Vuurschaal

Discussie in 'De lounge' gestart door Paardenbloem, 9 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Voor in de tuin bij ons nieuwe huis willen we graag af en toe een vuurtje kunnen stoken zonder alle troep die we nu van ons gammele vuurkorfje hebben.
    Ik vind zo’n grote vuurschaal wel gaaf en dat zou daar ook goed kunnen.
    Heeft iemand daar ervaring mee? Blijft de troep daar in liggen, gaat ie niet snel roesten etc.? Waar haal ik een stevige? (Zag ze al van Intratuin eigen merk bijvoorbeeld)

2. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Bedoel je met troep het verbrande hout? Dan kan je eens kijken naar beter hout om te stoken.
    Wij hebben een kleine schaal op een soort tafeltje. Dat was niet heel slim aangezien hij zwaar is en het regenwater eruit laten lopen dus ook zwaar is.
    Als je hem buiten laat staan zullen sommige snel verkleuren maar dat vind ik altijd wel mooi. Vaak gaan vuurschalen wel lang mee!

3. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Oké dankjewel voor je reactie!
    Met troep bedoel ik as en roet etc. inderdaad. We gebruiken ovengedroogd hout van de bouwmarkt of het tuincentrum..

4. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik heb gewoon een kachel in mijn overkapping de troep valt toch reuze mee? Ik haal er een oude stoffer en blik door en klaar.. As gooi ik in mijn struiken. (schijnt goed te zijn ? Groeit igg als een malle )

De schaal van onze buren is aardig roestig. Staat vaak langdurig water in ...

5. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Wij hebben een gashaard voor buiten daar heb je helemaal geen troep van en die is zo aan

Deel Deze Pagina