mirena spiraal en menstruatie cyclus

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Manala, 13 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manala

Manala Lid

13 feb 2016
    25
    3
    3
    Hallo

Ik heb een vraagje. Ik heb in januari mijn mirena spiraal laten verwijderen omdat we nog een kinderwens hebben. We hebben al een dochtertje van 6 jaar.

Nou had ik tijdens het gebruik van het mirena spiraaltje nog gewoon een regelmatige cyclus. En werd dus nog gewoon onhesteld. Wel minder dan er voor.

Nou wou ik graag ervaring vragen over vrouwen die ook nog gewoon ongesteld werden tijdens het gebruik van de mirena spiraal. Of de cyclus na het verwijderen gewoon het zelfde door is gegaan of anders is geworden of toch eerst een tijd niet?

Alvast heel erg bedankt voor de reacties! 😀

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik heb mijn mirena ingeruild voor een koperspiraal, mag dat ook ;)?
    De cyclus zelf blijft hetzelfde (qua duur, zie mijn banner).

Verschil zit hem nu in de menstruatie zelf die (uiteraard) een stuk heviger is (en ook wat pijnlijker) dan met mirena, maar ik heb minder last van pms, voel me over het algemeen beter en heb geen onregelmatig bloedverlies of lange (>10 dgn) menstruaties meer. (Mirena laten verwijderen vanwege klachten/bijwerkingen)

Als je gewoon je eigen cyclus hebt behouden met mirena en deze (redelijk) regelmatig was, zou ik niet weten waarom dit na verwijderen zou veranderen?

3. Manala

Manala Lid

13 feb 2016
    25
    3
    3
    Bedankt voor je reactie!

Ik heb vlak voor het verwijderen mijn menstruatie gehad. En 4dagen na het verwijderen ook 5 dagen licht bloedverlies. Ben daarom een beetje in de war haha. Als ik van mijn normale uitgave voor het verwijderen. Ben ik veel te laat. Maar als ik het na het verwijderen moet aanhoudende zou het 1a deze dagen moeten gaan beginnen.
    Ben erg benieuwd omdat we ook nog een kinderwens hebben. En ik stiekum eigenlijk een beetje hoop dat het al raak is ;)

4. LiseTes

LiseTes Actief lid

25 jun 2015
    273
    0
    0
    ik had een regelmatige cyclus.
    Maar laten verwijderen tijdens de ongesteldheid dus precies zeggen kan ik je niet.
    En was de eerste ronde ook gelijk raak wel is dit op 6,5 week als nog een miskraam geworden helaas. meteen volgende ronde weer raak dus kan zeker gelijk raak zijn

Deel Deze Pagina