Dagboek Makkie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Makkie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    Ik denk dat ik ook maar eens een dagboek ga bijhouden. Merk dat ik het toch wel fijn vind om van me af te schrijven.

    Zit nu in de 3e ronde met clomid 100 en prengyl.
    Ben nu dus 2 keer ongesteld geworden sinds de diagnose PCO.

    Vrijdag weer een fm en dan weer de pregnyl. Spannend weer allemaal!
    Ik vind de ziekenhuis bezoeken nog steeds niet belastend ofzo. Kijk er eigelijk wel uit naar een FM! Fijn om te zien dat je lijf het 'doet'.

    Heb deze keer door de Clomid erg veel last van lichtflikkeringen en zwarte strepen...was vooral met autorijden echt niet fijn! Nog2 daagjes en dan zit de kuur er weer op!

    Meiden, jullie ook allemaal veel succes met alles. Het komt allemaal goed!
     
  2. lot23

    lot23 VIP lid

    13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    hoi makkie,

    die lichtflikkeringen heb ik ook last van gehad maar gelukkig alleen smorgens. Toch weer spannend een fm veel succes! Mag ik vragen waarom jij pregnyl krijgt, waar is dat voor?

    veel succes!
     
  3. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    hoi,

    ik heb het vooral savonds... heel vervelend. We weten waar we het voor doen!

    Ik krijg pregnyl als bij de FM blijkt dat mijn eitje(s) groot genoeg zijn (minimaal 16 mm), Pregnyl zorgt ervoor dat de eitjes dan ook daadwerkelijk springen, extra duwtje in de rug zeg maar.


    Gebruik jij ook 100?
     
  4. lot23

    lot23 VIP lid

    13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    hoi makkie,

    ik gebruik 100mg met metformine want alleen 100mg sloeg vorige ronde niet aan, hoor morgen of het nu wel aanslaat ben benieuwd.

    slaat 100 bij jouw iedere keer aan? Succes vast voor vrijdag!
     
  5. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    Nou vanacht echt een shitnacht gehad. Heb elk uur van de klok gezien, wilde maar niet lekker in slaap komen. Ook een hoop opvliegers gehad..... en ook waren die vervelende zwarte strepen voor mijn ogen er weer (valt me op dat ik dat alleen savonds en snachts heb..) Dus ben nu niet echt lekker uitgerust hahaha

    Gelukkig rustig dagje op het werk, dus kan ik hier lekker verder dutten....

    Krijg wel weer last van veel afscheiding. De vorige ronde heb ik eigelijk de hele cyclus weinig afscheiding gehad. Mijn baarmoederslijm was dan ook niet echt megadik, zo'n 4 mm. Misschien dat ik nu meer slijm heb en daarom ook meer verlies? We zullen het zien, vrijdag naar het ZH voor een FM! (heb daar nu al zin in hihihi)

    Wordt vervolgd....
     
  6. lot23

    lot23 VIP lid

    13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    makkie vervelend zeg dat je slecht heb geslapen, ben je de dag wel doorgekomen?
    wanneer neem je de clomid altijd in?
     
  7. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    moet zeggen dat het redelijk ging vandaag... ben nu wel erg moe, hoop dat ik vanacht wel slaap....

    Ik neem clomid in voor het ontbijt. Dat is zo rond 8 uur. (als ik vrij ben wel wat later hoor!)

    Wat is metfromine en wat doet het precies?
     
  8. lot23

    lot23 VIP lid

    13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    metformine word normaal aan diabetes patienten gegeven maar volgens de artsen kan het dat metformine met clomid de clomid kan versterken..

    Ik nam clomid ook altijd smorgens dan na het ontbijt en ik had bijwerkingen smorgens, hopelijk slaap je vannacht beter!
     
  9. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    ik denk wel dat het beter is om clomid in te nemen na je ontbijt. Op je nuchtere maag medicijnen innemen is niet goed toch?

    gr vruchtje
     
  10. prima

    prima Bekend lid

    13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Wilde je even veel succes wensen met alles. Dat je maar snel met een dikke toeter mag rondlopen!
    Gr Prima
     
  11. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    Hoi!

    In de bijsluiten van mijn clomid pillen staat dat je 'moet' innemen voor het ontbijt... ik eet daarna meteen een boterhammetje hoor. Maar denk dat het niet veel uitmaakt, meteen voor of na het eten....
     
  12. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    hier was ik weer even! Vanmorgen de laatste clomid pilletjes gehad..... gelukkig heb ik vanacht wel goed geslapen, heel af en toe een opvliegertje.... en de zwarte strepen heb ik ook (bijna) niet meer gehad! Heel fijn dus.

    Wel behoorlijke last van mijn buik, net of ik ongesteld ga worden. Hoop dat het betekend dat er weer een mooi eitje(s) aan het groeien is!

    tot zover maar weer!
     
  13. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    weer ff een update van mij..


    Vanmorgen voor een FM geweest..... heb gelukig twee mooie eitjes van 16 mm zitten aan de rechterkant! We waren helemaal gelukkig toen we het hoorden! Ook mijn baarmoederslijm was mooi dik, dikker dan de vorige keren! Heb nog geen Pregnyl gehad, deze moet ik morgenavond zetten. Omdat ik de vorige keren wel meteen op cd 12 pregnyl kreeg en ik het gevoel had dat mijn eisprong pas 3 dagen hierna kwam, gaan we kijken of het beter is nog een dagje te wachten. Morgen mag mijn mannetje het dus thuis bij me doen...

    Dit weekend dus flink aan de klus en dan weer de lange 2 weken wachten.....

    Fijn weekend allemaal!
     
  14. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hey makkie

    hoe gaat het vandaag met je ?

    L.sybje
     
  15. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    Gister om 1800 de Pregnyl gezet. Mijn vriend heeft het gedaan en het ging echt heel goed. De vloeistof brandde zelfs amper! Dus de volgende keer (hoop natuurlijk niet dat het zo ver komt..) ben ik minder zenuwachtig om het te doen.

    Veel last van mijn buik gehad, vooral gisteravond en vannacht. Nu gaat het wel iets beter. Als het goed is rond vanacht/morgen ochtend mijn eisprong. En dan weer die lange wachtweken...pffff
     
  16. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hey makkie

    mijn ei is nog niet gespronegn kan m ook nog niet aan tonen met een ovu test, nou ja we klussen gewoon en dan zien we het morgen wel !

    ben je nou weer klaar met spuiten ?
     
  17. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    @ sybje:

    Dus je hebt vanaf je laatste fm ovutesten gedaan? Het kan niet zijn dat je je LH piek net gemist hebt? Kan natuurlijk zijn dat je ei pas nog moet springen. Een kan springen vanaf de 18 mm, soms duurt het nog langer. Misschien dat je ei de laatste paar dagen niet veel gegroeid is..... hoop voor je dat je morgen tijdens je fm meer duidelijkheid krijgt.

    Ja, voor deze ronde is het spuiten klaar. (hoop dat het ook voor de laatste keer is geweest....) Ik slik vanaf cd 5 tm cd 9 clomid 100 en rond cd 12/13/14 krijg ik de pregnyl. En nu is het weer afwachten.... echt die wacht weken duren zooooo lang altijd... Hoop dat de tijd snel gaat.

    Meid,succes morgen, laat je het weten hoe het was?

    Liefs Makkie
     
  18. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hey makkie

    vorige keer was mijn ei op cyclusdag 13 : 12 mm
    nu was mijn ei op cyclusdag 13 : 16, 5 mm
    en vorige keer was mijn ei op cyclusdag 17 20 mm
    cyclusdag 18 is hij toen waarschijnlijk gesprongen.

    ben nu even aan het uitzoeken hoe het ook al weer met ovutesten zit ...
    als je een positieve ovu test hebt moet hij toch nog gaan springen binnen 24 uur ?

    Ik ga voor je duimen dat je niet meer hoeft te spuiten ;) !
    en ik kom van de week bij je op het wachtbankje zitten !

    L.sybje
     
  19. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    hee meis,

    Nou, dan kan het heel goed zijn dat je gewoon morgen je eisprong krijgt hoor! Ik kan het beter timen omdat ik die Pregnyl krijg. Normaal weet natuurlijk nooit iemand heeeeel precies wanneer je eisprong is.....

    Als je een posi ovutest hebt, dan heb je tussen de 24 en 48 uur je eisprong.

    Succes meid! Ik duim ook voor jou en fijn dat je straks met me mee gaat wachten :D

    Liefs makkie
     
  20. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    Als het goed is heb ik vanacht/vanmorgen vroeg mijn eisprong gehad.

    We hebben er gister een heerlijk relax avond je van gemaakt. Lekker op tijd naar bed gegaan, tvtje aan, chips erbij en natuurlijk goed geklust :oops: ...... daar kan het niet aan liggen!

    Nu is het weer afwachten..... over 14 dagen weten we pas meer! Nu is het afwachten en proberen rustig en ontspannen te blijven... en zo gezond mogelijk te eten natuurlijk. Meer kunnen we niet doen.

    Heb verder gelukkig nog helemaal geen last van de Pregnyl. Mijn buik is nog steeds wel gevoelig, maar that's it! Laten we hopen op een wonder....... [-o<
     

Deel Deze Pagina