Estradiol en Utrogestan vraagjes bij cryo tp kunstmatige cyclus.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jodenter, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jodenter

Jodenter Niet meer actief

Na een mislukte terugplaatsing ( vers) nu verder met cryo tp in kunstmatige cyclus.

Mijn baarmoederslijm was nu 7,5 mm op dag 10 en terugplaatsing is voor aanstaande zaterdag gepland.

Ik slik vanaf cyclus dag 1 estradiol tabletjes 1 maal daags 3 stuks.
    Nu moet ik vanaf vandaag dag 0 beginnen met utrogestan 3 x 2 bolletjes vaginaal erbij gebruiken.

Waarom moet je die estradiol nu nog blijven gebruiken? Je baarmoederslijmvlies groeit toch niet meer omdat je nu die utrogestan erbij gebruikt ( lichaam wordt voor de gek gehouden en denkt dat er eisprong is geweest) of heb ik dat mis??

Ik had ook begrepen als ik zwanger raak dat ik beide tot 12 weken zwangerschap moet blijven gebruiken. Maar als ik de bijsluiter lees van de estradiol dan mag het niet gebruikt worden tijdens de zwangerschap?

Wie heeft ervaring hiermee en kan me wat meer erover vertellen??

2. Jodenter

Jodenter Niet meer actief

niemand??

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik weet niet wat Estradiol is, maar ik moest bij de cryoterugplaatsing Progynova (ook een soort pil) en Utrogestan gebruiken. De Progynova vanaf dag 1 en de Utrogestan vanaf een paar dagen voor terugplaatsing.

De Utrogestan zorgt ervoor dat je baarmoederslijmvlies mooi opgebouwd blijft. En de Progynova hield mijn natuurlijke cyclus tegen en zorgde ook voor opbouw van mooi slijmvlies.Want je wilt toch niet hebben dat je natuurlijke cyclus de innestelling van de cryo tegen gaat doordat je ongi opeens doorbreekt!

4. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Estradiol ook geen ervaring mee maar ik moest net zoals Be Happy progynova en utrogestan gebruiken met een cryo poging.
    Ik ben maandag er net mee gestopt.

Als je het niet vertrouwt bel je je gyn anders even?

Deel Deze Pagina