Dag ladies, Geitenwollensokken mama alert Zijn hier mama’s die ervaring hebben met essential oils (etherische oliën)? Ik wil dit al een tijdje proberen bij de kids en mezelf, vooral voor ‘s avonds met slapen in een diffuser of voor tandjes die doorkomen / imuunsysteem boosten / andere gezondheids kwaaltjes een paar druppels verdund op de voetzooltjes smeren etc. Ik vind dōTerra geweldig, maar ontzettend duur! Waar halen jullie je oliën? Ik ga zelf mijn mixjes maken en wil gefractioneerde kokosolie gebruiken in een grote fles om de mengsels te verdunnen voor de kids. Groetjes!
Vorig jaar heb ik hier een cursus over gehad en veel mensen zweren er bij. Ik gebruik zelf af en toe gewoon die van de tuinen (welke volgens de cursus niet van de beste kwaliteit zijn) of Moeders Geuren maar nooit op de huid gebruikt. Ik doe het altijd of een druppeltje in bad of in de brander maar deze streek ik dan niet aan maar laat op natuurlijke manier verdampen. Ik heb goede ervaringen met de varianten die helpen tegen verkoudheid en verder gebruik ik afwisselend wel Grapefruit, lavendel en rozemarijn maar dat moet je voor je zelf maar even uitzoeken welke je denkt nodig te hebben. Of het echt werkt weet ik niet maar ik vind het sowieso lekker ruiken.
Ik heb wel ervaring met DoTerra. Ik ben er helemaal fan van! Wat wil je allemaal weten? De aanschaf is wel even wat, maar ik vind het uiteindelijk meevallen allemaal. Als je de oliën verdund zijn ze zuinig in gebruik, je hebt er niet veel van nodig en het werkt ontzettend goed allemaal!
Ik vind doTerra wel heel erg prijzig... Ik zoek meer een tussenweg, dus iets wat wel goed is maar minder duur... wat gebruik jij om te verdunnen? Ook de doterra FCO?
Dat vind ik inderdaad ook leuk, maar ik denk wel dat een olie wat meer impact heeft en mijn baby haalt momenteel alles overal vanaf dus ik denk niet dat een armbandje het overleefd haha! Een ketting vin dik te gevaarlijk.
Ik heb nooit van Moeders Geuren gehoord maar dat klinkt meer inderdaad als een soort aroma dingetje dan echt een essential oil. Of heb ik dat fout? Anders zou ik dat wel kunnen proberen. Wat raadden ze bij die cursus aan voor merken?
Ik vind t jammer dat t zo enorm prijzig is, vooral de “echte” pure olie die je ook op de huid kan gebruiken (of door je drinken heen). Lavendel olie kan je wel heel makkelijk zelf maken. Vriendin van mij doet aroma therapie en heeft veel olie en ik vind het heerlijk! Zit bij haar altijd olies te ruiken Zelf gebruik ik vooral tea trea olie op muggenbultjes pukkeltjes en wondjes. Lavendel olie vind ik heerlijk na het douchen, of soms gewoon erg behoefte aan om te ontspannen. Pepermunt olie is ook echt heerlijk vooral met het warme weer! En de goede ervan kan je dan ook door je drinken heen doen. Pepermunt met lavendel samen is heel prettig op je slapen bij hoofdpijn/migraine. (Niet dat ik dan geen medicatie meer nodig heb maar t werkt wel ontspannend als extra)
Niet alle olie kan je voor aroma therapie op de huid gebruiken. Bv de olies van Holland en barret mogen niet op de huid.
Bij die cursus werkten ze ook met doTerra en raadde dat aan, deze kan ook op de huid en zelf deed ze het ook door eten of drinken. Moeders geuren is essential oil maar waarschijnlijk niet de beste kwaliteit.
Ik ben al maanden op zoek naar witte pomegranate olie ... iemand toevallig een tip? Wel de gewone gevonden maar de witte lijkt me toch wat anders te ruiken ...
Er zijn maar heeeeeel weinig oliën die echt puur zijn. Die zijn dan ook meteen duur inderdaad maar vrij van overige, vaak schadelijke stoffen die op z’n minst de werking van de olie zelf in de weg staan. Waar jij de oliën voor wilt gaan gebruiken is goede, pure olie essentieel (haha). Even een voorbeeldje: ik heb een roller voor het boosten van je immuunsysteem, daarin zitten in totaal 20 druppels olie, aangevuld met fractionated coconut oil (van DoTerra inderdaad). In een flesje olie zit 15 ml, wat neerkomt op 250 druppels. Met een roller van 10 ml, gemixt als in het voorbeeld kun je heel lang doen. De roller die ik het meeste gebruik bijvoorbeeld gaat maanden mee. In een diffuser gebruik ik zelf over het algemeen maximaal 6 druppels olie. De aanschaf is dus wel even een investering maar als je echt van plan bent er wat mee te gaan doen is de olie zuinig in gebruik. Ik vind daarom, nu ik de olies intensief gebruik en de vele voordelen ervan heb ontdekt, dat het met de prijs wel meevalt.
YES, wij hebben veel olie van het merk young living in huis.. en ik zweer erbij.. gebruik nauwelijks tot nooit meer medicatie zoals een paracetamol oid. heb je vragen mag je altijd stellen
enkele voorbeelden van hoe ik het gebruik.. -grapefruit of citrus druppel door water om te drinken - peace and calming + lavendel om te smeren voor het slapen. inmiddels al meerdere mensen in mijn omgeving zijn verslaafd (gemaakt) - purificatie voor muggenbulten - citroen + pepermunt als opfrisser - stress away + lavendel voor de avond als heerlijke ontspanner.. - pandway voor hoofdpijn en rugpijn en spierpijn - frankincense om af te sluiten en concentratie verhogen. zeker mijn zoon heeft er enorm baat bij. - combi peppermunt, lavendel en lemon tegen hooikoorts - thieves bij keelpijn, even gorgelen ermee.. - white angelica om HSP tegen te gaan en tot rust te komen en minder prikkels ervaren. en nog veel meer.. inmiddels een behoorlijke collectie thuis en elke maand worden het er meer... hihi..