Essentieel beroep notaris(kantoor)

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door ZoWelkom84, 18 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Tuurlijk wel. Die zijn er toch om de notaris te ondersteunen.

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.701
    113
    Zoals ik niet zonder doktersassistente kan, zal een notaris ook niet zonder zijn ondersteuners kunnen. Wordt een heel duur geintje als hij alles zelf moet doen vermoed ik.

Berte, Syane, Mapje en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Zeker wel, ze vallen onder de groep: noodzakelijke overheidsprocessen. KNB heeft dit laten uitzoeken.

4. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Hahaha ja dat dus… als hij alle dossiers zelf moet kan hij nooit meer slapen om alles af te krijgen

5. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Ik vind dit lastig. Want met een omweg heeft mijn man dan ook een cruciaal beroep. (Toeleverancier agrarische sector). Betekent dit dat wij in principe ook van de noodopvang gebruik mogen maken? Tot nu nooit gedaan, maar het zou veel schelen als het wél kan en mag.

6. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    dit is overigens niet overal zo. Bij ons iig niet.
    Voor mij niet van belang, want beide geen cruciaal beroep.

overigens heb ik een collega die in eenzelfde baan dus wel recht heeft op noodopvamg en daar gebruik van maakt (want vrouw in onderwijs, en die school is 1 ouder in cruciaal beroep), terwijl onze werkgever erg flexibel is. Ik snap dat het pittiger is als je het dan alleen moet doen,
    maar dat vind ik toch wel scheef.
    Ik vind het dus wel terecht dat bij ons wordt gezegd dat beide een cruciaal beroep moeten hebben.

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Dat is niet wat de overheid zegt.

Syane vindt dit leuk.
  8. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij hebben het de eerste lockdown ook niet gedaan en tweede wel en dat gaf echt wel wat lucht en structuur. Deze week gaat alleen de jongste en zijn de oudste twee samen thuis.

Syane en Spectre vinden dit leuk.
  9. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja dat idd. Wij hebben straks nog maar 2 DA's op onze poli en ik als paramedicus (en mijn collega's) pakken ook vaak dingen over, maar eigenlijk zijn we daar veel te duur voor.

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Wij ook. Eigenlijk alles zelf op gelost steeds maar vorige keer toch op het laatst wel gedaan. Ik was helemaal op en gestrest, eerst hele dag dochter en daarna nog avond diensten. Als verpleegkundige moet ik ook fit zijn anders hebben mijn cliënten niks aan mij. En mijn man doet ook heel veel maar hij werkt ook 40+ uren in een financiële sector dus hij moet geen fouten maken.

11. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    ik lees het idd. Blijkbaar kiezen ze bij ons voor beide. Misschien omdat het anders te veel wordt oid. Kind zit nog niet zo lang op school, dus weet niet hoe het daar vorige keer gegaan is. Misschien gedoe geweest.
    Het is overigens geen losse school die dit toepast, maar hele scholen koepel.
    Eerder had ik te maken met kdv

12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja dit inderdaad. Hier is het ook echt superdruk op het werk en ik moet echt scherp zijn. Mijn patienten hebben nog minder aan me als ik straks overspannen thuis zit.

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Tja je hebt er recht op met 1 ouder. Lijkt me niet iets waar zomaar eigen regels voor gemaakt mogen worden.

Syane vindt dit leuk.
  14. Novi

Novi Niet meer actief

Mijn man en ik werken niet direct in de zorg of voedingsmiddelenindustrie. Maar zonder onze werkgevers zouden deze sectoren niet kunnen draaien. Valt daardoor wel onder cruciaal en dat geldt ook voor toeleveranciers voor cruciale sectoren. Dus je mag gebruik maken van noodopvang.

15. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Oké bedankt, dan ga ik dit bespreken met de opvang locatie.

Novi vindt dit leuk.
  16. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Het kan natuurlijk zijn dat het anders te vol word. Maar van de 20 uit dochter haar klas komen er maar 3 bij de nood opvang op school dus dat is te overzien.

17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar dat is toch niet het probleem van de ouders?

18. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Uiteindelijk niet maar ik kan mij voorstellen dat er ook misbruik van gemaakt gaat worden. En zodat het niet uit de hand loopt ze wel iets moeten doen.

19. SydneyGirl

SydneyGirl Niet meer actief

Bij ons deze lockdown ineens vanuit de koepel opvang en regels - waar eerst de scholen dit zelf regelden. Daarmee zijn de regels behoorlijk aangescherpt: beide ouders cruciaal en aanleveren verklaring werkgever daartoe. Geen idee of deze aanscherping is omdat er misbruik van werd gemaakt in het verleden. Vorige lockdown werkte ik nog als docente en had als alleenstaande ouder (bam) daarmee recht op noodopvang, en vond dat er idd wel heel veel klasgenootjes rondliepen op school.

20. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    819
    437
    63
    Ik zit toevallig in een oudercommissie van de kinderopvang. De overheid heeft vorige week dinsdag een bericht uitgedaan dat er twee cruciale beroepen nodig zijn voor de noodopvang. Dit bericht is in de loop van de week(donderdagavond) aangepast naar 1 cruciaal beroep. De scholengroep waar "mijn" kinderopvang onder valt heeft op basis van het eerste bericht besloten om komende week alleen kinderen met ouders met twee cruciale beroepen toe te laten met werkgeversverklaring. Deze verklaring wordt nu geëist omdat er inderdaad misbruik van werd gemaakt. Dus dat scholen inderdaad 2 cruciale beroepen aanhouden kan komen door de berichtgeving van de overheid.
    Voor die kerstvakantie en eventueel verder is nu wel besloten om de regel 1 cruciaal beroep aan te houden bij onze opvang.

Dus het is niet zo dat een opvang/school zich niet aan de regels(wil) houden alleen de regels vanuit de overheid veranderen ook nog wel eens..
    Ook de lijst met cruciale beroepen is trouwens aangepast donderdagavond..

Deel Deze Pagina