ivf-punktie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door conny75, 8 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Hoi dames,

Ik heb op de zoekfunctie gekeken maar daar komt niet zo veel uit, maar ik zou graag ervaringen willen horen over de ivf-punktie.
    Ik heb hem dinsdag en wil graag goed voorbereid daarnaar toe gaan. Ook minder goede verhalen wil ik horen, ik weet dat het pijn doet.

Alsjeblieft help me,

knuffel
    conny

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Conny,

Hier een succesverhaal. Ik vind de punctie vervelend maar wel te doen. Ik heb wel een hele hoge pijngrens hoor, maar iedereen is anders.

Wat heel erg gestimuleerd wordt en ook een tip van mijn kant. Is een diepe zucht door je neus nemen en door je mond weer uitpuffen. Dit haalt namelijk de druk van je buik af.

Heel erg veel succes.

Liefs,
    Elvira

3. judibi

judibi Bekend lid

hoi.
    ik heb er nu twee voor ICSI achter de rug. bij de eerste werden bij mij 12 follikels aangeprikt, de tweede keer 8. de eerste keer was de verdoving uitgewerkt (althans zo voelde het ) bij de zesde follikel. de laatste deden mij erg veel pijn. het scheen ook, dat ze erg diep door moest prikken om de laatsten te kunnen krijgen. daardoor was ik de tweede keer zo gespannen dat alles zeer deed :cry:
    maar...het duurt maar een twintig minuutjes en da's heel goed haalbaar. zodra ik klaar was, was de opluchting zo groot, dat ik alle pijn meteen vergat ;)
    veel sterkte volgende week en onthou: we kunnen heel veel hebben :D

4. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Hier een zeer positief verhaal...

Punctie gehad zonder verdoving of rustgevend middel...
    En vond hem zo meevallen, ik heb er echt nauwelijks iets van gevoeld.
    Was zelf heel ontspannen en heb aan 1 stuk door gekletst met de verpleegkundige, dat helpt natuurlijk ook...
    Ben wrs 1 van de weinige maar zou zo weer een punctie doen..

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Nou, ik vond het helaas iets minder allemaal.1 van m'n eierstokken deed PIJN!Maar aan de andere kant, het is maar een paar minuten afzien.Goed doorblijven puffen en alles komt goed.Ik heb na de punctie totaal geen pijn meer gehad, veel water drinken helpt ontzettend!
    Suc6!

6. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Is het te vergelijken met een zenuwbehandeling aan je kies/tand?

Rare vergelijking misschien, maar dat is nl ook iets waar de meeste mensen enorm tegenop zien en waar ik dus absoluut geen last van had.....die ene keer dat ik het liet doen.

Ik kijk ook wel op tegen de punctie, door alle verhalen die ik hier lees.
    Maar tot nu toe vielen de kijkoperatie en de HSG me mee en ook daar hebben sommigen erg veel last van.

Wat ik meestal doe bij dat soort dingen, of als ik pijn heb, is op mijn ademhaling letten.
    En dat helpt echt heel goed!

Dus denk zelf dat als ik tegen die tijd ook moet, dat ga toepasen.

7. 3 wonders

3 wonders Actief lid

10 nov 2007
    210
    0
    0
    Ik krijg een infuus met morfine.
    Zijn er meer die dat krijgen?

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier ook een goede ervaring (voor zover dat kan natuurlijk).

6x een punctie gehad van 1 a 2 eicellen (zonder verdoving of andere trucjes).
    Deze vond ik goed te doen.

1x punctie van 18 eicellen. Toen had ik een infuusje. Het was erg gemeen, deed wel ff zeer maar ik heb niet de tent bij elkaar gevloekt zeg maar ;)

Of je het kan vergelijken....?
    Ik kan het nergens mee vergelijken (net als bevallen, is ook niet te vergelijken). Nou heb ik ook geen behandelingen aan mijn giecheltje gehad...dus dat zou ik ook niet weten.

Elmo

9. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik kan het ook niet vergelijken met een zenuwbehandeling.

Misschien is de beste uitleg dat het lijkt alsof je van binnen in je buik wordt gestompt, maar dan met een ander gevoel. Het is niet te omschrijven.

Wij kregen geen morfineinfuus. Alleen kalmeringstablettjes en een injectie als verdoving in je bil.

Heel veel succes

10. Dushi

Dushi Niet meer actief

Hoi,

ik heb twee keer een punctie gehad en had aan beide kanten meerdere follikels. De tweede keer viel me meer mee dan de eerste. Dit, omdat ik me waarschijnlijk minder druk maakte.
    Ik vond het minder pijn doen dan de HSG 'k weet niet of je die gehad hebt.....
    Mijn ervaring is in ieder geval dat het ook zo weer voorbij is.

Sterkte meis en ik hoop dat er veel eicellen bij zitten

Groetjes,
    Danielle

PS. ik kreeg een pilletje en een prik in mijn achterwerk een half uur vantevoren. Vlak voor de behandeling ook nog drie prikken in mijn baarmoedermond en er omheen.

11. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    dank jullie wel voor jullie reakties, ik zie wel dat het inderdaad voor iedereen verschillend is.

Ik heb een hsg onderzoek gehad, daar zag ik ook enorm tegen op. Ik vond het zeker niet prettig en het vloeistof inspuiten was zeer gevoelig maar ik heb niet enorme pijn gehad.

Ik krijg van te voren een injectie met een rustgevend middel en een vorm van morfine. Ik hoop dat het werkt, ze had al wel gezegd dat ik er naderhand wat last van kan krijgen omdat het 18 follikols zijn.

De zenuwen beginnen nou echt te komen, ook omdat ik niet echt weet wat ik kan verwachten.

12. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hoi meid
    ik kreeg een spuit in mijn bil voor de pijn en rustgeving
    en een pil..
    voelde me dronken hihi

en de van binnen gaven ze nog wat verdoving
    ik vond de punctie redelijk
    een eierstok is altijd heel gevoelig zelfs al bij een echo
    dus daar vond ik het wel pijnlijk maar de rest ging het redelijk
    heel veel succes meid
    weet je al wie het dan dienst heeft?

13. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    ja ze heeft donderdag bij mij ook de echo gedaan, weet alleen niet meer hoe ze heet. Ze heeft blond krullend haar en is onwijs aardig, ze zei gelijk dat zij de punctie deed en dat gaf me al een gerust gevoel.

14. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik heb waarschijnlijk ook deze week mijn punctie en ik zie er stiekum onwijs tegenop. Ook steeds gedaan eigenlijk in de aanloop naar de IVf, maar het wordt nu natuurlijk nog spannender nu het zo dichtbij komt...

Ik weet in ieder geval dat ik een soort morfine-infuus krijg. Dat stelt al wat gerust. Nu blijk ik ook nog 22 follikels te hebben, dat maakt de zenuwen er ook niet rustiger op.

Wel heb ik me voorgenomen om het zoveel mogelijk maar over me heen te laten komen. Die puctie moet toch...

Nu maar hopen dat het voor ons allemaal meevalt.

15. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Conny, ik wil je vast veel succes wensen!

Ik vond zelf het HSG vervelender dan de 2 puncties die ik gehad heb....
    en daarna was ik vooral heel erg moe, dat kwam waarschijnlijk doordat alles spanningen eruit kwamen ;)

Ik zal voor je duimen!

16. atari de 1ste

29 mrt 2007
    9
    0
    0
    hallo conny,
    Nou ik ben er dan zo 1 die het wel heel zwaar heeft gehad. Ik had tien follikels en het deed vreselijk veel pijn. Ik ben afgelopen vrijdag 8 februari geplukt en dat ga ik niet snel weer doen. we hopen dat dat ook niet meer nodig is natuurlijk ;). Het was mijn eerste punctie. 1x 10mg oxazepam tablet en een shot morphine.
    Misschien is het bij wel wat gevoeliger, omdat ik al wat operaties achter de rug heb in mijn buik. Maar ik vond het alles behalve meevallen. Ik kon daarna bijna niet lopen en heb de hele dag geslapen. S'avonds voelde ik me wel weer beter dus het gaat wel snel over. het enige wat vervelnd was/is dat ze heel hard hebben gedrukt ook op mijn buik waardoor ik me erg beurs voelde en ik ook wat kleine blauwe plekken op mn buik had, maar zelfs die zijn al bijna weg.
    Ze zeiden dat ik het wel heel goed had gedaan. Ik ben ook niet in paniek geschoten en kon redelijk goed bij mijn ademhaling blijven. Ik mocht ook eigen muziek meenemen wat allemaal zeker bij heeft gedragen aan dat ik meteen erna wel redelijk kon ontspannen. En toen we hoorden dat we 9 eitjes hadden waren we wel blij. Nu mag ik gaan bellen voor de embryo's.

ik wens je heel veel succes Conny en achteraf kan je je de echte pijn niet eens meer herinneren, Zo werkt het menselijk lichaam :D
    lieve groet janneke

Edit Moderator Elvira: Heb je topic naar conny toe in haar topic samengevoegd. Persoonlijke oproepjes zijn niet toegestaan

17. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    janeke, Mijn grootste schrik is ook dat het pijnlijker is omdat ik ook al heel veel buikoperaties gehad heb. Dat is helaas voor ons ook de rede dat wij aan ivf verbonden zitten. En weet je al hoeveel embryo´s ze hebben?

Ik probeer vandaag zo rustig mogelijk te blijven maar merk dat het toch wel moeilijk is. Ik ga vanmiddag ons zoontje naar mijn schoonouders brengen, hij mag lekker gaan logeren zodat hij niet te veel mee krijgt van dit alles.

Ik kreeg net wel een hele leuke vraag of ik peettante wil worden van de baby van mijn beste vriendin, onwijs leuk. Dat maakt een hele hoop goed, echt gaaf.

18. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hey conny: ik denk al dat ik weet wie je bedoeld ;)
    ik wil je alvast heel veel succes wensen voor morgen
    hopelijk valt het je allemaal mee ;)

19. Anders

Anders Nieuw lid

11 feb 2008
    3
    0
    0
    Hallo,

Ik heb as Woensdag de punctie in voorburg!
    Zie er erg tegenop heb de laatste keer een punctie gehad in 2006 het was me zo zwaar gevallen dat ik nu pas na 2 jaar weer aandurf, maar mijn pijngrens is heel laaaag. Ik had toen maar liefs 32 eitjes nu heb ik er 15 aan de ene kant en 17 aan de andere kant dus weer aandig wat....
    Ik krijg nu wel een prik in de bil met morfiene, dus ik hoop dat het zal helpen.
    Maar mijn ervaring de eerste keer was niet zo best helaas, het was minder erg dan de HSG maar toch erg pijnlijk vooral de eerste prik is dodelijk :cry:
    Waar heb jij dinsdag je punctie? wat krijg je voor medicatie?

20. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ook ik had een goede punctie. Ik was door de morfine wat high. Kreeg het wel mee dat er geprikt werd, en dat dat gemeen was, maar het viel bij mij achteraf honderd procent mee.
    Ik had toen 12 folikels.

Nu heb ik er negen en woensdag heb ik de punctie, ik hoop dat het net zo gaat als de vorige keer.

Ik heb wel vorige keer erge napijn gehad, en een complicatie die ze nog niet eerder hadden meegemaakt in Maastricht. Na het leegzuigen van de eierstokken, zijn deze op mijn blaasuitgang geklapt en kon ik niet meer zelfstandig plassen. Ik heb mezelf een week lang gecatheteriseerd.

Deel Deze Pagina