesloten worden..

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    dit dus.

17. mama079

mama079 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,065
    30
    48
    Klopt, in de wintermaanden mag je niet afgesloten worden. Ik heb jaren geleden voor Essent gewerkt en toen werden alleen regelingen over eind-/jaarafrekeningen getroffen en dus niet over een maandelijkse voorschotten. Wel had je een maand uitstel kunnen krijgen, maar nu je al achterstand hebt, wordt dat wss ook niets. Zou wel even met ze bellen

18. mama079

mama079 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,065
    30
    48
    Dit is niet correct: Het afsluiten van gas, water en licht

19. mama aes

mama aes Bekend lid

Dec 10, 2005
    684
    16
    18
    betalings regeling doen ze alleen met het eind bedrag zeg maar als je dus veel bij moet betalen.
    Met de voorschot bedragen is een betalings regeling niet mogelijk.
    Zodra het kan ben ik ook weg bij Essent.
    Heb nog nooit eerder mee gemaakt dat je ergens geen betalings regeling kunt treffen. Geen goed woord voor essent van mij kant.
    Over afsluiten is een nieuwe regel geloof ik volgens mij is dit niet meer toe gestaan.

Share This Page