essent

Discussion in 'De lounge' started by gerlinde, Dec 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama079

mama079 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,065
    30
    48
    Ik zie idd tegenstrijdige berichten op internet, beetje jammer ;)

2. reusje

reusje Actief lid

Jul 28, 2008
    176
    0
    0
  3. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    Ook daarin staat dat ze je mogen afsluiten..
    Bij punt 4, als je niet betaald, of een deel van je achterstand betaald mogen ze je afsluiten..

Ik heb toevallig nog niet zo lang geleden een examen gehad en daar kwam deze vraag ook in voor, vandaar dat ik het zo zeker weet. ;)

4. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Ik ben sinds vorig jaar van Nuon naar Essent gegaan. Zodra het kan stap ik weer terug. Essent heeft een houding waar je u tegen zegt.

De eerste maand werd niet geincasseerd op de afgesproken datum. (een week later, dan heb je pech als er niks op staat.) Ik wachtte op de herinnering, en betaalde die meteen toen ik de envelop had ontvangen. Diezelfde avond werd ik gebeld of ik niet even heel gauw de rekening zou betalen.

Ik was verbrouwereert, en gaf aan dat het al betaald was en dat ik het schandalig vond dat er zo gereageerd wordt terwijl zij op de verkeerde datum incasseren, en een herinnering sturen waar op staat binnen 2 weken betalen (ofzoiets, in elk geval ver weg van het moment dat ze belde)

Vervolgens schrijft essent het geld zelf terug, want het nummer staat niet in het systeem, terwijl het exact hetzelfde nummer was als op de herinnering stond. Vervolgens krijg ik een incassobrief, en heb ik heel boos opgebeld, toen kreeg ik met veel pijn en moeite de incassokosten terug. Alsof ze me met pijn in het hart een plezier deed terwijl ze zelf fout zaten.

Die houding was werkelijk om te kotsen.

Maar wettelijk gezien mogen ze volgens mij niet afsluiten in de winter.

Share This Page