Mijn man zit sinds vorige week dinsdag in isolatie. Vandaag zou hij klachten vrij moeten zijn en dan zou hij morgen weer naar beneden mogen. Hij voelt zich al stukken beter maar is nog wel moe en hoest zoals hij aangeeft een keer of 20 per dag. Maar moet je dan wachten tot hij helemaal niet meer hoest? Het is geen enorme hoestbui gewoon een kuch en klaar. Ik weet het echt niet.
Hij mag toch nu al naar beneden want het is 7 dagen en 24 uur (als hij al vanaf dinsdag in isolatie zit tenminste GGD zei bij mij dat ik op de 10e klachten kreeg en mits klachtenvrij ik dus vrijdag de 17e weer naar buiten mocht. Ik ging zaterdag de 18e weer. Mijn man kreeg woensdag 15 dec klachten en volgens GGD mocht hij vandaag 22 dec weer naar buiten. Hij is nog niet buiten geweest) mits klachtenvrij inderdaad. Geen idee wij hebben geen hoest ofzo gehad. Ik klink nog nasaal en soms als ik buiten ben geweest nu een kuch maar geen verkoudheidsklachten. Dus ik vind het klachtenvrij. Maar goed ik ga nog niet naar kwetsbaren en bij mensen houd ik me sowieso aan de afstand regels EN wij zitten niet in isolatie… lastig lijkt me dat. Misschien GGD even bellen?
Ik hang pas een 15 minuten in de wacht en ik weet niet eens of ik het juiste nummer aan het bellen ben.
Volgens mij gaat het dan vooral om de besmettelijke klachten, verkoudheidsklachten, hoesten, niezen etc. Met de moeheid zou je wel gewoon weer naar buiten mogen
Hoesten (20x per dag is best veel vind ik) is wel een besmettelijke klacht. Dan geldt volgens mij 24h na klachten of 14 dagen in isolatie.
GGD zei tegen mij dat alles, behalve vermoeidheid en geur- en smaakverlies, nog als klacht telt. Mijn oudste is vorige week dinsdag positief getest en hoest soms overdag en ‘s nachts nog best wel. En ook dat telt niet al klachtenvrij, helaas…
Oh grappig. Iedereen die ik nu spreek zegt dat ik nasaal klink. Ik hoor het zelf niet. Maar ik ben helemaal niet echt verkouden geweest ofzo en heb 1 dag een kuch gehad. Is dat een symptoom?
Blijkbaar haha.. Ik was een beetje verkouden en de snot was eigenlijk weg... Ik klonk alleen nog verkouden... Dat maakte volgens hun niet uit Belangrijkste was dat je dus niet meer hoestte, niestte en dat je snotvrij was. Ik had bijvoorbeeld dat ik s ochtends bij het opstaan m'n neus nog moest snuiten, omdat hij vol was... Maar zelfs dat was te veel volgens hun... (ik heb toen wel mij isolatie verbroken, vond het een beetje onzin dat ik nog zo besmettelijk zou zijn met 1x mijn neus snuiten... Heb niemand aangestoken ) Eigenlijk moet je t zo zien... Hoe groot is de kans dat je de virusdeeltjes nog verspreid? (hoesten verspreid ze door de lucht en niezen ook... Snot blijft wellicht aan de handen plakken en dan op de bank, deuren etc)
dat vind ik wel een bijzondere eigenlijk. Dit is zo ongeveer toch dé Corona klacht? ik geloof je direct dat ze dit gezegd hebben hoor, maar vind het wel een beetje gekke. Het is bij Corona toch juist alleen een droge hoest?
Na 25 minuten in de wacht heb ik naar opgehangen en de lokale ggd gebeld. En warempel meteen nam er iemand op. Zij moest het navragen aan de arts en zijn kuchje was geen probleem hij mocht uit quarantaine. Dit omdat zijn klachten als verhoging, rillen, snotverkouden hoofdpijn over waren. Man heeft nog een zelftest gedaan en die gaf negatief aan.